שיתוף

התחרות העיקשת על כל טלנט ובעל מיומנות היא אמנם הכרח המציאות, אבל נראה שבדרך שוכחים לפעמים את העובדים ה"רגילים". אלה שאינם מוכתרים כטלנטים.

חשוב שמנהלי משאבי אנוש יזכרו שלכל עובד יש תפקיד חשוב בהצלחת החברה בה הוא עובד.

ברגע שלא כל עובד מבצע היטב את המשימות הדרושות לתפקידו, הארגון אינו יכול לפעול ללא הפרעות, הפסקות ועיכובים להתקדמותו.

יתרה מכך, יש לא מעט עובדים שאינם מקוטלגים כטלנטים, אבל הם הכרחיים. כלומר, ביצוע טוב של תפקידם הינו חיוני להצלחתו של הארגון.

עובד שתפקידו הכרחי והוא חיוני להצלחת הצוות והארגון כולו, הוא עובד שחשוב מאוד להעריך את תרומתו.

לכן, לארגון יש אינטרס להכשיר את העובדים – לא רק כדי שיתמקצעו יותר בתפקידם – אלא כדי שידעו איך להפוך לחיוניים, מחוייבים ליעדים שלהם, וכתוצאה מכך, איך לטפס במעלה הקריירה שלהם.

ראשית, הכשרה שכזאת יכולה לסייע רבות לארגון ואף ליצור מאגר של מנהלים לעתיד. שנית, עובדים שיקבלו מהארגון הכשרה שכזאת יהפכו, בהכרח, מחוייבים יותר לארגון, ולבעלי בטחון עצמי רב יותר, דבר שיתרום רבות לביצועים שלהם.

בנוסף, בהכשרה שכזאת הם יקבלו כלים שיאפשרו להם למצות טוב יותר את הפוטנציאל שגלום בהם.

במילים אחרות, ארגון שיעניק לעובדיו הכשרה שתלמד אותם איך להפוך חיוניים יותר לארגון, יאפשר בכך לשפר מהותית את איכותם ורמתם של ביצועי הארגון כולו.

אין לפסול עובדים זוטרים מלקבל הכשרה שכזאת, משום שבעקרון, עם ההכשרה וההדרכה המתאימות, כל עובד יכול להיות חיוני להצלחת הארגון, בלי קשר לרמת האחריות או לתפקיד שלו בחברה.

המשמעות של עובד חיוני היא בין השאר, שעובדים אחרים יכולים לסמוך עליו ולהיעזר בו, ושכאמור, תורם רבות להצלחת החברה כולה.

במסגרת הכשרה שכזאת יש ללמד את העובדים איך להיות אמינים יותר באופן שהארגון יוכל לסמוך עליהם בלי שיהיה צורך לנהל אותם מקרוב בפרטים הקטנים.

כמו כן יש ללמד אותם כי אם קורה משהו שמסיט אותם מהמסלול או מעכב אותם מהשגת היעדים שהוצבו להם, עליהם לדווח על כך ולא להסתיר זאת.

הארגון, מצידו, צריך להיות מחוייב לסייע לעובד שנתקל במכשולים ודיווח על כך, ולא להוקיע אותו על כך.

דבר נוסף שיש ללמד את העובדים במסגרת הכשרה שכזאת הוא לא להבטיח הבטחות שהם לא יכולים לקיים. יש להבהיר להם שהארגון סומך על מה שהם אומרים ומדווחים.

כמו כן יש ללמד את העובדים במסגרת הכשרה שכזאת שעליהם להיות כנים, ולהיות שם עבור הצוות שלהם כשהצוות נתקל באתגרים.

במילים אחרות, יש להכשיר את להיות אנשים שהמיתים שלהם והארגון כולו, יכולים לסמוך עליהם בכל עת, בין אם במצבים מאתגרים ובין אם במצבים טובים.

 

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה