עכשיו זה מוכח: מחקר קובע כי לבוש סקסי לעבודה פוגע בקריירה שלכם

עכשיו זה מוכח: מחקר קובע כי לבוש סקסי לעבודה פוגע בקריירה שלכם

המחקר הוכיח כי התנהגות מינית ולבוש מיני של נשים פוגע בקידום הקריירה שלהן ואפילו בשכרן

שיתוף
לבוש סקסי בעבודה

על אף הסברה של נשים רבות כי לבוש סקסי לעבודה, חצאית קצרה עם גרביונים דקים, חולצה בעלת מחשוף רחב, עקבים גבוהים במיוחד, וכד' תסייע בסיכוייהן להתקבל לתפקידים ולהתקדם לתפקידים בכירים, מחקר חדש חושף בדיוק להפך.

המחקר, שנערך לאחרונה ע"י אוניברסיטת טולנה (Tulane University) חקר התנהגות מינית גלויה בעבודה בין אם נעשתה במודע או שלא, ומהן השלכותיה על הקריירה.

הפרופסור ארתור ברייד ועמיתיו, סוזן צ'אן-סרפין, ג'יל ברדלי ומרלה ווטקינס מאונ' טולנה, חיפשו מחקרים וספרות עדכנית ומצאו מעט מאוד חומרים לגבי ההשלכות של הלבשה וההתנהגות מינית בעבודה. לכן, הם ערכו מחקר משלהם.

המחקר ביקש לבחון האם ההלבשה הסקסית וההתנהגות המינית השפיעו לרעה על הקריירות של נשים – והחוקרים מצאו כי אכן כך.

על פי המאמר שלהם שפורסם ב- USA Today, "במחקר הראשון שנעשה כדי להבהיר את ההשלכות השליליות של התנהגות כזו, 49% מתוך 164 בוגרות MBA אמרו בסקר כי הם ניסו להתקדם בקריירה שלהם על ידי לפחות אחת מתוך עשר התנהגויות מיניות, כולל סיכול רגליהן באופן פרובוקטיבי או רכינה מעל שולחן כדי לאפשר לגברים להביט בחולצותיהן".

ההשלכות של התנהגות מינית ושמלה סקסית

החוקרים גילו כי הנשים שטענו כי הן מעולם לא עסקו בהתנהגות מינית כזו זכו בממוצע לשלושה קידומים בעבודה.

נשים שהצהירו כי הן עוסקות בפלירטוטים ובהתנהגות מינית גלויה אחרת, זכו בשני קידומים בלבד.

נשים שלא הפגינו כלל התנהגות מינית, הרוויחו בממוצע, בטווח ההכנסות של 75,000-100,000$; הנשים שכן הפגינו התנהגות זו הרוויחו, בממוצע 50,000-75,000$.

בעוד שתוצאות אלה חדשות והמחקר עשוי שלא לשקף את תוצאות המחקר הנוסף שיערכו, התוצאות בולטות משתי סיבות.

ראשית, אחוז הנשים המודות בכך שהן עוסקות בהתנהגות מינית כגון שלחו הודעות דואר אלקטרוני עם פלירטוטים, ציינו באוזני עמית לעבודה שהוא נראה לוהט, והדגישו את המיניות שלהן בעבודה באמצעות לבוש סקסי, דיבור והתנהגות, הינו עצום. שנית, ההשפעה השלילית של ההתנהגות על הקריירה של הנשים בא בסתירה למה שהן חושבות.

עד כמה קצרה החצאית שלך?

כדי להשיב על שאלה זו פשוט חשבי, אם לא נוח לך לשבת ואת מרגישה שהרגליים שלך חשופות מידי, כנראה שהחצאית שאת לובשת קצרה מידי לעבודה. מכנסונים קצרצרים וגופיות צמודות וחשופות שייכות לחוף הים ולחדרי הכושר ולא למקום העבודה. בינינו, מי באמת רוצה להסתכל על גופיות ומכנסונים בזמן העבודה?
בגדים מרופטים, מלוכלכים, לא מודחקים, וקרועים מציגים תמונה שלעולם לא תזכה אותך בקידום. לבוש כזה הינו מרושל ואינו מקצועי. אף מעסיק לא שואף להעסיק אשה בשמלת מיני חשופה וקצרצרה כמנהלת במשרד. חשוב לדעת כי מקבלי החלטות יעריכו את המאמצים שלך להתלבש באופן מקצועי ואיכותי.

בחני את הפעולות שלך בזמן העבודה: האם את שולחת הודעות דוא"ל לא הולמות, מציגה חומרים לא הולמים באינטרנט, קוראת לאנשים בכינויים מטרידים מינית כגון: "סקסי", ו"לוהט", נוגעת בקולגות בעבודה, ומציגה את עצמך באופן לא הולם? הפעולות שלך יכולות לפגוע באופן משמעותי בקריירה שלך. זכרי כי אותם האנשים שמקבלים החלטות לגבי קידום מקצועי, עוקבים אחר ההתנהגויות שלך.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה