כשבאמתחתו ניסיון ניהולי רב ויכולות מרשימות: ארז שבירו מחפש את האתגר המקצועי...

כשבאמתחתו ניסיון ניהולי רב ויכולות מרשימות: ארז שבירו מחפש את האתגר המקצועי הבא

שרשרת התפקידים שמילא ארז שבירו, הופכת אותו יעד אטרקטיבי לחברות קטנות עד בינוניות המחפשות מנכ"ל או סמנכ"ל שיווק, פיתוח, פיתוח עסקי ועוד

שיתוף

הוא צמח מתפקיד מהנדס, הכיר את חברת אורביט מכל צדדיה: הטכנולוגיים, הפיננסיים, השיווקיים והמכירתיים כאחד, ובמשך כ-15 שנים כיהן בה בתפקידי ניהול בכירים, במסגרתם הפגין יכולות מוכחות בכל התחומים. ארז שבירו, מי שהיה מנכ"ל אורביט טכנולוג'יס, חברה ציבורית בינלאומית המעסיקה כ-200 עובדים ונסחרת בבורסה של תל אביב, מחפש את האתגר המקצועי הבא.

במשך כשנה וחצי טרם מינויו לתפקיד מנכ"ל, כיהן שבירו בתפקיד משנה למנכ"ל החברה, ניהל את קווי עסקים של החברה, והיה שותף מלא ביישום תוכנית הצמיחה של אורביט.

מאחוריו יותר מ-23 שנות ניסיון באורביט. כאמור, הוא החל בתפקיד מהנדס (ב-1992), בתוך ארבע שנים קודם לתפקידו הניהולי הראשון, ומאז מילא תפקידי ניהול בכירים, בהם סמנכ"ל בכיר בתחום Aerospace Communication, סמנכ"ל טכנולוגיות (CTO), סמנכ"ל פיתוח והנדסה, מנהל חטיבה עסקית (ניהול יחידת רווח והפסד) ועוד.

ניסיונו הרב בתפקידי ניהול, שיווק, מכירות ופיתוח עסקי בינלאומי, בתחומי טכנולוגיה ומוצרים מולטי-דיסציפלינאריים, ויכולותיו שהוכיחו עצמן בשטח, הופכים את ארז שבירו ליעד גיוס אטרקטיבי עבור חברות קטנות עד בינוניות המחפשות מנכ"ל, וכן עבור חברות המחפשות סמנכ"ל חטיבה או יחידה עסקית; סמנכ"ל פיתוח עסקי, סמנכ"ל שיווק, או סמנכ"ל פיתוח.

עסקאות שנחתמו במהלך שנות כהונתו בתפקיד מנכ"ל

במהלך כהונתו של שבירו בתפקיד מנכ"ל החברה, הודיעה אורביט על עסקאות רבות עם גורמים ביטחוניים בארץ ובעולם. בדצמבר 2015 הודיעה החברה על חתימת שלוש עסקות בהיקף מצטבר של כ-24 מיליון שקל עם לקוחות קיימים, ששבו והביעו אמון בפתרונות התקשורת המתקדמים של החברה.

העסקה הראשונה נחתמה עם משרד הביטחון הישראלי, ובמסגרתה סיפקה אורביט מערכת טלמטריה. העסקה השנייה נחתמה עם יצרן מטוסים אירופי, והיתה מיועדת לתוכנית מודרניזציה עבור המטוסים של הלקוח. זו היתה עסקת המשך לאחר עסקה שנחתמה עם לקוח זה בשלב מוקדם יותר.

העסקה השלישית נחתמה עם לקוח קיים של החברה, ובמסגרתה סופקו מערכות הכוון מוטסות, המיועדות להשתלב במערכות תקשורת מתקדמות של הלקוח.

בחודשים שלאחר מכן הודיעה אורביט על הזמנות המשך מאינטגרטור ביטחוני מוביל באסיה לציוד ושירותים המיועדים לצי של מדינה בדרום מזרח אסיה. ולאחר מכן הודיעה החברה על הזמנת המשך עם אינטגרטור אירופאי ביטחוני מוביל, עבור צי של מדינה החברה בנאט"ו. אלו הן רק כמה דוגמאות.

הגדלת נפחי העסקים והרווחיות

במסגרת תפקידי הניהול הרבים אותם מילא שבירו, הוא הוביל את אורביט להגדלת נפח העסקים והרווחיות, והפגין יכולות מוכחות בתחומים רבים נוספים, בהם הכנת תוכניות עסקיות ואסטרטגיות, חדירה לשווקים ופיתוח מוצרים חדשים; הובלה והנעה של חברה ציבורית בין לאומית (שכאמור, מעסיקה כ-200 עובדים) ועוד. בין השאר צבר שבירו ניסיון רב בניהול פיננסי וניהול יחידות רווח והפסד ועוד.

בין נקודות החוזק של ארז שבירו בולטות הנקודות הבאות: חשיבה אסטרטגית, כישורי ניהול ומנהיגות, הנעת אנשים ותהליכים, יצירתיות ומקוריות ויחסי אנוש מצוינים.

לשבירו תואר ראשון, B.Sc. בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה ותואר שני MBA במנהל עסקים. במסגרת תפקידיו באורביט הוא עסק בפיתוח עסקי, כולל שיתופי פעולה אסטרטגיים, בשיווק, באפיון מוצרים חדשים המיועדים לשווקים חדשים וקיימים, במכירות, כולל פתיחת ערוצי מכירה בחו"ל, ובפיתוח של מערכות תקשורת מולטי-דיסציפלינאריות מהמתקדמות והמובילות בעולם ללקוחות עסקיים, מוסדיים וממשלתיים.

הניסיון התעסוקתי שלו כולל ניהול שוטף ואחריות מלאה על פעילות החברה והובלת הכיוונים האסטרטגיים, הפונקציונליים והתפעוליים שלה; ניהול פיננסי הכולל אחריות על תכנון, בנייה ובקרה של תקציב החברה בהתאם לנוהלי רשות ניירות ערך בישראל; פיתוח אסטרטגיה שיווקית ופיתוח עסקי ברחבי העולם, פתיחת ערוצי שיווק והובלת שיתופי פעולה אסטרטגיים; שינוי אסטרטגיית המכירות ברחבי העולם, ייעול תהליכי העבודה של אנשי המכירות למגוון המוצרים הנמכרים; וגיבוש סטנדרטים, תהליכים ויעדים אסטרטגיים התומכים בכיוונים העסקיים, בתכניות ובתקציבי החברה.

כמו כן הפגין שבירו יכולות מוכחות בשיפור תהליכים והעלאת הפרודוקטיביות בחברה, החלפת ספקים, טיוב עובדים והשגת שיפורים תפעוליים; קידום ההשקעות בחברה לרבות ניהול הקשר עם משקיעים ובתי השקעות, בנקים, בעלי עניין ודירקטוריון.

שבירו החל את עבודתו באורביט בשנת 1992, בתפקיד מהנדס בקרה ומערכת. תפקיד זה הוא מילא עד 1996, עת קיבל קידום לניהול יחידה עסקית אותה ניהל עד שנת 2001.

פירוט תפקידי ניהול – בחלוקה לפי תקופות

ב-2014-2015 כיהן שבירו בתפקיד משנה למנכ"ל ומנהל קווי עסקים. תפקידו כלל ניהול הפעילות השוטפת של כל קווי העסקים בחברה, ניהול ה"רווח וההפסד" עם מחזור שנתי של 50 מיליון דולר; אחריות על הפעילות העסקית, החל מקבלת ההזמנות ועד לאספקת המוצר, לרבות ניהול הפרוייקטים, הלקוח והמוצר.

כמו כן, במסגרת תפקיד זה היה שבירו אחראי על בחינה ושיפור תהליכי עבודה תוך גיבוש סטנדרטים, הובלת תהליכים חוצי ארגון והגדרת מדדי ביצוע מרכזיים (KPI); חיזוק קשרי לקוחות; אחריות על כל פרוייקטי החברה תוך תעדוף הפעילויות הנדרשות במחלקות המו"פ והתפעול; הובלת האסטרטגיה העסקית וקידום פרויקטים שהובילו לגידול בהכנסות החברה בהיקף של כ-20%.

יזם את חדירתה של אורביט לשוק האוויוניקה האזרחי

בשנים 2012-2014 כיהן שבירו בתפקיד סמנכ"ל בכיר לפיתוח עסקי ומנהל יחידה עסקית של Aerospace Communications. במסגרת זו היה אחראי על ניהול היחידה העסקית, כולל שיווק, מכירות, שיתופי פעולה אסטרטגיים, ניהול מוצר וניהול תכניות. המחזור השנתי הסתכם בכ-35 מיליון דולר. עוד במסגרת תפקידו זה, הוביל שבירו את הפיתוח העסקי; קידם שיתופי פעולה בארץ ובעולם, והיה אחראי על הגדרה ופיתוח מוצרים חדשים וכניסה לשווקים חדשים, ניהול תקציב היחידה העסקית כולל תכנון, בנייה וניהול יחידת הרווח וההפסד ברמה השנתית והרבעונית, ועוד.

במסגרת תפקיד זה יזם שבירו את חדירת החברה לשוק האוויוניקה האזרחי, דבר שהוביל להגדלה משמעותית של היקף השוק הזמין (TAM) למערכות תקשורת מוטסות.

הוביל הגדלה מהותית של המכירות והרווחיות

כמו כן היה שבירו אחראי על שינוי מיקום החברה בשרשרת הערך, על ידי מגוון פתרונות שהובילו להגדלת ה-TAM למערכות תקשורת וטלמטריה; על פיתוח תכניות פעולה אסטרטגיות שהגדילו את מחזורי המכירה וההכנסות בכ-80% ואת הרווחיות בכ-90%.

בין השנים 2011-2006 כיהן שבירו בתפקיד סמנכ"ל בכיר למחקר ופיתוח בחברה. במסגרת זו הוא היה אחראי על ניהול והובלת מחלקת הפיתוח של החברה, הכוללת כ-55 מהנדסים ומנהלי פרויקטים; קידום פיתוח הטכנולוגיה והרחבת המובילות הטכנולוגית של החברה באמצעות פיתוח מוצרים חדשים לכל קווי המוצר.

הוביל מיזוג שלושה גופי פיתוח לגוף מרכזי אחד

כמו כן, הוביל ארז שבירו תהליך האיחוד של שלושה גופי פיתוח לגוף מרכזי אחד, תוך בניית מתודולוגיות עבודה משותפות והטמעתן; יזם פרוייקטי פיתוח במימון המדען הראשי, לרבות השתתפות בקונסורציומים למחקר ופיתוח באירופה ובישראל; הוביל עבודה בממשקים פנימיים וחיצוניים לחברה לרבות עבודה מול לקוחות וכתובת לאסקלציות מהשטח; יזם וניהל הטמעת תרבות של חדשנות והגנה על ה-IP, לרבות הקמת ועדה לייזום, בחינה והגשת בקשות לפטנטים.

בין השנים 2001-2006 כיהן שבירו בתפקיד סמנכ"ל ומנהל יחידה עסקית של עקיבה וטלמטריה. במסגרת תפקידו זה הוא היה אחראי על ניהול יחידה עסקית כולל שיווק, מכירות, פיתוח עסקי, מו"פ, וניהול תוכניות. מדובר במחזור שנתי של כ-12 מיליון דולר. כמו כן הוא היה אחראי על יצירת קשרים עסקיים ואסטרטגיים עם מקבלי החלטות, כמו גם על עבודה מול רשויות וגופים ממשלתיים בחו"ל.

בנוסף, היה שבירו אחראי על קידום ופיתוח פעילות השיווק, המכירות והפיתוח העסקי, לרבות שתופי פעולה וגיוס סוכנים ונציגים ברחבי העולם; על ייזום תכניות פעולה שהובילו להגדלת היקף מכירות היחידה שניהל בכ-70% ולהגדלת רווחיותה בכ-100%.

פרטי השכלתו של ארז שבירו:

2000-1998: תואר שני, ,MBA במנהל עסקים, אוניברסיטת הריוט וואט.
1992-1990: תואר ראשון, B.Sc בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה, אוניברסיטת ברידג'פורט, ארה"ב

שירות צבאי: שירות מלא ובקבע, בחיל הקשר בפיתוח מערכות אלקטרוניות (1990-1985).
פרס: קבלת פרס קשר"ר (קצין קשר ואלקטרוניקה ראשי) לחשיבה יוצרת עבור ייזום ופיתוח מערכת התרעה.

שפות: עברית – שפת אם; אנגלית – רמה גבוהה מאוד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה