נחתם הסכם קיבוצי ברכבת

נחתם הסכם קיבוצי ברכבת

ההסכם כולל הצטרפות של מאות עובדים שהיו חתומים על חוזים אישיים, מענקים כספיים וביטול פרויקטים של מיקור חוץ

שיתוף

עובדי הרכבת ואיגוד עובדי התחבורה בהסתדרות יחתמו הלילה על הסכם קיבוצי לעובדי הרכבת. במסגרת ההסכם יקבלו עובדי "דור ב" החדשים יותר, תנאים שווים לאלה של עובדי דור א' הוותיקים. בין התנאים שיושוו לכלל העובדים, דמי הבראה מוגדלים, סבסוד מעונות וקייטנות לילדי העובדים, כלכלה בשעות הנוספות.

כל עובדי הרכבת, כולל 80 עובדים בתחום התפעול, עובדים מאגף המחשוב (במוקד התמיכה וההפעלה וטכנאי השטח) שהועסקו עד היום בחוזים אישיים וייכללו בהסכם הקיבוצי – יקבלו מענק חתימה בגובה של 12 אלף שקלים. העובדים יקבלו תוספת לשכר של כ-20 אחוזים, שתיפרס למספר פעמים, ותוספות שכר שייקבעו במגזר הציבורי. עוד הושג במסגרת ההסכם הקיבוצי:

  • הפרשות מוגדלות לקופות הכגמל.
  • לא יבוצעו פיטורים בחטיבות הנייד והמטענים.
  • עובדים ללא תואר אקדמי בעלי ותק של 15 שנה ומעלה, יוכלו להגיש מועמדות למכרזי כוח אדם הדורשים תואר אקדמי.  
  •  עוד יצטרפו להסכם הקיבוצי: המתדלקים, הקופאיות, שיקבלו גם מענק חד פעמי בסך 1,000 שקלים
  • גיל הזכאות לכרטיס חינם לרכבת לילדי העובדים יעלה לעד גיל 25 (במקום עד גיל 18).
  • עבודות תחזוקת המסילות יתבצעו על ידי עובדי הרכבת, ולא על ידי עובדי פרויקטים חיצוניים. גם בעתיד, 70 אחוזים מתחזוקת הקרונות תבוצע על ידי עובדי הרכבת.  
  • גם עבודת הנהיגה ותפעול המתקנים של מערך המטענים במתחם הרכבת יבוצעו על ידי עובדי הרכבת בלבד, למרות שהוקמה חברת בת שתהיה אחראית על נושא המטענים.

אבי נסנקורן, יושב ראש האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אמר כי ההסכם הנו ראוי ומחזק את הביטחון התעסוקתי של העובדים, ואת נושא התארגנות העובדים.

אבי אדרי, יושב ראש איגוד עובדי התחבורה, אמר כי חתימה על הסכם קיבוצי הגיעה לאחר מאבק ארוך ואינטנסיבי. לדבריו, ההסכם שנחתם הוא בהחלט ראוי, ומגן על כל עובדי הרכבת ועל ביטחונם התעסוקתי. ההסכם ראוי גם בזכות תוספות השכר ומענקי השכר, והישג משמעותי נוסף הוא ביטול פרויקטים רבים של מיקור חוץ וביצועם על ידי עובדי הרכבת.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה