כיצד מחלקת משאבי אנוש יכולה ליישם תרבות ידידותית לסביבה

כיצד מחלקת משאבי אנוש יכולה ליישם תרבות ידידותית לסביבה

הטמעת תהליכים תומכים בסביבה ע"י מחלקת משאבי אנוש

שיתוף
תמיכה בסביבה

תמיכה בסביבה

אנשים רבים רואים במחלקת משאבי אנוש כתורם נוסף לביורוקרטיה, אך למחלקת משאבי אנוש ישנם תפקידים רבים ומגוונים והם עושים כל שביכולתם למען העובד והארגון. למחלקת משאבי אנוש, יש גם חלק חשוב ביותר בבניית תרבות החברה.

מחלקת משאבי אנוש איכותית מתמקדת במתן משאבים לעובדים ושיפור החברה מבפנים, מתוך ההבנה כי עובדים מאושרים הופכים חברה למשגשגת. לכן, כאשר אנשי משאבי אנוש מייעלים את המשאבים שלהם לצרכי העובדים, חברות פורחות ומצליחות.
משאבי אנוש משמשים כנקודת תקשורת בין העובדים, מנהלי הביניים וההנהלה. אם ההנהלה רוצה להעביר את המיקוד לערכי חברה מסוימים, משאבי אנוש יכולים לספק תובנות כיצד לעשות זאת. להלן כמה דרכים באמצעותן מחלקת משאבי אנוש יכולה לעזור לטפח מקום עבודה ידידותי לסביבה.

איתור יוזמות נבחרות

מחלקת משאבי אנוש היא בעמדה מצוינת לדבר עם עובדים מכל הרמות על כל היבט של עבודתם. עובדי משאבי אנוש יכולים לראיין צוות עובדים לגבי סדרי העדיפויות שלהם עבור החברה. הם יכולים גם לשאול שאלות ספציפיות את העובדים המעוניינים לשפר את טביעת הרגל הסביבתית שלהם ושל החברה. זה יכול לעזור לקבוע לאילו יוזמות תהיינה ההשפעה הגבוהה ביותר מנקודת המבט של העובד. כמה יוזמות סביבתיות שניתן לאמץ בחברה, לדוגמה:

העברת תלושי השכר של העובדים לאימייל כדי לחסוך בנייר.

החלפת מדפסות החברה לדיו מבוסס סויה וניירות ממוחזרים.

הקצאת פחי אשפה למיחזור אשפה.

סילוק / מיחזור של ציוד משרדי ישן.

אירוח אירועים במיקוד סביבתי ותרומה לקהילה.

פעילויות מגבשות עובדים בתחום התרומה לקהילה ולסביבה.

כדי למצוא דרכים אחרות לטפח מקום עבודה ידידותי לסביבה, אפשר גם לסקור ולבדוק מה חברות אחרות עושות בתחום, כדי להפחית את ההשפעה הסביבתית שלהם.

תקשור היוזמות

לאחר קביעת סדרי העדיפויות של העובדים ושל החברה ובחירת היוזמות המובילות, מחלקת משאבי אנוש יכולה לתקשר את הבחירה בין הגורמים השונים. זה כולל קביעת פגישות בין מחלקות כדי באמת להקים את המטרות והתוכניות הללו. זה יכול גם לכלול פניות של מחלקת משאבי אנוש לגורמים מצד שלישי כגון חברות ציוד שיפטרו כראוי ממלאי המחשבים ישנים, המדפסות, וציוד משרדי אחר שניתן למיחזור.

יוזמות מסוימות דורשות ממחלקות מסוימות לשנות את התהליך. יישום מיחזור וקומפוסט מחייב שינוי בשגרה של עובדי החברה. שינוי דיו למדפסת ונייר דורש מהאדם שמזמין ציוד משרדי להזמנת מוצרים חדשים, אולי מספק חדש. מנהל משאבי אנוש נמצא במצב ראשוני כדי לתקשר את השינויים הללו ולספק את המשאבים עבור כולם לבצע את ההתאמות הנדרשות.

בחינת המשאבים

אספקת המשאבים היא בעיקרה הפונקציה העיקרית של משאבי אנוש. בהתאם ליוזמות סביבתיות שנבחרו עבור החברה שלך, מחלקת משאבי אנוש יכולה לאתר ולספק משאבים כדי ליישם ולקדם כל יוזמה. זה יכול לכלול אישור לחומרי שיווק, ווידוא כי יש לאנשים בחברה את המידע הדרוש כדי שיוכלו לבצע שינויים, וכן יצירת נהלים חדשים.

ניתוח המאמצים

מנהל משאבי אנוש יכול לנתח את מאמצי העובדים וההנהלה ליישום תכניות אלו לשמירה על הסביבה. תפקיד משאבי אנוש בין היתר, לנתח את ההתקדמות. הם יכולים לדבר עם עובדים אשר מושפעים מהתכניות ולוודא כי השינויים מיושמים בהצלחה. הם יכולים להסתכל על השינויים בהשפעתם על ההוצאות ולעבוד עם מחלקת כספים וגורמים נוספים לבחינת התקציב.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה