שיתוף

במצב בו רוב העובדים או אף כולם עובדים מהבית, וככל הנראה ימשיכו לעבוד מהבית עוד זמן רב, יש חשיבות עליונה לתקשורת טובה בין העובדים.

אחרי הכול, אחד התנאים הבסיסיים לשגשוגו של ארגון הוא חווית עובד חיובית שכוללת שיתוף פעולה פורה בין העובדים לבין עצמם ובין העובדים למנהלים. ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר בעובדים מהבית.

כדי להשיג מטרה זו, מוטל על מנהלי משאבי האנוש לבדוק אחת לכמה שבועות את מצב התקשורת בין העובדים, בין המחלקות והצוותים ובין העובדים להנהלה.

אם מנהלי משאבי האנוש לא יהיו עם האצבע על הדופק של מצב התקשורת בתוך הארגון, עלול להווצר מצב שיהווה בסיס לסכסוכים פנימיים, רכילויות מרושעות, השמצות הדדיות ועוד.

מצבים כאלה עלולים לערער את האמון שהעובדים חשים כלפי הארגון כולו, המוטיבציה של העובדים או לפחות של רובם תצנח לתהום, והיכולת של העובדים לבצע את תפקידם ביעילות ולהגיע להישגים תפחת במידה משמעותית.

יצירת תקשורת טובה בין העובדים משמעה יצירת תקשורת ישרה ושקופה, התנהגות מכבדת של העובדים זה לזה והגברת איכות חיי היומיום של העובדים.

במקומות עבודה שבהם מתקיימת מערכת יחסים טובה בין העובדים, וכאשר התקשורת הינה מועילה ופרודוקטיבית, יש אפשרות לתת משוב כן לכל עובד ולבנות תקשורת פתוחה שמחזקת את איכות הקשרים בין כל העובדים והמנהלים.

מערכות יחסים חיוביות שכאלה בנויות על בסיס של אמון הדדי ומהוות קרקע יציבה לשיתוף פעולה.

מסקרים שנערכו בעולם בקרב עובדים עולה, שכדי ליצור אווירה של שיתוף פעולה יש צורך בתקשורת  המלווה ביחס מכבד בין העובדים ובינם לבין ההנהלה, בלי קשר לדרגתו של העובד ולוותק שלו.

המטרה המשותפת לכל העובדים צריכה להיות שאף עוד לא יחוש מבודד ואף עובד לא יחוש שהוא מקבל יחס פחות טוב מזה שמקבלים האחרים.

עם זאת, המציאות בשטח מראה, כי בחברות רבות, בעיקר בחברות שנמצאות במצב של צמיחה מהירה, מתרחשים לא אחת ארועים שמתקיימים בהם מצבים של אי בהירות בתקשורת.

פעמים רבות נוצר כתוצאה מכך נתק בתקשורת ושיתוף הפעולה לא מתאפשר. בסביבת עבודה שלילית לא ניתן לפתור בעיה זו.

לכן, כההתיחסות של העובדים זה לזה היא יותר חיובית ופרודוקטיבית, ככל שהארגון דואג יותר לחווית עובד חיובית לכל עובד, כך יותר עובדים מקבלים עידוד להשקיע מאמץ בתקשורת חיובית ולהירתם לשיתוף פעולה.

מצב כזה מביא איתו תחושת בטחון לעובדים, ותחושה זו כשלעצמה, מהווה את הבסיס לקשרים מקצועיים טובים וליצירת אמון בין העובדים למנהלים. רק סביבת עבודה כזאת מעודדת את העובדים לקחת סיכונים, ליזום וליצור חדשנות.

יתר על כן, כאשר מתקיימת מערכת יחסים חיובית בין העובדים, על אף הריחוק הפיזי ביניהם, העובדים מרגישים מספיק בנוח כדי להיות כנים זה כלפי זה, כלומר מול עובדים אחרים ומול המנהלים, ולתקשר באופן גלוי.

בכל מקרה, קיום מצב של שיתוף פעולה פורה תוך יחס מכבד של העובדים והמנהלים זה כלפי זה, מתחיל תמיד בהתנהגות המנהלים הבכירים.

ההנהלה הבכירה חייבת לבדוק בתדירות גבוהה מול העובדים, עם אילו אתגרים הם מתמודדים, מה מציק להם ומה מפריע להם.

לסיום יש לציין, כי גם בחברות שהמוצרים והשירותים שהן מספקות הם מהטובים והמובילים בשוק, ושהביקוש להם הוא מהגבוהים בעולם, גם חברות אלה זקוקות לעובדים מוכשרים ומסורים. וכדי לגייס עובדים כאלה, יש צורך ביצירת מערכת יחסים חיובית בין העובדים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה