שיתוף

שלי לבן, מייסדת touchpoints , ומומחית אסטרטגיה שיווקית, שיווק מבוסס תוכן, מיתוג וסטוריטלינג, תעביר סדנה בכנס הגיוס הקרוב בנושא: אסטרטגיה שיווקית לחוויית מועמד. ראיינו את שלי בנושא לקראת הכנס.

למה צריך אסטרטגיה שיווקית לחוויית מועמד?

ההתנהגות הצרכנית וההתנהגות הקהילתית כיום שונה מבעבר ולפיכך המומחיות בתקשור המסרים הארגוניים בכל ארגון צריכה לעבור מהפך ולהתמקד בבניית משפכים שיווקיים שמבוססים בעיקר על תוכן שנועד לתפוס את הלקוחות של העסק בכל נקודות מפגש. ומנהלי משאבי אנוש בכלל ומנהלי גיוס בפרט צריכים גם הם להתאים עצמם לעידן התקשורתי החדש וללמוד ממערכי השיווק הארגוני ולהתאים את שיטות העבודה השיווקיות לתוך עולם הגיוס.

למשוך אליך את הטאנלטים

"כל ארגון רוצה להיתפס כארגון שטוב לעבוד בו. אנחנו מנהלות משאבי האנוש ומנהלות הגיוס עובדים בשוק מאוד תחרותי והתייחסות שלנו לטאלנט, מועמד או עובד פוטנציאלי צריכה להיות כלקוח לכל דבר כשהמטרה בסוף היא למשוך אליך את הטאנלטים" אומרת שלי וממשיכה לפרט כי בשלב הראשון הדבר נעשה דרך כלים דגיטליים, דרך האתר של החברה, לדוגמה לאפשר לשלוח קורות חיים ולנהל איתם אינטראקציות, כלומר להחזיק אותם אצלך, ובהמשך לנהל איתם דיאלוג אמיתי, לאורך זמן, בעל משמעות, בשביל ליצור תדמית מעסיק חיובית ע"י יצירת וניהול חוויית מועמד טובה.

יש פה תהליך שבאנלוגיה לעולם השיווק יש הרבה מאוד קווים מקבילים. יש תחום שנקרא recruitment marketing שזה גיוס שיווקי. כלומר נדרש מאיתנו להגדיר את תהליכי הגיוס דרך הכלים השיווקיים, לצקת אותם לתוך העולמות של ה-HR, לעטוף את הארגון, לרכז אותו, לייצר מיתוג מעסיק ובכך להפוך אותו לארגון נחשק ואטרקטיבי – והדבר מתאפשר באמצעות יצירת חוויית מועמד שהיא כמו חווית לקוח לכל דבר.

השינוי הזה חל והצורך הזה עולה בגלל הצורך הארגוני לשווק לטאלנטים בתנאי השוק המשתנים, שכן חל שינוי בבלנס, שינוי ביחסים בין הארגון לבין הטאלנטים – כאשר כיום הטאנלנטים נמצאים למעלה, דבר המאלץ את הארגונים לסורסינג איכותי ולאיתור טאלנטים יזום.

במהלך הסדנה תציג שלי את הכלים העומדים לשרות מנהלות משאבי האנוש ומנהלות גיוס העובדים ברמה הפרקטית ואת הסיטואציה איתן הן צריכות להתמודד בכל אחד מהשלבים בתהליך הגיוס. בנוסף תציג שלי באילו שיטות ניתן להשתמש היום מבחינה אנלוגית כדי למשוך טאלנטים לארגון החל ממיתוג מעסיק ועד הפצת תכנים – אפרופו שיווק מבוסס תוכן.

שלי נותנת את פייסבוק כדוגמה: "מהבחינה הזאת, פייסבוק עושה עבודה נהדרת בתחום הזה, יש לה אתר של קריירה שהיא מעשירה אותו כל הזמן בתכנים של מחפשי עבודה שהיא מכוונת אליהם והיא נוכחת ברשת בצורה מאוד טובה בהקשר הזה, היא מטפחת את הפוטנציאליים שלה בצורה בלתי רגילה ומציידת אותם בתכנים מאוד רלוונטיים ונותנת להם הרבה מאוד ערך לפני שהם מגיעים ובמהלך התהליך, כל חווית המועמד נבחנת באופן עוקב והקשר עם המועמד הוא מאוד הדוק."

"פייסבוק מייצרת חווית מועמדים שגורמת להם לרצות לעבוד שם, יש חווית השתייכות מהרגעים הראשונים שמרגישים אצלה מאוד עטוף ומוקף. הרי כשמועמד שולח קורות חיים, מה קורה הלאה? נוצר קשר? איך מחזיקים מועמד אתך? בפרט אם הוא טאלנט מאוד מבוקש, תהיה בטוח שאתה לא הארגון היחיד שמחזר אחריו ואיך בכל זאת מייצר חוויה שמשאירה אותו אצלך ולא נותנת לו לזלוג החוצה, וכך לייצר משפך שיווקי."

"בבניית תכנית שיווק מכל סוג שהוא של חברה, אני תמיד מתייחסת לעובדים פוטנציאליים כעוד קהל שאני חייבת להשפיע עליו. ליוויתי כמה חברות במשך השנים דווקא בהיבטים אלו, הם השכילו להבין שזה פרמטר מאוד חשוב בהתנהלות."

משפך גיוס למועמדים פוטנציאליים

קיימות שיטות המאפשרות לארגון לייעל בצורה משמעותית מאוד את תהליכי הגיוס המייצרים מנגנון המושך אליו טאלנטים פוטנציאליים ואיכותיים, הארגון לא מבזבז משאבים על פילטרים למועמדים שאינם רלוונטיים וכל התהליך נעשה יותר יעיל.

הדבר מושג בראש ובראשונה על ידי כך שהארגון מיתג את עצמו כמעסיק בצורה הנכונה נכון, על ידי שימוש בכלים הנכונים, במטרה למשוך אליו את הטאלנטים הנכונים, וכך מגיעים מלכתחילה מועמדים נכונים יותר – וזאת באמצעות שימוש במשפך המתאים שמשך אותם אליו.

כך יש פחות מאמץ בתהליך החיזור וברמת ההשקעה בדיוק כמו בשיווק. כשאתה בונה מנגנון שהוא הרבה יותר יעיל מבחינת תהליך הגיוס ובסוף מגייס אנשים שהפוטנציאל שהם יישארו בארגון הוא יותר גבוה כי יש התאמה הרבה יותר טובה ביניהם לבין הארגון, מטבע הדברים בטווח הארוך יש לכך השפעה משמעותית על החזר ההשקעה בתהליך הגיוס. זהו היבט נוסף ששלי תעסוק בו בכנס, איך מודדים את זה? ועד כמה הייתה ההשקעה בתהליך הגיוס באופן פרטני או כללי? ומה הם קיבלו מההשקעה בסוף? ככל שמייעלים את התהליך ומשתמשים בכלים, יוצאים נשכרים גם אם לא רואים את זה באופן מידי.

שלי תדגים בהרצאתה את הדרכים להקמת אתר והזנת תכניו, מערכות שמאפשרות אוטומציה עם אינדיקציה של אנשים ששלחו קורות חיים. כיצד לצייד אותם בתכנים שמחזקים את התדמית של המעסיק, פרסום תוכן על פי המשתמשים, זיהוי תחומי העניין שלהם וזיהוי של היכן חיפשו קודם ובעצם להגיע גם בפרסום וגם בכלים דיגיטליים לקהלים הרלוונטיים.


לרישום לכנס הגיוס והשתתפות בסדנה של שלי לחצו על הקישור
כנס הגיוס: מיתוג מעסיק – סורסינג – חוויית מועמד


שלי לבן – מייסדת touchpoints מומחית באסטרטגיה שיווקית, שיווק מבוסס תוכן, מיתוג וסטוריטלינג. במהלך עשרים שנות פעילותה ליוותה עשרות ארגונים בכל מגזרי המשק והובילה מאות קמפיינים ופרויקטים שיווקיים במטרה לסייע לחברות לשקול מחדש בצורה נכונה בעידן החדשים.

אירוע סוף שנה למנהלי משאבי אנוש

אין תגובות

השאר תגובה