מה מאפיין מנהיגים טובים?

מה מאפיין מנהיגים טובים?

מנהיגים איכותיים הם חיוניים אך מציאותיים, מהווים מודל לחיקוי אך אינם מטיפים ומוכנים לספוג את האשמה עבור אנשיהם

שיתוף
מנהיגים איכותיים

מנהיגים איכותיים

מנהיגים איכותיים קשה למצוא – הם נדירים. אך כאשר אתם עובדים אצל מנהיגים כאלו, אתם ללא ספק תדעו לזהות אותם.

מה מאפיין מנהיגים איכותיים?

הם חיוביים, אך נשארים מציאותיים

אתגר גדול אצל מנהיגים הוא למצוא את האיזון בין שמירה על דברים חיוביים ועדיין להיות מציאותי. חשבו על סירת מפרש ובה שלושה אנשים: פסימיסט, אופטימיסט ומנהיג גדול. הכל מתנהל בצורה חלקה עד שהרוח נושבת פתאום. הפסימיסט זורק את ידיו למעלה ומתלונן על הרוח; האופטימיסט יושב ואומר שהדברים ישתפרו; אבל המנהיג הגדול אומר: "אנחנו יכולים לעשות את זה!" והוא מתאים את המפרשים ומוביל את הספינה קדימה. השילוב הנכון של חיוביות וריאליזם הוא מה שגורם לדברים לרוץ קדימה.

הם מהווים מודל לחיקוי, אך לא מטיפים

מנהיגים גדולים משרים אמון והערצה באמצעות מעשיהם, לא רק בזכות דבריהם. מנהיגים רבים אומרים כי יושר חשוב להם, אבל מנהיגים גדולים מיישרים את המעשים לדברים שאמרו והבטיחו. הם מפגינים יושרה באופן יומיומי. להתנהגות זו יש השפעה חיובית רבה על אנשיהם ועל הביטחון שהם נוסכים בהם.

הם מוכנים לספוג עבור אנשיהם

המנהיגים הטובים ביותר יעשו כל דבר עבור האנשים שלהם, ויגבו את אנשיהם לא משנה מה. הם לא ינסו להעביר אשמה, והם לא נמנעים מבושה כשהם נכשלים. הם אף פעם לא יחששו להגיד, "טעיתי ואני עוצר כאן", והם מרוויחים את אמון הציבור על ידי כך שהם מגבים אותם. מנהיגים גדולים גם מבהירים שהם מקדמים בברכה אתגרים, ביקורת ונקודות מבט אחרות משלהם. הם יודעים כי סביבה שבה אנשים מפחדים לדבר, להציע תובנות, ולשאול שאלות טובות – נועדה לכישלון.

הם מאזנים עבודה וכיף

יש הרבה מנהלים בחוץ שיודעים לעשות כיף. למרבה הצער, זה לעתים קרובות על חשבון התוצאות. ובשביל כל מנהל בחוץ שיודע לעשות כיף עם הצוות, יש מי שלא יודע איך לעשות כיף בכלל. מנהיג מאוזן יודע איך להניע ולדחוף עובדים להיות הכי טובים שיכולים, אבל מספק להם את האמצעים למניעת שחיקה. הם יודעים לחגוג את התוצאות ולעשות כיף. איזון זה מונע שחיקה, בונה תרבות גדולה, ומשיג תוצאות.

הם יוצרים קשרים אישיים

אפילו בחדר צפוף, מנהיגים אדיבים גורמים לאנשים להרגיש כאילו הם מנהלים שיחה של אחד על אחד, וכאילו העובד הוא האדם היחיד בחדר שחשוב. מנהיגים אדיבים מתקשרים ברמה מאוד אישית ורגשית. הם אף פעם לא שוכחים שיש מולם אדם בשר ודם שעומד לפניהם.

הם נדיבים

מנהיגים גדולים נדיבים. הם חולקים את הקרדיט עבור העבודה הטובה ומציעים שבחים נלהבים והם מחויבים להצלחה של עובדיהם כפי שהם לשלהם. הם רוצים לעורר את כל העובדים שלהם כדי להשיג את המיטב האישי שלהם לא רק בגלל שזה יעשה את הקבוצה יותר מוצלחת, אלא בגלל שהם דואגים לכל אדם כפרט.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה