ספר חדש: המפתח למנהיגות אנושית

ספר חדש: המפתח למנהיגות אנושית

ספרו רב המכר של תא"ל (מיל), אריה פישביין, מגיש לקוראים שלל כלים ועצות מעשיות למנהיגות בדרך האנושית  והובלת אנשים למילוי משימותיהם

שיתוף
אריה פישביין, מחבר הספר

אריה פישביין, מחבר הספר "המפתח למנהיגות אנושית"

המייחד את ספרו של תא"ל (מיל.) אריה פישביין, 'המפתח למנהיגות אנושית', לעומת ספרים רבים וטובים אחרים שנכתבו בנושא ניהול ומנהיגות, הוא העובדה שספר זה מבוסס על ניסיונו האישי ומקרים אמיתיים שקרו במציאות והוא עתיר דוגמאות וטיפים חכמים.

בספר ניתן למצוא את הדרך לגיבוש מנהיגות, תוך נקיטת גישה אנושית המושתתת על יחסי אנוש חמים, גילוי מעורבות ואכפתיות. כל זאת, תוך הקשבה ורצון לסייע לפתרון הבעיות של העובדים הכפיפים למנהל ועל ידי כך לנטרל מצבים שעלולים לפגוע בתפקודם.

כותב הספר, אריה פישביין, הינו מומחה ביחסי אנוש והנעת אנשים. הוא עמד בראש מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר וצבר ידע וניסיון ניהולי של יותר מ-35 שנים, במגוון תחומים בצה"ל, כמו גם בתפקידי מנכ"ל בארגונים ציבוריים וחברות אזרחיות.

מהו העיקרון שבבסיס הגישה שלך למנהיגות?

"כבר לפני שנים רבות הבנתי שכדי לקבל תפוקה גבוהה מעובדים וכדי להניע אנשים, צריך לנהוג כלפיהם בפתיחות, בחמימות ובאנושיות. בשום אופן לא באמצעות נוקשות והפחדה".

את עיקרי הגישה הזאת מעביר פישביין בספרו בשפה קולחת, מרתקת ומעניינת.

אילו תועלות יוכלו הקוראים לקחת איתם מהספר?

"הספר מציע למעשה לדורות המנהלים הבאים, סגנון ניהול שהוא שונה מעקרונות הניהול והמנהיגות המקובלים", מסביר פישביין. "הספר לא שם את הדגש על כללים וחוקים נוקשים, אלא דווקא על התחושות האישיות של המנהל ושל העובד כאחד, ועל חוכמת הלב".

בנוסף לדוגמאות ולטיפים הרבים מציג הספר את 'מודל אפיק' לאבחון סגנון המנהיגות האנושית של מנהלים. הספר מדגיש את השינוי הנדרש בהתנהגותם של מנהלים בתחום האנושי, במטרה לשפר את כישורי הניהול והמנהיגות שלהם, וכדי להגביר את שיתוף הפעולה והמוטיבציה של העובדים הכפיפים להם.

הספר מיועד למנהלים בלבד?

"לא בהכרח", אומר פישביין. "השיטה מתאימה לכל רובדי החיים ולכל סוגי האוכלוסייה", הוא מסביר. "היא מתאימה גם להורים שמבקשים לכוון את ילדיהם להצלחה וערכיות, שהרי בפועל ההורים הם אלה שמנהלים את הילדים.

"היא מתאימה למורים שרוצים להוביל את תלמידיהם להצלחה ולהישגים בלימודים; השיטה מתאימה גם ליחסים בין בני זוג, שמבוססים על כבוד הדדי ושותפות כנה ואמיתית בדאגות ובשמחות, באהבות ובחברות אמת; והיא מתאימה גם למנהל שרוצה להפעיל את עובדיו ולסחוף אותם אחריו".

בימים אלה מרצה פישביין במכללת ספיר ובמכללה האקדמית אונו. יש לו ניסיון רב בהעברת הרצאות בכנסים לארגונים שונים ובחוגי בית, בנושאי צבא, ביטחון, מנהיגות, העצמה אישית ומצוינות בניהול.

למעשה, כמו בספרו, מעביר פישביין את ההרצאות בשפה קלה ומובנת תוך שימוש בהומור ומתן דוגמאות מעשיות מניסיונו האישי.

את הספר ניתן לרכוש במחיר מוזל באתר בגוגל "אפיק יעוץ וניהול",  וברשתות הספרים סטימצקי וצומת ספרים.

להסברים נוספים ולהזמנת הרצאות ניתן לפנות אל אריה פישביין בטלפון: 053-7556688.

הביקורות משבחות:

האלוף (מיל') אליעזר שקדי כותב בהמלצתו על הספר: "הספר מפרט בפני הקורא סיפורי הצלחה ולצידם גם סיפורי

עטיפת הספר: המפתח למנהיגות אנושית
עטיפת הספר: המפתח למנהיגות אנושית

כישלון, ההופכים את הספר הזה לכל כך אנושי ומדבר אל הלב. מצאתי בספר עצות מעשיות לניהול חכם, בצד חוכמת חיים של אדם מיוחד, שהוא איש של אנשים".

יוסי שדה ששימש בתפקיד יועץ משפטי בתעשייה האוירית וכמדריך בקורס דייל קארנגי כתב: "כשקראתי את ספרך 'המפתח למנהיגות אנושית' לא יכולתי להניח אותו.  אתה מצליח לפתות את הקורא להמשיך לקרוא, על ידי שילוב של תזות ניהוליות וסיפורים אישיים, להימשך אחריך כמו החלילן מהמלין, בחבלי קסם לעצותיך ולסיפוריך ויוצר דיאלוג אמיתי עם הקורא.

"בגילוי לב ותוך ביטחון עצמי מבורך, אתה מתאר גם הצלחות וגם כישלונות, ומשתף את הקורא עם מה שלמדת מהם. אתה אדם שלומד מהצלחות, ולומד עוד יותר מכישלונות. איזהו חכם – הלומד מכל אדם ומכל סיטואציה. בורכת ביכולת נדירה ללמד ולתת, בתבונה, בחיוך, באהבת אדם. זאת שליחות מהחשובות ביותר בחיי אנוש. ספרך צריך להיות מונח על שולחנו של כל מנהל וכל סטודנט. זהו נכס אמיתי לכל קורא!".

יריב לוין, שר התיירות כתב: "הספר האיר עבורי זוויות שונות בהתנהלות היום יומית, אשר לא תמיד נמצא זמן לחשוב עליהם ולראות אותן באופן מעמיק. אני מקווה כי יעלה בידי ליישם ולו חלק מהתובנות המשולבות בספר. יישר כוח על הספר המצוין".

יאיר גלר , מנכ"ל הרשות למלחמה בסמים כתב: "המחבר מאפשר הפקת לקחים וגזירת מסקנות, בשקיפות ראויה להערכה, בגובה העיניים, בכתיבה קולחת, תוך הבאת חוויות אישיות הכוללות הצלחות כמו גם כישלונות אישיים. הספר מקנה כלים יישומיים להשפעה, שינוי והובלת אנשים ומומלץ בחום לכל מנהל ומפקד, המעוניין להצליח בתפקידו."

גיא ידלין, מנכ"ל חטיבת נייר חדרה: "הספר קולח, מעניין, רצוף דוגמאות ותובנות, מלא בסיפורים מעניינים ובחוכמה מעשית. סיכום הפרקים והתובנות בסוף פרק הוא מצוין ותואם את הגישה האמריקאית של ספרי ניהול ומנהיגות דומים. הקריאה כיפית ומלאת עניין. מומלץ בחום".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה