יו"ר ההסתדרות לא מקבל את מסקנות הדו"ח להעלאת גיל הפרישה לנשים

יו"ר ההסתדרות לא מקבל את מסקנות הדו"ח להעלאת גיל הפרישה לנשים

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הודיע היום לשר האוצר שמסקנות הדו"ח להעלאת גיל הפרישה לנשים אינן מקובלות עליו

שיתוף

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן מסר היום (א') כי הודיע לשר האוצר משה כחלון שמסקנות הדו"ח להעלאת גיל הפרישה לנשים, אשר הוביל אגף התקציבים באוצר אינן מקובלות עליו, וכי הוא פונה לשר כי לא יאמצם.

יו"ר ההסתדרות אמר כי הדו"ח לא מייצר איזונים נכונים להגנה על ציבור עובדות מוחלשות וכי עמדה זו נמסרה גם על-ידי פרופ' רות בן ישראל, אשר ייצגה את ההסתדרות בוועדה. הוא הודיע כי לא ייתן יד להעלאת גיל הפרישה כל עוד לא השתכנע שציבור נשים גדול לא מושלך לעת זקנה ללא פתרון ראוי.

כזכור במרץ 2016, מינה שר האוצר משה כחלון, ועדה מיוחדת שתבחן את העלאת גיל הפרישה לנשים בישראל.
הוועדה נועדה לשקול אפשרות להעלאת גיל הפרישה בצורה אוטומטית, ככל שתתקיים התארכות בתוחלת החיים. ובנוסף לכך עוד חברי הועדה יבחנו את אפשרויות היישום של כלים שיתמכו בהעלאת גיל הפרישה ועידוד תעסוקת מבוגרים.

חברות הכנסת זהבה גלאון, שלי יחימוביץ' ואורלי לוי-אבקסיס קראו לשר האוצר לדחות את מסקנות הוועדה להעלאת גיל הפרישה לנשים, שכן לדבריהם מדובר בפגיעה קשה מנשוא בנשים המבוגרות, העניות והחלשות ביותר במשק. אותן נשים אשר נפלטו משוק העבודה וייעמדו בפני עוני, בלי פנסיה, בלי קיצבת זקנה ובלי פרנסה.

בין ההצעות שהונחו היתה הגדלת קצבת הבטחת הכנסה לנשים בגילאים מבוגרים, הגדלת מענק מס הכנסה שלילי, הטלת חובה על מעסיקים להפריש לחיסכון הפנסיוני של עובדים החל מוותק של שלושה חודשים (במקום שישה חודשים כיום) והגדלת תקציבים להכשרות מקצועיות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה