טכניקה חדשה להרתעת עובדים מגניבות

טכניקה חדשה להרתעת עובדים מגניבות

על מנת להרתיע עובדים מגניבה, חברת אמזון התקינה צגי טלוויזיה בחברה, ומציגה סרטונים של עובדי החברה שנתפסו גונבים ונענשו

שיתוף

הטולרנטיות של חברת אמזון למעשי הגניבה בארגון, הגיעה ככל הנראה לקיצה. 

בהמשך לסדרת גניבות שבוצעו בארגון במשך הזמן, כשרק לאחרונה עובד אמזון נחשד בגניבת סחורה ממחסני אמזון בעמק מורנו בשווי של 250 אלף דולר, החליטה החברה על תכנית הרתעה מפני גניבות עובדים, באמצעות התקנת צגי טלוויזיה שטוחים בהן היא מציגה צילומים של עובדים במהלך מעשי הגניבה. העובדים הגונבים מוסרטים כאשר פניהם מטושטשות לצורך שמירה על דיסקרטיות, בזמן אקט הגניבה אותו הם מבצעים.

עובד אמזון בסניף עמק מורנו, נחשד לאחרונה בגניבת תכשיטים ופריטים נוספים ממחסני החברה, המיועדים לרכישה באמצעות אתר האינטרנט של החברה. העובד הוחזק במעצר בחשד לגניבת החפצים בשווי של 250 אלף דולר, לאחר שצוות ברשות השריף המקומי הצליחו לסכל ניסיון פריצה נוסף של העובד למרכז ההפצה של החברה. בהמשך החקירה התגלה, כי אותו עובד של חברת אמזון, גונב מהחברה באופן סדרתי, כבר משנת 2014.

הגנב אינו העובד היחיד בחברת הענק אמזון שנתפס גונב מהחברה. גניבות הן מעשה חוזר ונישנה בחברת אמזון המחזיקה בפריטים יקרים ובשווי רב, לעומת כוח האדם בחברה המשתכר שכר נמוך ומאופיין בתחלופה גבוה.

כדרך להרתיע עובדים נוספים מאמזון מלחמוד ולגנוב, מיישמת החברה את תכנית ההרתעה באמצעות הקרנת סרטוני הוידאו של העובדים שנתפסו גונבים, על צגי הטלוויזיה בחברה, על מנת שכל העובדים יוכלו לצפות וללמוד את הלקח.

הגנבים בסרטונים המוצגים אינם מזוהים בשמם ובנוסף מוצללים באמצעות צללית שחורה עליה כתובה המילה "פוטר".  לסרטון מלוות כתוביות בהן רשום תאריך הגיבה, הפרטים שנגנבו, שווים, כיצד בוצעה הגניבה, כיצד הגנבים נתפסו ומי מהם נמצא כעת במעצר.

מבחינת תחושות העובדים לתכנית ההרתעה המצולמת, אין קונצנזוס. חלק מהעובדים מוצאים את שיטת ההרתעה של אמזון פוגענית. עובדים אחרים טוענים כי רק לגנבים הפוטנציאלים יש סיבה להיעלב מכך.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה