"לביטוח בריאות קבוצתי יש ערך מוסף עם מסר משמעותי לעובדים"

שרון חכם, מדנס ב-HRexpo21: "בפני עובדים שיש להם ביטוח פרטי נחשף עולם שלם של אופציות שאין לאנשים שאין להם ביטוח פרטי"; "לביטוח בריאות קולקטיבי יש כיסויים הרבה יותר רחבים"

שיתוף

"מה המשמעות של ביטוח בריאות קבוצתי לארגונים, מבחינת העובדים ומבחינת המעסיק עצמו, איך ביטוח בריאות קבוצתי תורם לארגון, להצלחת היעדים העסקיים של הארגון, איך אנחנו יכולים לממש אותו, ומהי החוויה שהעובד צריך לעבור בעת מימוש ביטוח בריאות קולקטיבי", כך פתחה שרון חכם, סמנכ"לית במדנס סוכנות לביטוח, את הרצאתה ביטוח בריאות קבוצתי – הערך הנתפס לעובדים לעומת העלות לארגון, ביריד HRexpo21.

"למותג יש השפעה על כל אדם שנתקל בו. יש אוסף של מחשבות שיש לאנשים כשהם נתקלים במותג. יש שני ערוצי ליבה שגורמים למותג להיות מותג.

"ערוץ אחד הוא הפרסום והשיווק, והערוץ השני הוא העובדים עצמם. מותג המעסיק מהווה את אוסף הדברים שהעובדים מרגישים כלפי הארגון, איך הם מרגישים כשהם מדבררים אותו, את תחושת הביחד שבונה אותנו כמותג.

"היום, להתחרות על עובד זו משימה מאוד מאתגרת. אנחנו נמצאים אחרי שנת קורונה, שגרמה להגברת הקושי לגייס עובדים וזו משימה לא פשוטה.

"אז איך חברות מתחרות על ליבם של העובדים שמייצרים את האיכות ומסייעים לנו לעמידה ביעדים העסקיים. חברות משקיעות הרבה מאוד כסף באירועי חברה, בבניית משרדים נוחים ומפנקים ועוד.  

"כמנהלי משאבי אנוש שפוגשים את העובדים בכל כך הרבה זוויות בחיים שלהם, אתם בטח חושבים, איזה יום גיבוש או הטבה ניתן לתת כעת, או איך מייצרים בחגים ערך מוסף כדי שהעובדים כל הזמן ירגישו שייכים.

"כשאתם בחזית וחושבים על העובדים, בואו ננסה לחשוב על הדבר אולי החשוב ביותר. על שכבת הבסיס. ביטוח בריאות קולקטיבי מייצר ערך מוסף שיש בו גם מסר משמעותי שהמעסיק מעביר לעובדים שלו.

"אני לא מכירה מעסיק שלא מבין כמה חשוב שהעובדים יהיו בריאים ושמחים. עובדים בריאים ובני משפחות בריאים, זה היינו הך. כי אם לבן משפחה יש בעיה בריאותית זה משפיע גם על העובד.

"בפני עובדים שיש להם ביטוח פרטי נחשף עולם שלם של אופציות שאין לאנשים שאין להם ביטוח פרטי. וכאשר לעובד אין ביטוח פרטי, בעת שהוא זקוק לו, ארגונים רבים מסייעים לעובדים כספית.

"כמעט 85 אחוזים מהאנשים מחזיקים ביטוח פרטי כלשהו. לביטוח בריאות קולקטיבי יש כיסויים הרבה יותר רחבים שמאפשרים לחסוך לעובדים כמעט 30-35 אחוזים בתשלום החודשי עבור ביטוח בריאות. תחשבו איזה מסר העברתי בכך לעובדים וכמה סייעתי להם.

"ואם כבר יש לארגון ביטוח בריאות קבוצתי, או שהוא שוקל לבטח את העובדים בביטוח בריאות קבוצתי, מה מחפשים כמבוטחים.

"הדבר הראשון הוא בעצם שירות בקצב שלי. אני רוצה זמינות מירבית, אני רוצה מגוון ערוצים שיתנו לי מענה, אני רוצה להיות מסוגלת לפנות בצ'ט, במייל, או שהסוכן יפגוש אותי פיזית, ואני רוצה שיעטפו אותי ברגע שיש אירוע רפואי. ולא להתחיל לחפש את הסוכן כדי לנסות להבין איך ניתן לממש את הביטוח.

"למקסם זכאויות. לקבל החזר מקסימלי בזמן מינימלי. בעצם אני רוצה שמישהו בגובה העיניים, ובשפה שאינה ביטוחית קשה, יסביר לי מה אני צריכה לעשות כדי לקבל את הטוב ביותר שהרפואה מציעה.

"והרפואה מציעה המון דברים שלא ניתן לקבל אותם במסגרת הקופה בגלל שיקולים תקציב. אני רוצה שמישהו יסביר לי איך אני מממשת את הזכאויות.

"מדנס מלווה כיום יותר ממיליון לקוחות בביטוחי בריאות קולקטיבים. ארגונים קטנים ארגונים גדולים ארגונים בינוניים, אנחנו יודעים לתאים את עצמנו ולייצר חיבור מותאם אישית לפי הצרכים הספציפיים של הארגון. ללקוחות מדנס יש גישה מלאה לאנשי השירות שלנו בכל ערוץ שהם בוחרים, ובכל שעה שהם בוחרים.

"מנהל תיק, סוכן ביטוח מקצועי, מגיע אל הארגון ויושב עם העובדים לפי השירותים הנדרשים. כלומר, אנחנו נמצאים בארגון כל יום, או פעם בשבוע, או פעם בשבועיים. פוגשים את העובדים ונותן להם שירות ממש בבית הלקוח.

"שירות הלקוחות כולל איסוף טפסי התביעה מהמבוטח, מסבירים להם מה הם צריכים. הכי נגיש הכי פשוט הכי קל.

"יש לנו גם קיצור תורים אקטיבי: אנשים יכולים להתקשר אלינו לומר, קיבלתי תור ל-MRI לעוד שלושה שבועות, איך את עוזרת לי לקבל תור למחר. בהיבט הנפשי זה נותן לאנשים המון שקט.

"בהיבט של ביטוח בריאות קולקטיבי יש הרבה מאוד זכאויות שנפתחות במועדים מסויימים. מישהו צריך לדעת לתפעל את המועדים האלה וזה צריך להיות בידיים מקצועיות, שיודעות לתת הסבר בגובה העיניים ולדעת למקסם את ניצול הזכאויות של העובדים".

 להרצאה המלאה ניתן להכנס דרך הקישור המצורף בראש הכתבה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה