על אופנה ועסקים: מה חשוב לדעת על קוד הלבוש

על אופנה ועסקים: מה חשוב לדעת על קוד הלבוש

קוד הלבוש בעבודה נע בין מזדמן, לרשמי ועד ליוקרתי וגבוה

שיתוף
קוד הלבוש בעבודה

קוד הלבוש בעבודה

הפורמליות של קוד הלבוש במקום העבודה נקבעת בדרך כלל על ידי כמות האינטראקציה של העובדים עם לקוחות במקום עבודתם. ככל שלעובדים ישנה אינטראקציה עם לקוחות בשוטף, כך חשוב יותר שעניין הלבוש יקבל התייחסות והכוונה, כמו כן, קוד הלבוש משתנה בהתאם לסוג הלקוחות והספקים מולם החברה פועלת.

מטרת החברה, בקביעת קוד הלבוש, היא לאפשר לעובדים ליצור תדמית מקצועית, עסקית ורצינית, תוך בחירת הביגוד וההנעלה המתאימים.

מטרת הפורמליות של קוד הלבוש בעבודה היא לאפשר לעובדים לעבוד בנוחות מחד, ומאידך להיראות טוב, להיראות מכובדים ורציניים בעבודה. סטנדרטים מסוימים נקבעו כדי שהעובדים לא יהיו מבולבלים לגבי המשמעות של המונחים: רגוע, מזדמן, ופורמלי. הדאגה העיקרית צריכה להיות הנוחות של העובדים בזמן העבודה. עובדים שישבו כל היום בחליפה מחויטת ומהודקת כדי לכתוב קוד בחדר סגור, לא יממשו את הפוטנציאל של קוד הלבוש.

קוד הלבוש המזדמן, מאפשר לעובדים ללבוש כל דבר שהם מוצאים אותו נוח, כל עוד הלבוש מתאים לעבודה. כל ההנחיות הרגילות לגבי נקי, אסתטי, ומקצועי חלים גם על קוד לבוש מזדמן. קוד לבוש מזדמן נמצא לעתים קרובות בחברות היי-טק ובארגונים שברוב המקרים מארחים לקוחות או ספקים.

קוד הלבוש המזדמן כולל מגוון של אפשרויות עבור גברים ונשים. שמלה לאשה יכולה להיות נוחה וקלילה ועדיין לשרד רצינות ומקצועיות. גבר יכול להגיע לעבודה בג'ינס, במיוחד בחברות הייטק, וללבוש חולצה מחויטת ויפה כדי לשדרג את המראה.
המטרה של החברה בהנחיית קוד לבוש רשמי היא לאפשר לעובדים להקרין את התמונה המקצועית, בהתאם לצרכים של הלקוחות והספקים של החברה. כאשר התעשייה דורשת המראה של אנשי מקצוע עסקיים ואמינים והחברה משרתת לקוחות שלנו על בסיס יומי, יידרש קוד לבוש רשמי יותר עבור העובדים.

גם אם אתה עובד בסביבה שקוד הלבוש המזדמן שולט בה, קוד הלבוש יכול להשתנות בהתאם לצרכים השונים. לדוגמה, אם יש לך פגישה עסקית עם גורם בכיר מאוד, או אורח מחו"ל במדינה בה קוד הלבוש שונה, ע"מ לכבד את המעמד, כנראה שתצטרך לעבור לחליפה.

אנשים מצליחים מאמינים כי הצלחתם מיוחסת לדפוס של יחסים בין-אישיים אשר מועילים לשני הצדדים, ככל שהדבר נוגע לכישורים טכניים או לידע עסקי. התקשורת שלך והמראה שאתה מציג כדי ליצור את הרושם הראשון הנכון ולעתים קרובות את הרושם המתמשך על האנשים שאתה פוגש, מותנים גם במה שאתה לובש.

מעסיקים מוצאים כי העזרה לעובדים להבנת הרציונל עבור קוד הלבוש שקבעו, מועיל בבניית וחיזוק התרבות הארגונית. זהו למעשה מדגם הכרה במדיניות שניתן להשתמש בו כאשר העובדים צריכים לפעול תחת מדיניות ותרבות הארגון. כאשר אתם מפיצים מדיניות קוד לבוש חדשה, חתימת העובד על המדיניות מסמלת קבלה והבנה את הרציונל.

כנסי משאבי אנוש וימי עיון

אין תגובות

השאר תגובה