הזדהתה בפייסבוק כעובדת בי"ח וולפסון וכתבה: "מוות לישראל"

הזדהתה בפייסבוק כעובדת בי"ח וולפסון וכתבה: "מוות לישראל"

בי"ח וולפסון: "כל מקרה של הזדהות מוצהרת עם טרור יועבר באופן מיידי ובחומרה רבה לטיפול באגף המשמעת של נציבות שירות המדינה"

שיתוף
סכינים Photo by tor00722

חובק נאר, תושבת יפו ששירתה עד לפני כשנה כבת שירות לאומי בבית החולים וולפסון בחולון, פרסמה לאחרונה בעודה מזוהה כעובדת בית החולים פוסטים ברשת החברתית בהם הביעה תמיכה במחבלים, בגל הטרור ובפגיעה ביהודים, הכריזה "מוות לישראל", ואף החליפה את אייקון ה"לייק" באיור של יד האוחזת בסכין המופנית כלפי מטה, בדרך בה אוחזים המחבלים את הסכין בעת ביצוע הפעולה הרצחנית, בעוד האגודל מופנה כלפי מעלה ומביע תמיכה במעשה הנתעב. 

נאר, המעלה לרשת החברתית תמונות של סכינים ושל פעילי טרור ומדברת בשבחם, מקבלת תגובות תומכות רבות מערבים ישראלים. בעקבות פרסום הדברים, קיבלה נאר פנייה מוולפסון בדרישה לבטל בפייסבוק את זהותה כעובדת בית החולים.

 

הסתה | מקור: פייסבוק

 

מבית החולים וולפסון נמסר: "מדובר בבת שירות לאומי אשר אינה פעילה במרכז הרפואי 'וולפסון' מזה למעלה משנה. באותו היום שבו פורסם הסטאטוס המדובר, היא הסירה לאלתר את זהותה כעובדת 'וולפסון', ברשת החברתית. יצוין כי כל מקרה של הזדהות מוצהרת עם טרור יועבר באופן מיידי ובחומרה רבה לטיפול באגף המשמעת של נציבות שירות המדינה".

יצוין כי לאחרונה פוטרו שני עובדים מהמגזר הערבי בעקבות התבטאותם בפייסבוק, ממנה משתמעת תמיכתם בטרור – האחת עבדה בחברת בפלאפון והשני הנו עובד קבלן בביה"ח הדסה עין כרם.

חוק העונשין קובע איסור לפרסם קריאה לעשיית מעשה אלימות או טרור, או דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה אלימות או טרור, תמיכה בו או הזדהות עמו, ועל פי תוכנו של הפרסום המסית והנסיבות שבהן פורסם יש אפשרות ממשית שיביא לעשיית מעשה אלימות או טרור.

בנוסף אוסר החוק לפרסם דבר מתוך מטרה להסית לגזענות וקובע מאסר של 5 שנים, כאשר אין זה משנה אם הדברים שפורסמו אכן הסיתו בפועל לגזענות ואם היה בהם אמת או לא. פרסום ציטוט מתוך כתבי דת וספרי תפילה, או שמירה על פולחן של דת, מותרים בתנאי שלא נעשה במטרה להסית לגזענות. בגין שתי העבירות הללו נקבע עונש מאסר למשך 5 שנים. עם זאת, לצורך הגשת כתב אישום בגין סעיפים אלה יש צורך באישורו של היועץ המשפטי לממשלה.

מצד שני, יש לאפשר חופש ביטוי לעובדים, ודיני העבודה אף הם מגנים על העובד במצבים אלה: חוק הודעה מוקדמת לפיטורים ולהתפטרות מקנה לעובד את הזכות לשימוע, וחוק שוויון הזדמנויות בעבודה אוסר על המעסיק להפלות בין עובדים ומועמדים לעבודה בשל השקפה פוליטית.

החששות מתגברים בקרב שני הצדדים
בעקבות פיגוע הדריסה שביצע עובד בזק בשבוע שעבר, בו דרס למוות עובד אורח ולאחר מכן יצא מרכבו ודקר כמה אנשים נוספים עד שנהרג מאש כוחות הביטחון, החלו מעסיקים רבים לחשוש מעובדיהם ואף לעקוב אחרי התבטאויותיהם ברשתות החברתיות.

עמותת סיכוי שיגרה לפני מספר ימים מכתב בהול לשכר הכלכלה, אריה דרעי, לבקש את התערבותו הדחופה בגל הפיטורים של עובדים ערבים במשק. "אנו פונים אליך לאור תקופת ההסלמה הביטחונית והפוליטית של השבועות האחרונים המתאפיינת, בין השאר, בהתלהטות הרוחות במרחב הציבורי בכלל ובמרחב הווירטואלי בפרט", נאמר במכתב. "בתקופה זאת עובדים ערבים רבים נפגעים במקום עבודתם. טווח הפגיעה הנו החל מהטרדות מילוליות וכלה השעיות ופיטורים, לעתים באופן שרירותי ומיידי, לעתים בשל עמדות והתבטאויות פוליטיות לגבי ההסכמה הנוכחית והקונפליקט הישראלי-פלסטיני בכלל ולעתים על רקע היותם ערבים בלבד".

חוק שוויון הזדמנויות בעבודה אוסר על מעסיק להפלות בין עובדיו או בין דורשי עבודה מחמת גזעם, דתם, לאומיותם והשקפתם. זאת, במסגרת הקבלה לעבודה, תנאי העבודה, קידום בעבודה, הכשרה או השתלמויות מקצועיות וכן בנוגע לפיטורים ולפיצויי פיטורים.

המעסיק אינו רשאי להפלות לרעה גם במסגרת מודעת דרושים, בה קיימת דרישה לא סבירה לשירות צבאי, או כל תנאי אחר החוסם במכוון מהמגזר הערבי להגיש מועמדות למשרה המוצעת.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה