טכנולוגיות גיוס מתקדמות לשנת 2018

טכנולוגיות גיוס מתקדמות לשנת 2018

שיתוף

במונחים של טכנולוגיות גיוס, שנת 2017 היתה שנת שיא בתחומי הבינה המלאכותית (AI) וטכנולוגיות אוטומציה בגיוסים.

מה צפוי לנו בשנה הקרובה?

סמדר גורודינסקי

בכנס הגיוס השנתי 2017 של HRus, ספרה סמדר גורודינסקי, מנהלת הגיוס של מרכז פיתוח מייקרוסופט ישראל ואירופה בהרצאתה, על בינה מלאכותית (AI) אשר משתלבת כיום יותר ויותר בחיינו המקצועיים, ועושה צעדי ענק לעבר עולם הגיוס.

על שילוב בינה מלאכותית בעולם הגיוס היא אמרה בראיון ל- HRus: "כיום אנו נעזרים במיחשוב כדי לייעל את העבודה שלנו, אך שילוב של בינה מלאכותית לא נעשה רק במטרה לייעל את מהירות העבודה באמצעות מחשב, אלא שימוש בטכנולוגיה כשכל של ממש. בינה מלאכותית תשתלב בכל שלב ושלב בתהליך הגיוס וחשוב לבחון כיצד לשלב אותה בצורה הנכונה והחכמה ביותר, כדי להפיק מכך את המקסימום ולייעל ולשפר את עבודתנו כמגייסים".

דרור שקד, סמנכ"ל מטה ומשאבי אנוש בקבוצת IdeoDigital, מספר על הטכנולוגיות בהן הם עושים שימוש בחברה לצורך גיוס.

דרור שקדדרור שקד. צילום יח"צ

מהן הטכנולוגיות המתקדמות בהן אתם משתמשים לגיוס עובדים כיום?

"אנחנו משתמשים בתמהיל של מספר ערוצים, חדשים לצד מסורתיים, החל מפרסום מודעות בלוחות דרושים בעיתונות המודפסת, דרך אתרי אינטרנט ייעודיים לגיוס עובדי הייטק.
בנוסף, במיוחד עבוד משרות ייחודיות, אנו משתמשים בחברות השמה ייעודיות המתמחות בהייטק ובטכנולוגיה וחוסכות לנו הרבה מאד זמן. כל אלה שייכים לעולם המסורתי.
מאחר והעובדים הפוטנציאלים שלנו הם מילניאלים אנחנו מנצלים בצורה אופטימאלית גם את מה שעולם הניו מדיה מציע. במסגרת זו, אנו מפרסמים משרות ברשתות החברתיות, משרות ממוקדות עם הגדרת תפקיד מדויקת מתאימות מאד לפרסום ואיתור באמצעות הלינקאדין, אם דרך פרסום ושיתוף מודעה או באמצעות Head Hunting.
למעשה, הלינקאדין חוסך לנו הרבה מאד עבודה, מספק למחלקת משאבי אנוש תמונת מצב מקיפה של המועמד,ההיסטוריה שלו, המלצות עליו, רשת הקשרים שלו ועוד.
כעת אנו אף שוקלים שימוש באפליקציית ההתאמה וגיוס המחברת בין מועמדים מיומנים למשרות ספציפיות, בזריזות ובדיוק מפתיע, תוך שליחת הודעות ב- Push למועמדים המתאימים ביותר. אבל, לאורך השנים, הניסיון המצטבר מוכיח כי השיטה הטובה והאמינה ביותר, המנבאת גם הצלחה, בכל הנוגע לגיוס עובדים היא שיטת 'חבר מביא חבר'".

מה צפי עתיד טכנולוגיות הגיוס לשנת 2018?

"בשנת 2018, גיוס עובדים דרך רשתות חברתיות יצמח ויתמוך גם במודל של 'חבר מביא חבר'. חברות ירתמו את העובדים שלהן לגייס עובדים חדשים – משימה שקל יותר לבצע בעולם של רשתות חברתיות – ויצאו נשכרים פעמיים. פעם אחת, משום שעובדי החברה ידעו להמליץ ולהביא את המועמדים המתאימים ביותר. ופעם שניה, משום שעצם רתימת העובדים למשימת הגיוס תחזק את תחושת השייכות לארגון, גאוות היחידה וכד'.".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה