שיתוף

אתם יוצאים לקמפיין גיוס, או מנסים לאתר מועמדים פאסיביים שניתן למשוך אותם אל החברה שלכם אבל לא ברור לכם אילו משכורות ותנאים ניתן להציע להם כדי שאכן יעברו אליכם. אתם לא רוצים להציע מעט מדי, משום שהמועמד לא ישקול כלל לעבור, ולעיתים אף ישתמש בהצעה שלכם כדי לשפר את מעמדו בחברה שבה הוא כבר עובד.

מצד שני אתם גם לא רוצים להציע שכר גבוה מדי שיגרור אתכם לשורה של העלות שכר בחברה שלכם. או שכר שהארגון שלכם לא יוכל להרשות לעצמו.

אחת הדרכים היא לרכוש סקרי שכר שעולים לא מעט ויטילו עלויות נוספות על הארגון. דרך אחרת היא לנהל קמפייני גיוס מתמשכים, כלומר כאלה שאינם חד פעמיים אלא מחפשים בצורה אקטיבית מועמדים פוטנציאלים טובים שניתן לגייסם, באמצעות חשבון ב-Glassdoor.

ניהול מותג המעסיק

ניתן לפתוח גם חשבון חינמי ב-Glassdoor, ובאמצעותו לנהל את מותג המעסיק שלכם, כהכנת הרקע לקמפיין הגיוס. האתר מאפשר לכם לבנות מותג מעסיק דינמי הכולל תכנים בעלי פוטנציאל למשוך אליכם מועמדים טובים, כמו למשל 'למה כדאי לעבוד בארגון שלנו', הודעות, קטעי וידאו ושילוב תכני מדיה חברתית. כל אלה מאפשרים לכל ארגון לספר את הסיפור של החברה ולחשוף אותה בפני קהל מטרה גדל והולך של מועמדים פוטנציאליים.

כמו כן, האתר מאפשר לפקח על המודעות למותג שלכם תוך ניהול המוניטין של החברה כמעסיק, לנתח את השפעת המיתוג לעומת המתחרים שלכם ולעקוב אחר הדירוגים שלכם בקטגוריות כמו תרבות וערכים, איזון עבודה וחיים פרטיים ועוד.

בדיקת השכר הנהוג במשרה שרוצים לאייש

כלי חינמי חשוב נוסף שניתן לקבל ב-Glassdoor הוא סקרי שכר. Glassdoor מפרסם את רמות השכר כמעט בכל תחום. במקור, הכלי הזה מיועד דווקא למועמדים ועובדים שרוצים לבדוק את ערכם בשוק. אבל גם מעסיקים יכולים להיכנס אליו כדי לבדוק מהי רמת השכר הנהוגה בתחום, בענף, ובשוק שלהם, בחתכים על פי איזורים גיאוגרפיים, תפקידים, ודירוגים.

הכלי לחישוב השכר מאפשר לכל אחד לקבל הערכה לגבי גובה השכר הנהוג בתפקיד שהוא ממלא, בחיתוכים על פי סוג הארגון, תחום העיסוק של החברה, האיזור הגיאוגרפי ועוד. החישוב מתבצע בהתבסס על התואר והתפקיד של העובד, פרטים על החברה עצמה, איזור גיאוגרפי, והניסיון של העובד.

האתר מחוייב לפרטיות מוחלטת. המשמעות היא שערך השוק של העובד, כלומר מהו טווח המשכורות הנהוג בתפקידים דומים בחברות אחרות, ניתן רק לו עצמו. כך שלא תוכלו לדעת מהם הנתונים שהוצגו בפני המועמדים שלכם. אבל כן תוכלו לבדוק בעצמכם מהו טווח המשכורות שנהוגות בענף, במשרות דומות לאלו שאתם מעוניינים לאייש.

החישוב מתבצע באמצעות מאגר של מיליוני עובדים על פי שווי המשכורות שלהם ומספר המשרות הפתוחות בתחום ובאיזור הרלוונטיים לעובד, נכון לרגע החיפוש.

חישוב על פי חיתוכים

במילים אחרות, כלי השוואת המשכורת של Glassdoor מאפשר לכל אחד לבדוק מהו ערכו בשוק על פי התפקיד שהוא מבצע ונתוניו האישיים דוגמת השכלה, הכשרות, רמת מיומנות, הישגים וכד. מכיוון שכך, כלי סקר השכר מאפשר לכל עובד באשר הוא, בכל מקום בעולם, להבין האם הוא מתוגמל כיאות ובהתאם לכישוריו והישגיו. יתרה מזאת, כלי השוואת השכר של Glassdoor מאפשר לכל עובד ועובדת לבדוק איך הם יכולים להגדיל את שכרם.

בד בבד, יכול כל מנהל גיוס (אצל מעסיק שיש לו חשבון ב-Glassdoor) לבדוק את טווח המשכורות והתנאים הנלווים, לגבי משרה או משרות שהוא מעוניין לאייש.

איך בודקים טווח משכורות:

  • נרשמים לכלי בדיקת המשכורות.
  • מכניסים במקומות המתאימים את איזור הפעילות של החברה, שם המעסיק, המדינה והעיר שבה אתם פועלים (לגבי ישראל, ברירת המחדל היא רמת גן), המקצוע, התפקיד והתואר שאתם מעוניינים לאייש.

האתר מציג בפניכם רשימה של מקצועות ותפקידים באותו תחום ובתחומים דומים, ואת טווח המשכורות בכל דרגה (זוטר, בכיר, דרג בינוני וכד').

עם הנתונים האלה אתם יכולים לראות כמה משלמים המתחרים שלכם, ומה יהיה עליכם להציע למועמדים פאסיביים אם תרצו להעביר אותם לחברה שלכם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה