האם שווה לך לעשות רילוקיישן בשביל תפקיד?

האם שווה לך לעשות רילוקיישן בשביל תפקיד?

מה חשוב לשקול לפני שעושים רילוקיישן למדינה זרה בשביל תפקיד חדש

שיתוף
רילוקיישן

רילוקיישן

מזל טוב! התקבלת למשרת החלומות שלך, בחברה מצליחה עם שכר גבוה ואתה תהיה ממש מאושר לעבוד שם, רק מה? המשרה החלומית שלך נמצאת במדינה אחרת.

קבלת התפקיד משמעותו לשנות את כל החיים שלך ולהעתיק את מגוריך למדינה זרה, ואם אתה נשוי והורה לילדים, המשמעויות אפילו יותר קריטיות.
עם קבלת תפקיד במדינה זרה, מגיעה שורה של שיקולים שצריך לעשות לפני שאתה אומר כן וחותם על ההסכם. להלן כמה מהשאלות שחשוב לשאול לפני שאתה מתחיל לארוז:

מהי עלות החיים בעיר/מדינה החדשה?

אם אתה רגיל לחיות בצמצום, גר לבד בדירת חדר או שניים ובאזור שנחשב "זול" עם חנות מכולת קטנה, חדר כושר אינטימי ואורח החיים שלך פשוט עם עלויות נמוכות, חשוב שתבחן את אזור המגורים הייעודי שלך במידה ותחליט לקבל את העבודה. האם האזור יקר למחיה? האם מרבית המשכורת שלך "תבוזבז" על שכירות, מזון ואורח החיים החדש? במידה וכן, כדאי לשקול את כל העניין שוב. אם אתה נשוי והורה לילדים, זה אפילו יותר משמעותי ועליך לברר מה יהיו מחירי הגנים/בתי הספר, החוגים, המסעדות, וכד'.

לפני שתקבל את העבודה הדורשת ממך לעבור מדינה, יש לעשות קצת מחקר ולראות כמה יקר או זול לחיות באזור זה. שוחח עם אנשים שבאמת גרים שם ושאל כמה הם באמת מוציאים על המחיה באזור ועל הדברים הנלווים. תוכל אפילו להתקשר לחברת הביטוח של הדירה החדשה, הרכב וכד', ולשאול לגבי עלויות הביטוחים שם. עליך לכלול את כל השיקולים של עלויות האזור.

מה מצב שוק העבודה במדינה החדשה?

לפעמים, אפילו העבודה הטובה ביותר יכולה להתברר כלא שווה את המאמץ, וכשעושים רילוקיישן למדינה זרה מדובר במאמץ קריטי. אתה לא יודע אם ומתי החברה בה אתה אמור לעבוד תאלץ לצמצם את הצוות שלה, מהן אפשרויות הקידום שלך והעלאות השכר. לכן לפני שאתה מקבל תפקיד במקום רחוק, חשוב לחקור את שוק העבודה המקומי ולוודא שישנן הזדמנויות נוספות קיימות מלבד מקום העבודה הנוכחי. וודא שיש מבחר הצעות עבודה וחברות לעבוד בהן בתחום שלך, באזור המחיה החדש. כך שאם תהיה בעיה בהמשך, לא תצטרך לעבור מדינה פעם נוספת.

כמה יעלה מהלך הרילוקיישן והאם המעסיק החדש יספוג את ההוצאות?

מעבר למדינה חדשה אינו זול, בלשון המעטה. לא תאמינו כמה הוצאות יהיו לכם בתהליך המעבר, במיוחד כשמדובר במשפחה עם ילדים. לכן, תצטרך לבחון מראש בדיוק כמה נדיב המעסיק שלך ועד כמה הוא מוכן לספוג את עלויות המעבר.
אם המעסיק שלך לא מוכן לסייע בעלויות הרילוקיישן, תצטרך להבין מהן המשמעויות של סך העלויות והאם עדיין שווה לך לעשות את המעבר.

נקודה נוספת שיש להביא בחשבון היא שאם החלטת לצמצם את השימוש בחפצים שלך והחלטת לשכור מחסן בארץ כדי להשאיר בו רהיטים וחפצים, יש לך עלויות חודשיות לא מבוטלות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה