שיתוף

עידן חדש זה של עבודה מרחוק שינה לעד את הלך הרוח של מאגר הטלנטים, ויצר מערכת חדשה של אתגרים למנהלי משאבי האנוש.

ועם זאת, ארגונים ששמים את העובד במקום הראשון מבחינת החשיבות בהיבט של השקעה עכשווית ועתידית, יכולים למנף את המצב החדש להצלחה במאבק על טלנטים.

אחת הסוגיות היותר מורכבות שארגונים מתמודדים איתן כיום היא איך ניתן ליישם את הלך החשיבה הארגוני הזה בפועל.

איך, לא רק מגייסים טלנטים מובילים מרחוק, אלא איך קולטים אותם היטב וביעילות, איך גורמים להם להיות מחוברים לארגון, איך משמרים אותם והכי חשוב: איך משמרים את הלהט והמוטיבציה שלהם.

עבור מנהלי משאבי אנוש, ההבנה כיצד לשמור על מעורבות ומחוברות העובדים תוך כדי עבודה עצמאית בסביבה מרוחקת, עלולה להיראות מרתיעה בהתחלה.

לכן חשוב לתכנן שילוב חכם של אסטרטגיות לבניית תרבות ארגונית, שיכולות לקחת את מחוברות העובדים לשלב הבא.

בשילוב עם טכנולוגיה, לרבות כלים טכנולוגים להגברת הפרודוקטיביות והמחוברות, ארגון הידע של החברה והקמת תוכניות שמכוונות לשיתוף פעולה בין עובדים, ניתן לנצח במלחמה על כישרונות, לא רק באיזור בו ממוקמת החברה אלא גם באיזורים מרוחקים, לרבות מדינות שמעבר לים.

לאור כל זאת, שלוש הסוגיות הניצבות במוקד האתגרים של מנהלי משאבי אנוש הן:

1 איך לבנות תרבות ארגונית חזקה שתחול גם על עובדים מרוחקים.

2 איך לייצר מחוברות עובדים עבור עובדים שאינם נמצאים יחד באותו מקום פיזי.

3 איך לשמר כישרונות מובילים בסביבה שהופכת יותר ויותר תחרותית.

ברקע קיים תמיד החשש, האם הפעילויות שהארגון נוקט כדי להגביר את מידת המחוברות של העובדים אכן מניבות את התוצאות הרצויות, או שאולי במקרים מסויימים הן גורמות יותר נזק מתועלת.

פעילויות שהן באמת אפקטיביות להגברת מחוברות העובדים צריכות להרגיש אמיתיות. לעולם לא מאולצות. וחשוב מכך, הפעילויות להגברת מחוברות העובדים צריכות להיות זמינות בכל שלב של חיי העובד בארגון, החל משלב הקליטה, דרך מפגשי צוות, ההכשרות והצמיחה המקצועית של העובד ועד לעזיבתו או פרישתו לגמלאות.

אחת העובדות שהוכחו כנכונות כמעט תמיד היא, שמחוברות העובדים היא דבר שיש להשקיע בו כבר ביום העבודה הראשון של העובד. או אף לפני כן, בעת היותו מועמד.

הנקודה שבה מנהל משאבי האנוש צריך לדאוג היא במצב בו עובדים משקיעים פחות בכל משימה, מידת היוזמה פוחתת, לעובדים לא דחוף לייצר חדשנות וכשהם מודדים את כמות העבודה שהם משקיעים רק על פי מספר השעות שהם משקיעים, ולא מעבר לכך.

כאשר העובדים חשים שהם לא יכולים למצות את הפוטנציאל שלהם, כאשר אין להם מספיק הזדמנויות לנצל את נקודות החוזק שלהם, וכאשר הם לא מרגישים שיש להם אתגרים שמעניינים אותם, הם לא נהנים מעבודתם. בין אם זה בעבודה מהבית או מהמשרד.

בשורה התחתונה, כל ארגון צריך לזכור, שרצונו של עובד לעזוב את מקום העבודה היא הבעיה הפחות קשה. הבעיה היותר קשה היא הנזק שעלול להגרם למעסיק בגלל עובד שחש מנותק מהארגון.

 

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה