הטובות לגיוס: קורס רכזות גיוס יוצא לדרך

הטובות לגיוס: קורס רכזות גיוס יוצא לדרך

מנכ"לית CPS ומנהלת השיווק של ORS מספרות ל-HRus מדוע החליטו להיות שותפות עסקיות של תוכנית קורס הרכזות שיפתח בסוף פברואר

שיתוף
קורס רכזות גיוס

קורס רכזות גיוס

סוף סוף נפתח קורס רכזי גיוס לתחום ההייטק בסוף חודש פברואר. תוכנית חדשה שגובשה על ידי מנהלי גיוס מובילים בארץ, מציעה מסלול התמחות ייחודי ובלעדי לתחום הגיוס הטכנולוגי. אורית נאור, מנכ"לית CPS ושותפה עסקית של התוכנית, מספרת כי במשך שנים רבות נערכו ניסיונות למסד מקצוענות בענף הגיוס.

תחום גיוס העובדים דורש כיום ידע ומיומנויות, ולכן חשובה מקצועיות המגייסות. "והיום זה קשה יותר", אומרת נאור, "כי הממשק הוא לא רק מבפנים, מול המגייסים המקצועיים והמנהלים, אלא גם כלפי חוץ: איתור המועמדים, מציאת מקורות גיוס, איך להגדיר את המשרה ואיך לשווק אותה. יש מאבק על המוחות. אם פעם היה נהוג רק לפרסם מודעה בעיתון, לחכות שיגיעו קורות חיים, ולערוך לפעמים מיון ולפעמים גם לא, היום יש תהליכים מורכבים, המיומנויות מורכבות יותר ודורשות התמחות".

לרכזות הגיוס יהיו אבא ואמא

לדבריה של נאור, נדרשת חשיבה ללא הפסקה איך למקצע את תחום הגיוס. נדרש ידע לא רק באקסל אלא גם בתוכנות גיוס מיוחדות,. נדרש ידע בקריאת קורות חיים, קריאה בין השורות – למשל האם מדובר במוסדות השכלה טובים או לא? בתחום ההייטק הם כתובים באנגלית אז נדרשת גם שליטה באנגלית. אם נסכם את הדברים: נתוני הפתיחה צריכים להיות גבוהים, ונדרשת למידה. לכן אין סיבה לא לדרוש תעודת הסמכה בתחום.

לדבריה של נאור, מאחר שהנושא מאוד פרוץ ואין לו אבא ואמא, רכזות הגיוס נאבקות לבד. גורם מסמיך שיעשה שינוי בכל התרבות הארגונית של הגיוס הוא מאוד נחוץ. היא התייחסה גם לזמן הקצר שבו מחזיקות רכזות גיוס והשמה בתפקידן. "כשרכזות יחזיקו בידן תעודת הסמכה, הלמידה תגביר את ההזדהות של הרכזות עם התפקיד, לארגון תהיה אפשרות לתת תנאי העסקה טובים יותר. כיום לחברות השמה מספיקה מועמדת שסיימה תואר ראשון, משלמים להן שכר מינימום וכעבור שנה הן עוזבות. קורס רכזות הגיוס מציע גם מסלול קידום בתוך הארגון ולכן הן יכולות לראות עתיד".

מה הציפיות שלך מקורס הרכזות?

"קודם כל, לגייס אלינו את בוגרות הקורס הטובות, ושנית, הקורס יקדם את כל נושא כוח האדם, שבעצם כבר מזמן לא קוראים לו כך. כן, צריך להבין שיש צורך להשקיע במי שמביאה את ההון האנושי לארגון".

עופרה חדד סמנכ"לית שיווק בחברת ORS ושותפה עסקית נוספת של תוכנית קורס הרכזות, אומרת כי התפיסה של תפקיד הגיוס כתפקיד מעבר זמני שאולי ישמש מקפצה לתפקידי משאבי אנוש אחרים, חייב לעבור מן העולם. "אני עובדת 20 שנה בתחום הגיוס וההשמה, וכיום יותר מתמיד ברור שזהו מקצוע. הקורס יעשה אותו למקצועי עוד יותר. מכיוון שזהו התחום המהותי והקריטי ביותר במשאבי האנוש: מי שעובר במחלקת הגיוס הוא בעצם פני הארגון. היום אין שום מקום שאתה לומד את מקצוע הגיוס. יש כלי לראיון שאפשר ללמוד, אך לתפוס את תחום הגיוס – ובחו"ל כבר מזמן הוא נתפס כמקצוע.

ולכן, לדבריה,  אי אפשר להתנגד למי שמרים את הכפפה. "כשכולם מקצועיים כולם נהנים, המגייסות, הארגון וגם המועמדים והעובדים".

נתנאל מוחוני, מנכ"ל קבוצת טראפלס, המובילה את תחום ההכשרה הטכנולוגית בקריה האקדמית אונו, מספר כי "טובי המרצים בתחום הגיוס מגיעים ללמד בתהליך ההכשרה, בין אם זה בתחום הטכנולוגי, ובין בתחום הגיוס והרשתות החברתיות".

"מעבר לכך, אנו מעניקים סדנאות של עבודה בצוות גיוס גדול, וסדנת קואוצ'ינג קבוצתית של עבודה בצוות בכלל, ועמידה ביעדים משותפים".

 לפרטים נוספים והרשמה לקורס לחצו כאן

כנס הגיוס השנתי – ב-29 בינואר! לחצו כאן לפרטים

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

תגובה 1

השאר תגובה