שיתוף

האופי הדינמי של מקום העבודה המודרני, המונע על ידי התקדמות טכנולוגית, דינמיקת שוק משתנה, והצורך בעובדים ומנהלים בעלי מיומנויות, שיכולים להסתגל במהירות לשינויים, הופך את נושא ההכשרה והלמידה בארגונים להיבט קריטי של הצלחת הארגון בשנים הקרובות, ואף לאתגר המרכזי של מנהלי משאבי האנוש.

נכון לעכשיו, הנתונים שמגיעים מסקרים שנערכים בקרב מנהלי משאבי אנוש מראים, כי ככל שהנוף העסקי מתפתח, כך היכולת להכשיר עובדים ומנהלים, ולשפר את המיומנויות והיעילות שלהם, צפויה להיות גורם מכריע בכל הקשור ליכולתו של הארגון להתחרות בשוקי היעד שלו.

כזכור, עד לא מזמן, נושא גיוס הטלנטים ושימורם ניצב בראש סדר העדיפויות של הארגונים וכאתגר הגדול ביותר של מנהלי משאבי אנוש.

אבל מסקר שנערך בקרב ארגונים בארה"ב עולה, כי גיוס עובדים ושימור טלנטים מבוקשים אמנם המשיכו להיות אתגרים הנמצאים בראש סדר העדיפויות של מנהלי משאבי אנוש ב-2023, אבל ההתמקדות באתגר הזה פחתה מעט לעומת שנת 2022.

מהסקר עולה, כי רק כ-36% ממנהלי משאבי אנוש שהשתתפו בסקר, ציינו כי גיוס עובדים ושימור כישרונות מפתח הם האתגר העיקרי שלהם. זאת, לעומת כ-47% בשנה הקודמת.

מהסקר עולה עוד, כי הלחץ על מנהלי משאבי אנוש בהקשר של גיוס טלנטים ושימורם עשוי להירגע מעט בשנים הקרובות.

זאת ועוד, ממצאי הסקר מצביעים גם על שינוי בחשיבה של מנהלי משאבי אנוש לגבי האתגר של גיוס ושימור כישרונות, תוך הבחנה בין גיוס בהיקפים גדולים לצורך שמירה על קצב העבודה והיקפיה, לבין גיוס ושימור עובדים שיש להם ערך גבוה לקידום הארגון או להרחבת עסקיו.

הסקר מראה שככל שיש התמתנות בהתמקדות בגיוס ושימור עובדים, כך מנהלי משאבי אנוש מחפשים יותר ויותר דרכים לפתח טלנטים קיימים, כדי לפתח את עתידם של עסקי החברה וכדי לפתח דור חדש של מנהלים.

למעשה, פיתוח מנהלים, תרבות ארגונית ולמידה ופיתוח מקצועי, צוינו על ידי משתתפי הסקר כאתגרים המובילים וכתחומים שבהם צפויים מנהלי משאבי האנוש להתמקד בשנים הקרובות.

בתוך כך, הכשרת דור חדש של מנהלים מהווה את האסטרטגיה המובילה להפחתת התחלופה במהלך 2024.

לדברי מבצעי הסקר, האתגרים ההולכים וגדלים, הנובעים מקשיים כלכליים מתמשכים ומשברים גיאופוליטיים גלובליים, מובילים את מנהלי משאבי האנוש להתמקד יותר בהכשרות ובפרט בהכשרות מנהלים.

מנהלי משאבי אנוש טוענים, כי הלחץ והשחיקה הגוברים בקרב עובדים, מדגישים את החשיבות של מנהלים שהוכשרו היטב, באופן שמאפשר להם לסייע בבניית חוסן ושמירה על מחוברות העובדים.

השקעת הארגונים בהכשרת מנהלים, במיוחד בתחומים כמו תקשורת בינאישית, ניהול זמן וכישורי מנהיגות, נתפסת כחיונית להגברת הפרודוקטיביות ולניווט יעיל של האתגרים.

הדגש הוא על להקנות למנהלים את הכלים והכישורים הדרושים להובלת צוותים של עובדים שעובדים מהבית, בין אם באופן מלא או על פי המודל ההיברידי, לטיפוח מוטיבציה ולמיתון של הסחות דעת.

כל זאת מתוך ההבנה שמנהלים ממלאים תפקיד מכריע בהיבטים שונים, החל במחוברות העובדים לארגון ועד לרווחה ארגונית כוללת.

 

כנס פיתוח ארגוני 2024

כנס AI למשאבי אנוש 2024

כנס דיני עבודה למנהלי.ות משאבי אנוש 2024

כנס למידה והדרכה 2024

אין תגובות

השאר תגובה