להפוך את העובדים החדשים לחברי צוות לטווח ארוך

להפוך את העובדים החדשים לחברי צוות לטווח ארוך

כיצד לבצע תהליך קליטה איכותי ומיטבי לעובדים החדשים

שיתוף
תהליך הקליטה של העובד החדש

תהליך הקליטה של העובד החדש

מחקרים מראה כי עובדים נמצאים בסיכון הגבוה ביותר לנטישה בטווח ה- 18 החודשים הראשונים של העסקתם.

כשעובד חדש מגיע לעבודה, הוא לרוב מגיע כבר עם רושם ראשוני לגבי המעסיק והחברה שגובש בתהליך הראיונות ומבחני ההעסקה.

לאיכות תהליך הקליטה והשילוב של העובד בחדש הארגון יש השפעה עצומה על העתיד של העובד החדש. ישנה חשיבות בלתי נדלית לחוויית קליטה והכשרה חיובית של העובד, כבר מהיום הראשון. עוד בטרם העובד מתחיל לעבוד ביומו הראשון, יש לקבל החלטות מראש על התהליך, כולל העיתוי למשל- מתי הוא יתחיל לעבוד. חשוב גם האורך של תהליך הקליטה, מה יש לספק לעובד בתהליך,  מה צריך להיות כלול ומי צריך להיות מעורב.

תוצאות של תוכנית מוצלחת המשלבת אוריינטציה מגדילה את הפרודוקטיביות, מגדירה כיצד העובד החדש ישתלב בהצלחה רבה יותר ובסופו של דבר חוסך הרבה כסף לחברה על גיוס חדש. התהליך האיכותי בונה אמון ומספק הזדמנות ליצירת קשרים בתוך החברה.

ישנם דברים רבים שצריך לעשות בתהליך, כולל הקצאת מנטור לעובד, הגדרת מעקב אחר האימונים, ליווי העובד החדש לארוחת צהריים וגישה למדריך עובד וכן גישה מקוונת למדיניות החברה. ההערכה היא כי לוקח 8 עד 12 חודשים לעובד חדש להרגיש נוח ולהיות מעורב בעשיה ובתרבות החברה,  ולהבין לחלוטין את המשימה ואת החזון.

מחקרים מראים כי עובדים חדשים פגיעים ביותר לעזוב את הארגון בתוך 18 החודשים הראשונים של העסקתם. ע"י תהליך קליטה איכותי ומקיף, ההערכה היא כי 69% מהעובדים נוטים יותר להישאר שלוש שנים או יותר. השימור יכול לגדול ב -25 אחוזים וכן מניעת תחלופת עובדים.

קליטת עובדים נכונה ושמירתם תפחית עלויות הקשורות לתהליך ההעסקה ולהכשרה. שיפור מעורבות העובדים לא רק משפר את היעילות ואת הפרודוקטיביות, אלא גם יש לו השפעה חיובית מאוד על קשרי הלקוחות. כל המאמצים שהחברה יכולה לעשות כדי לערב את העובדים חדשים, כל ייטב. כך העובדים הללו יוכלו להפוך במהירות לחברים תורמים ופורים בצוות ולמקסם את ההצלחה של עצמם ושל החברה.

תורם ופורה של הקבוצה שווים את זה. זה יהיה למקסם את ההצלחה של העובד הפרט והעסק.

מה חשוב להכין ברשימת תהליך הקליטה של העובד החדש:

הכנה לפני תאריך ההתחלה.

יצירת רשימת תיוג.

דיון על תפקידים, ומטרות.

הסבר על חבילת השכר וההטבות.

מתן תיאור התפקיד.

מבוא וגישה לכלים שיש להשתמש בהם.

אוריינטציה של המשרד, סיור במרחב העבודה.

מפגש עם חברי צוות.

הערכת החוויה המשולבת.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה