שיתוף

אנשי משאבי אנוש נדרשים לעבודה של ריבוי משימות וליכולת התמודדות עם דרישות רבות של עובדים ומנהלים שונים בארגון במקביל.

בין המשימות הרבות של אנשי משאבי אנוש: גיוס עובדים חדשים, שימור עובדים, פיטורי עובדים, מעקב אחר דו"חות נוכחות, התמודדות עם בעיות אישיות של עובדים, תכניות הכשרה ופיתוח, תמריצים ותגמולים, ועוד.

למרות שהדגש של משאבי האנוש הוא על אנשים, הפונקציה זקוקה לתמיכה טכנולוגית על מנת לטפל במערך מקיף של משימות ונושאים לטיפול. במציאות של ימינו, פונקציית משאבי אנוש לא יכולה לפעול ללא טכנולוגיה תומכת ואנשי משאבי האנוש נדרשים לידע ויכולת תפעול כלי טכנולוגיה אלו.

להלן כמה מהכישורים הטכנולוגיים שאנשי משאבי אנוש נדרשים להם כיום:

מדיה חברתית

העולם כולו הפך לנגיש וחברתי בעידן הנוכחי, וזאת בעזרת המדיה חברתית. לצורך כך, חשוב לוודא שיש לכם נוכחות אופטימלית ברשתות החברתיות.

איש משאבי אנוש מיומן שיודע לפעול ולחפש במדיה החברתית את המועמדים הפוטנציאליים לעבודה, בעלי המיומנויות הנדרשות עבור משרה "קשה למילוי", מספק יתרון משמעותי לארגון בו הוא פועל.

ידע בסיסי של כלי המדיה החברתית מאפשר לאנשי משאבי האנוש להציג בפני מועמדים פוטנציאליים ברחבי הרשת את מותג המעסיק המצליח, ולפתות אותם להצטרף לארגון.

תוכנות מידע למשאבי אנוש

תוכנות מידע למשאבי אנוש (HRIS) הן דוגמה מצוינת של מפגש משאבי האנוש עם ה- IT באמצעות תוכנה. כאשר אנשי משאבי האנוש בארגון יודעים לתפעל את תוכנות המידע, ניתן לחסוך זמן ומאמצים רבים בתפעול הפונקציה.

כלים אלו מאפשרים לכמה תהליכים ומשימות משאבי האנוש להתרחש באופן אלקטרוני וממוחשב, ולספק למנהלי משאבי האנוש אפשרות להתעסק בעבודה המהותית שלהם כגון תכנון אסטרטגיות שונות, בזמן שהמערכת הממוחשבת מטפלת בעניינים השוטפים.
לכן, הסמכת אנשי משאבי האנוש בתוכנות HRIS יכול להיות אפקטיבית מאוד עבור המנהלים בתחום.

מערכות ניהול מועמדים

הימים בהם אנשי משאבי אנוש קיבלו קורות חיים מודפסים של מועמדים פוטנציאליים, חלפו ואינם. כיום כל קורות החיים והמידע באשר למועמדים, עוברים דרך האימייל, האתרים והרשתות החברתיות, ישירות למחשב, ונדרשת מערכת למעקב וניהול קורות החיים והמידע של המועמדים.

עם מספר מועמדים מרקיע שחקים לכל משרה, אנשי משאבי האנוש לא יכולים עוד לעקוב באופן ידני אחר כל מועמד ולבצע רישום ידני של הסטטוס שלו. מערכות ניהול המועמדים מטפלות בנתונים עצומים (Big Data) ומספקות לאנשי משאבי האנוש מידע לגביי כל מועמד שהוקלד למערכת, בכל רגע נתון.

SQL – מסדי נתונים

בארגון שלכם יכולה להיות כמות עצומה של נתונים אך על מנת לגשת אליהם באופן מסודר ולמצוא כל מידע שאתם זקוקים לו, עליכם לדעת לתפעל את מסדי הנתונים.

צוות משאבי האנוש בארגון צריך לדעת היכן נמצאים נתונים מסוימים, כיצד לחלץ אותם, איך להפיק דו"חות רלוונטיים וכיצד ניתן ללמוד מהם ולייעל את תהליכי הגיוס לדוגמה. לצורך כך עליהם להיות בקיאים בתפעול מסדי נתונים והפקת מקסימום האפשרויות שמערכות אלו מספקות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה