שיתוף

מחלקות רבות בחברות כיום מסתמכות על נתונים אנליטיים כדי לקבל החלטות חשובות ואסטרטגיות ליישום. באמצעות ניתוח נתונים, מחלקות אלו מקבלות מושג טוב יותר של מה הלקוחות שלהן צריכים או מחפשים.

למרות שהשימוש בכלים האנליטיים נעשה בעיקר בתחום הלוגיסטי או בשיווק, משאבי אנוש מתחילים לאמץ כלים אלו יותר ויותר, בין היתר כדי לקבל תובנות באשר לגיוס ולפרודוקטיביות העובדים.

בשנת 2017, ניכר כי מחלקות משאבי אנוש בחברות וארגונים רבים בעולם, יאמצו כלים אנליטיים מתקדמים לצורך הפקת לקחים והורדת עלויות.

להלן כמה תחומים במשאבי אנוש שמשתלבים היטב במהפכה האנליטית:

תהליכי גיוס וקידום מגובי נתונים

תהליכי הגיוס וקידום עובדים בארגונים, עשויים להיות מסובכים. כשמנהל גיוס מופקד על סינון ובחירת מועמדים שמציגים את הכישורים הטובים ביותר, ההטיה האישית של המנהל נכנסת למשחק. הדבר עשוי למנוע מהמועמד הטוב ביותר, להתקבל לתפקיד. אותו העיקרון חל כאשר מנהל משאבי אנוש צריך להחליט את מי לקדם בארגון.
מחלקות משאבי אנוש יכולות להשתמש בנתונים שנאספו ולנתח אותם בכלים אנליטיים מתקדמים כדי להבין מי מתאים ביותר לגיוס ולקידום. אנשי משאבי אנוש יכולים בדרך זו לדעת בוודאות, למי יש ביצועים טובים יותר ואת הכישורים המתאימים ביותר לתפקיד.

מעקב פרודוקטיביות ושביעות רצון בעבודה

מחלקת משאבי אנוש בארגון אחראית בין היתר להבטחת סטנדרט העבודה והביצועים האיכותיים של העובדים. למרבה הצער, אלו דברים שקשה לעקוב אחריהם, וודאי שלכמת אותם.

שביעות הרצון בעבודה הוא ערך חשוב שמחלקת משאבי אנוש צריכה להיות ערה לו באופן שוטף. . למרות שמעט מאוד עובדים יודו כי אינם מרוצים ממקום העבודה, כאשר מחלקת משאבי אנוש אינה מודעת לכך, מתחילה ירידה בפרודוקטיביות שמשפיעה על הארגון כולו. באמצעות השימוש בכלים אנליטיים, מחלקות משאבי אנוש יכולות לסייע ולבחון הצעות לשיפור שביעות רצון העובדים ובכל להגדיל את הפרודוקטיביות.

ניהול טוב יותר של עלויות תפעול

כאשר מנסים לפקח על עלויות התפעול, הגיוס, פרסום מודעות הדרושים, הכשרת העובדים, וכד', זה כמעט בלתי אפשרי ללא אמצעים אנליטיים. בכלים האנליטיים המתקדמים יציגו עבורכם חתכים ודו"חות ברורים, של איכות הגיוס בהתאם לפרודוקטיביות העובדים, לדוגמה.
באמצעות הדו"חות האנליטיים, ארגונים יכולים להשתמש בידע מהנתונים בכל הרמות, כדי לשפר את הפעילות ולצמצם עלויות.
הכלים האנליטיים יכולים יכול לעזור למחלקת משאבי אנוש לקבל תצוגה טובה יותר של איך החברה פועלת ומה אפשר לשנות ולתקן כדי לחסוך כסף וזמן. ניתוחים אלו מועילים לארגון כולו ולא רק למחלקת משאבי אנוש.

לתכנן את העתיד

הכלים האנליטיים משמשים גם ליצירת תכניות לעתיד הרחוק. ייתכן שיש לכם כוח עבודה חזק עכשיו, אך זה לא בהכרח יבטיח שכוח העבודה ימשיך להיות חזק בשנים הקרובות. באמצעות הניתוחים האנליטיים, חברות יכולות לעקוב אחר הבעיות האפשריות שעשויות לצוץ בהמשך, ולהיערך להם מראש.

כנס גיוס איתור ומשיכה של טאלנטים - יריד משאבי אנוש HRexpo2020

אין תגובות

השאר תגובה