"מיתוג המעסיק אינו נמצא כיום באחריות הבלעדית של מחלקות הגיוס ומשאבי אנוש"

"מיתוג המעסיק אינו נמצא כיום באחריות הבלעדית של מחלקות הגיוס ומשאבי אנוש"

יעל גל מסבירה כיצד חברה שמצליחה למצב עצמה כמעסיק מועדף תזכה לגייס את המועמדים האיכותיים ביותר, תשלם פחות עבור העסקתם ושימורם בארגון, ותהנה מעובדים הגאים במקום עבודתם ובעלי מוטיבציה לתרום להצלחתה

שיתוף
מותג Photo by Suwit Ritjaroon

"מהי התדמית של החברה שלך כמעסיק? מה העובדים שלך אומרים על החברה? האם מה שהמועמדים יודעים על החברה הוא מה שאתה רוצה שיידעו? שאלות אלו ואחרות עומדות בבסיס מיתוג מעסיק אפקטיבי", אומרת יעל גל, מומחית גלובלית למיתוג מעסיק ב-SAP, בראיון שנערך עמה לקראת הרצאתה בכנס מקורות הגיוס השנתי שייערך ב-29 באוקטובר בכפר המכביה על ידי HRus ו-HRD.

"כיום, מיתוג מעסיק הופך לערוץ מוביל במשיכת טאלנטים, ומהווה נדבך קריטי במערך הגיוס של כל חברה. המציאות מראה כי כוחו של מותג חזק וברור של מעסיק הנו משמעותי עבור גיוס עובדים לא פחות מכוחו של מותג החברה עצמה לצרכי שיווק מוצריה. הרעיון העומד בבסיס התפיסה של מיתוג מעסיק הוא בנייה הדרגתית של התדמית הנכונה. תדמית זו היא לב לבו של הערך הייחודי של מותג המעסיק, שכן אין מחיר למועמד שאומר 'הלוואי שיום אחד אני אעבוד שם'. מיתוג מעסיק שנעשה בצורה נכונה, יביא לכך שהחברה שלך תופיע במשאלה זו".

תג Photo by num_skyman

לדברי גל, חברה שמצליחה למצב עצמה כמעסיק מועדף, תזכה לגייס את המועמדים האיכותיים ביותר, תשלם פחות עבור העסקתם ושימורם בארגון, ותיהנה מעובדים הגאים במקום עבודתם שהינם בעלי מוטיבציה לתרום להצלחתה. "אין ספק שלהיבטים אלו יש גם משמעות עסקית ופיננסית ניכרת לגבי כל מה שנוגע לצמיחתה של החברה על פני זמן", היא אומרת.

כיצד ניתן לייצר מיתוג מעסיק יעיל?
"בין היתר באמצעות רתימת יחידות נוספות בארגון, תוך מיקסום משאבים שונים של הארגון. כך מקבל מיתוג המעסיק ביטוי גם בשיתוף הפעולה הפנים ארגוני. במילים אחרות, מיתוג המעסיק אינו נמצא כיום באחריות בלעדית של מחלקות הגיוס ומשאבי אנוש, אלא גם באחריותם של גופי השיווק, התקשורת, ההנהלה ואפילו העובדים האחראיים ליישומו. מגוון הערוצים המוצעים כיום, כולל המדיה החברתית, מאפשרים לכל חברה בכל גודל לנצח בזירה זאת. חברת SAP, המעסיקה כ-75 אלף עובדים בעולם, ממוצבת באופן שיטתי כמעסיק מועדף בכל העולם וזוכה להוקרה רבה על אסטרגיית הגיוס והמיתוג שלה".

כדי להשיג מיתוג מעסיק, מציינת גל, יש לפעול בערוצים רבים בעת ובעונה אחת ולהתמקד במסרים החשובים לארגון. בין התכונות הדרושות למיתוג נכון ניתן למנות יצירתיות וסבלנות. תכונות אלו מסייעות לבדל את הארגון בצורה חדשנית ובכך להוסיף צבע וחיים לערוצי מיתוג המעסיק הסטנדרטיים.

תוכלי להציג דוגמאות לצורך ההמחשה?
"דוגמה אחת היא אתר קריירה מושקע שיהיה ויזואלי, פרסונאלי ומזמין, ושיאפשר שימוש באמצעות טלפונים סלולריים. דוגמא אחרת, אם מדברים על סרטוני וידאו למשל, חשוב שכל קליפ יהיה באורך המתאים, ושיהיה אותנטי.

"דוגמה נוספת היא מדיה חברתית. יש להעביר מסרים מנקודת המבט של העובד ובמגוון רחב ככל האפשר של ערוצי מדיה חברתית. ריבוי ערוצים, כלומר רשתות חברתיות שונות, יאפשר לכל עובד לבחור בערוץ המתאים לו לספר את הסיפור של החברה ומדוע הוא אוהב לעבוד בה, כולל תמונות מאירועים יומיום, אירועי חברה של החברה, וכד'".

אז כיצד מתחילים ליישם? מהן המגמות כיום במיתוג מעסיקים בעולם? מהם הערוצים שניתן לפעול בהם? האם הארגון עושה שימוש בערוצים הקיימים בצורה היעילה ביותר? ומה אם אין לארגון תקציב ייעודי לצורך כך? כך זאת ועוד בכנס הגיוס השנתי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה