שיתוף

מאז פרוץ מגיפת הקורונה הולך וגובר מספר העובדים מביתם בכל העולם. נראה שיותר ויותר ארגונים מצטיידים בתשתיות הטכנולוגיות המתאימות, המאפשרות להעסיק מספר גדול במיוחד של עובדים מהבית.

מסקר שערכה חברת המחקרים האמריקאית גאלופ עולה, כי כ-59% מהעובדים שעובדים מביתם, בטוחים שהם עומדים בהצלחה בדרישות התפקיד שלהם.

אלן הן חדשות טובות מאוד להנהלות בכירות של חברות ששוקלות מחדש את הצורך במשרדים גדולים ושוקלות את האופציה של צמצום שטחי הנדל"ן והעסקת יותר עובדים מהבית.

יתכן מאוד שהמציאות ששלטה עד כה, שבה אלפי אנשים הגיעו בכל בוקר למשרדים, תוך יצירת פקקי תנועה וזיהום אוויר, תהפוך בעקבות מגיפת הקורונה לנחלת העבר.

כדי שעבודה מהבית בהיקפים גדולים תהפוך למציאות החדשה, תוך זניחת תפיסות העבר של עובדים במשרדים, יצטרכו ארגונים בכל העולם לשנות מהיסוד את שיטות העבודה ואת שיטות הפיקוח.

המהפך הגדול ביותר בתפיסה יצטרך להיות בכל הקשור למדידת עובדים.

מעתה מנהלים יצטרכו למדוד את הישגי העובדים על פי תוצאות והשגת יעדים, ולא על פי מספר שעות שבהן העובד נמצא בטווח הראייה של מנהליו, וגם לא על פי כמות הזמן שחלק מהעובדים משקיעים בפוליטיקה פנימית.

למעשה, ברגע שרובם המכריע של העובדים יעבוד מביתם, ועובדים ימדדו על פי תוצאות בלבד, הפוליטיקה הארגונית תתפוגג לאיטה, דבר שמן הסתם יאפשר לכלל עובדי הארגון להתמקד בשידרוג  ביצועי הארגון כולו.   

אבל כדי שזה יהיה בר ביצוע, ארגונים זקוקים למנהלים מוכשרים בעלי יכולת ראייה ארוכת טווח.

כיום, המנהלים הם אלה שעל כתפיהם מוטלת האחריות על מחוברות העובדים. מהמחקרים של גאלופ עולה, כי המנהלים אחראים על כ-70% ממחוברות העובדים. עוד עולה מהמחקריםף כי רוב העובדים מעדיפים מנהלים שיתפקדו יותר כ"מאמנים" (מכשירים ומלמדים) מאשר כבוסים שרק מנחיתים הוראות.

בימים אלה, כאשר ארגונים צריכים להחליט איזה עובדים להחזיר למשרד ואילו עובדים יכולים להמשיך לעבוד מהבית, ובאילו אחוזים, זה הזמן הקריטי ביותר שבו מנהלים צריכים לעבור הכשרה יסודית איך להפיק את מקסימום הפרודוקטיביות מעובדים שעובדים בבית.

למעשה, מהמחקרים של גאלופ עולה, כי למידת הפרודוקטיביות של מקום העבודה יש קשר הדוק למספר הדיאלוגים בין העובדים למנהלים ובין העובדים לבין עצמם בתוך צוותים ומחלקות, לאוםן העברת המשוב, לאופן ביצוע הבדיקות מול העובדים לגבי התקדמותם ובירור איתם במה הם צריכים עזרה וכו.

הדיאלוגים הללו הוכחו, לדברי החוקרים של גאלופ, ככאלה שמשיגים תוצאות. ולכן מסיקים החוקרים כי יש לקיים אותם בתדירות גבוהה.

עוד עולה מהמחקרים של גאלופ, כי הסיכוי שעובדים שעובדים מהבית ישארו בעלי מחוברות גבוהה לארגון או אפילו שניתן יהיה להגביר את מידת המחוברות של העובדים לארגון, הינו גבוה פי שלושה במצבים בהם הם מקבלים משוב מהמנהל שלהם לפחות כמה פעמים בחודש.

המשמעות היא שלמשוב משמעותי ויעיל של מנהל, יש השפעה רבה יותר על מידת המחוברות של העובדים מהבית.

לכן חשוב שדווקא בימים אלה, הארגון יסייע למנהלים להיות מאמנים של הצוות שלהם, על ידי דיאלוגים תכופים, ועל ידי כך לסייע לעובדים לתרום את המיטב והמירב.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה