הדרכה, סטיב ג'ובס, מכללות ומה שביניהם

הדרכה, סטיב ג'ובס, מכללות ומה שביניהם

יריב ענבר, מנכ"ל ג'ון ברייס מדיאטק הייטק, יציג בכנס HR-Tech את סודות הניהול של סטיב ג'ובס

שיתוף
ניהול

ניהול

יריב ענבר, מנכ"ל ג'ון ברייס מדיאטק הייטק, ירצה בכנס משאבי אנוש צפון על אבולוציית המחשב ועל סגנון הניהול של סטיב ג'ובס. כשמנסים לתהות מדוע החליט לשלב את שני הדברים, מבינים את התשובה בסיפור חייו.

ענבר מתגורר בקריות, נשוי ואב ל-3, ובין שאר עיסוקיו ייסד את המוזיאון לתולדות המחשב האישי בישראל. הוא בעל ותק של 17 שנה בתחום המחשבים, מכללות הייטק ומה שביניהם, הצטרף לג'ון ברייס בגלגוליו הקודמים בשנת בשנת 98'. מ-2003 מכהן כמנכ"ל מדיאטק הייטק, שלמעשה נרכשה על ידי ג'ון ברייס ומהווה את זרוע ההדרכה של "מטריקס" בצפון. הוא הצטרף כעובד רביעי בלבד כשהמכללה היתה חברה קטנה, וכיום היא מפרנסת כ-250 עובדים ומרצים.

יריב ענבר
יריב ענבר

ג'ון ברייס מדיאטק מספקת שירותי הדרכה והטמעה לארגונים בינוניים וגדולים. לדבריו של ענבר רוב הארגונים בצפון נעזרים בשירותי החברה, בעיקר בהטמעה של מערכות מידע וקורסים מתקדמים. החברה מפעילה קמפוס גדול בחיפה הכולל 16 מעבדות לימוד מתקדמות.

הקמפוס הוקם לפני כשנה וחצי ובבסיסו נבנה מוזאון תולדות המחשב, הנחשב כתחביבו העיקרי של ענבר. קרוב ל-20 שנה הוא אוסף מחשבים ותיקים, כשאין היום שום מקום אחר בארץ שמציג את היסטוריית המחשבים האישיים ואת האבולוציה שלהם.

בהשכלתו הוא מהנדס מכונות, לאחר מכן למד גם הנדסת מערכות ומנהל עסקים "למרות שאם ישאלו אותי, עדיין המכניקה נמצאת לי בדם…".

את המחשבים הוא החל לאסוף במרתף ביתו החל מהמחשב הראשון בשנות ה-70, ואז התחיל לחשוב מה לעשות אתם. ראה בחו"ל מוזאונים והבין שמוזאון כזה המנציח את היסטוריית המחשבים אין בארץ. המשימה של האדריכל בבניית הקמפוס החדש היתה לבנות מוזיאון ומסביבו מכללה, ובאמת הבניין נבנה באופן מאוד לא שגרתי, כך שמסביב למוזאון נבנו יחידות הלימוד. כיום מספר לא מבוטל של מבקרים מגיעים אליו מדי שבוע, נזכרים במחשבים הראשונים תוך גל עצום של נוסטלגיה.  

בכנס משאבי אנוש צפון ידבר על היסטוריית המחשבים, מאפל 1 ועד לאייפד. בשנים האחרונות חקר ענבר את מקור הגעתו של המחשב הביתי ומי היו אנשי המפתח שפתחו אותו. סטיב ג'ובס היה במרכז המחקר, שבעיניו ובעיני רבים אחרים נחשב לאיש חזון, כאשר ברור כי הדברים שעליהם חשב בשנות ה-70' מהווים השראה לכולם עד היום.

מדוע הנושא חשוב לאנשי משאבי אנוש?

ענבר: "ההרצאה מתמקדת בסגנון ניהול. סטיב ג'ובס היה הוא אדם מאוד לא שגרתי. לא ברור אם הוא גאון בלתי נלאה או מנכ"ל מטורף, או בעצם שניהם. הוא כה שנוי במחלוקת, שאו שמתים עליו או ששונאים אותו.

"ההרצאה תהיה בנויה משילוב של חזונו עם ההתפתחויות הטכנולוגיות וסגנון הניהול הייחודי שלו. אני לא ממליץ באופן ישיר על סגנון הניהול שלו, אך עובדה שהוא הצליח להוציא מאנשים רמה אדירה של תפוקה. אחבר את החזון, הניהול והתפתחות הטכנולוגיה וגם קצת רכילות עליו. ברור שהוא הותיר אחריו מורשת מרתקת מאוד ואחד הדברים שאפל חווה כיום היא חברה ללא סטיב ג'ובס, ואת השאלה איך זה להיכנס לנעליו".

רוצים לשמוע את הרצאתו של יריב ענבר ואחרים בנושא ניהול המשאב האנושי?
הרשמו לכנס משאבי אנוש צפון

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה