איך מגייסים עובדים לתחומי נישה ייחודיים בשיטות שיווקיות – 5 טיפים

איך מגייסים עובדים לתחומי נישה ייחודיים בשיטות שיווקיות – 5 טיפים

כיצד מאתרים מועמדים פוטנציאלים בעלי התאמה מקסימלית, שאינם חשופים למודעות דרושים ולאתרי משרות, ורובם גם לא נמצאים ברשתות החברתיות

שיתוף
גיוס עובדים

תבנית "מועמד אידאלי"

יצירתיות ושיטות שיווק מתקדמות לצורך גיוס עובדים מתאימים, נדרשות כיום בכל החברות ובכל תחומי העיסוק והמקצועות, החל במקצועות הצווארון הכחול ועד המקצועות החופשיים. מנהלי משאבי האנוש הפכו, הלכה למעשה, למנהלי שיווק, שה"מוצרים" אותם הם משווקים הן משרות, וקהל היעד שלהם הוא העובדים הפוטנציאליים בעלי ההתאמה המדויקת ביותר לצרכי החברה.

בחברת מיכל נגרין יש צורך בעובדים רבים בעלי כישורים ומיומנויות שהם ייחודיים מאד לסוג הפעילות של החברה. אמנם לחברה חנויות בעשרות מדינות בעולם, אבל הייצור כולו מתבצע בארץ בעבודת יד. האתגר הגדול אם כן, הוא לאתר בארץ עובדים בתחום העיסוק הספציפי הזה. עובדים בעלי מיומנויות ברמה גבוהה בענף זה, מהווים קהל נישה מאד ייחודי, שרובו אינו חשוף למודעות ה"דרושים" הרגילות ולאתרי חיפוש העובדים.

"שיטות גיוס העובדים אצלנו דורשות הרבה מאוד יצירתיות", אומרת נילית אשר הכהן, סמנכ"לית משאבי האנוש בחברת מיכל נגרין. "צריך לדעת היכן למצוא את המועמדים הפוטנציאלים, ומה שיותר חשוב: איך לפנות אליהם. בחברה שלנו, למשל, דרושים עובדים עם ניסיון, ידע וכישרון, בעיקר בתחומי התפירה והעיצוב, בסטנדרטים מאד גבוהים. אלו סוגי מיומנויות שלא ניתן למצוא כיום בשיטות הגיוס הרגילות, ולכן נדרשת מאיתנו חשיבה אחרת".

להתאים את הקמפיין לסוג הכישורים הנדרש

אשר הכהן, שבתפקידיה הקודמים הייתה מנהלת שיווק, משתמשת בידע שצברה בתחום השיווק ובכלים הנהוגים בו, כדי "לשווק" את החברה לקהל היעד של המועמדים הפוטנציאלים. "בחברה שלנו יש אנשי מטה, אנשי ייצור ואנשי מכירות", היא מסבירה. "בכל אחד מתחומי הפעילות הללו יש צורך בסוג אחר של כישורים, ולכן, לכל אחד מהתחומים אני צריכה להתאים סוג אחר של קמפיין גיוס עובדים.

"כאמור, בתחום האופנה, אני נדרשת פעמים רבות למצוא תופרות בעלות כישורים ומיומנויות שיעמדו בסטנדרטים של תפירת עילית. בארץ מאתגר למצוא תופרות עם כל כך הרבה ידע וניסיון, בפרט שרבות מהן לא דוברות עברית. לכן, למרות שאנחנו מפרסמים גם בערוצים הרגילים, הפרסום החשוב מבחינתנו, הוא פרסום מפולח ומכוון קהל מטרה, בפרט בעיתונות המיועדת לקוראי שפות זרות".

מסר אישי ויצירת הזדהות

בכל אחד מתחומי העיסוק של החברה, ממקדת אשר הכהן את מירב המאמצים בפילוח השוק ויצירת פנייה ייחודית לקהל היעד שהוגדר מראש, במקומות בהם הוא נמצא. "חייבת להיות חשיבה על מה המסר ומי קהל היעד", היא מסבירה, "להתאים באופן מאוד מדויק את הניסוח והמסר לציבור הספציפי שאותו מחפשים, ולהעביר את המסר הזה במקומות בהם נמצא קהל היעד".

המרכיב העיקרי בפנייה של אשר הכהן למועמדים הוא ההזדהות האישית. בחיפוש אחר תופרות עילית למחלקת האופנה, היא יזמה כתבות בעיתוני נישה שמתפרסמים בשפת האם של המגזר שבו ניתן למצוא את חלק הארי של קהל המטרה. בכתבות רואיינו עובדות של החברה מכמה תחומים. הן סיפרו על העלייה לארץ, על תפקידן בחברה, על תחושותיהן ועל חוויותיהן בחברה, על היתרונות של העבודה בחברה ועוד.

סיפור עובד מנקודת מבט אישית

"הרעיון", אומרת אשר הכהן, "היה לבנות סיפור עובד מנקודת המבט אישית של המספרת (העובדת בחברה). הכתבות אפשרו למועמדות פוטנציאליות להזדהות עם המרואיינת, ולראות עצמן כעובדות עתידיות בחברה, כולל מועמדות פוטנציאליות שכלל לא חשבו לחפש עבודה בתחום המומחיות אותו רכשו בחו"ל. וההזדהות הניעה להגשת מועמדות. המפתח הוא החיבור הרגשי".

היא מדגישה, כי "שיטה זו יעילה הרבה יותר מאשר מודעת דרושים קרה וחסרת ייחוד, שפונה באופן גורף לקהל רחב מאוד ובלתי מפולח. ראיון בעיתון עם עובדת, מצייר תמונה מוחשית של עולמות התוכן של החברה והעובדים בה. כך ניתן לתפוס את תשומת הלב של המועמדים הפוטנציאליים שאני מחפשת. עובדים מחליטים אם הם רוצים לעבוד במקום זה או אחר בגלל תחושה שהם מקבלים ממקום העבודה, החל מהכניסה ומראה המקום, וכלה בחיבור עם העובדים הקיימים של החברה".

תמונות להמחשת האווירה בחברה

תחום פעילות אחר של חברת מיכל נגרין הוא הקימעונאות (חנויות החברה בכמה מדינות בעולם). "גם בתחום זה קשה מאוד למצוא עובדים טובים בעלי התאמה טובה לחברה ולאופיה", אומרת אשר הכהן. "פרט לתכונות הנדרשות לצורך המכירה, אנחנו מחפשים מועמדים בעלי מחויבות ונאמנות. כתוצאה מכך, אחוזי הנטישה בחברה שלנו נמוכים ביחס לאלו הנהוגים בשוק המכירות.

"גם במסגרת קמפיין גיוס עובדים לתחום המכירות אנחנו מנסים לספק למועמדים הפוטנציאלים תמונה מוחשית של אווירת העבודה בחברה. אבל כאן השיטה היא קצת אחרת, ומבוססת על הצגת תמונות של צוות העובדים.

"כדי לגייס עובדים לחנויות שלנו בארץ, לדוגמה, העלינו מודעה בפייסבוק שמראה דווקא את הצוות שלנו ביפן ומתחתיה כתבנו: 'הכירו את צוות המוכרות שלנו בטוקיו. רוצים להיות חלק מהמשפחה? בואו לעבוד באווירה בינלאומית'".

פרסונליזציה להשגת בידול

"הרעיון", מסבירה אשר הכהן, "הוא לייצר מודעה בולטת שמושכת את העין, ליצור תחושה של חברה בינלאומית ולחזק את החיבור הרגשי לחברה. לתמונה מצורף פוסט הכולל, בין השאר, את הצגת הצוות, ומתחתיו דרישות התפקיד. הנקודה החשובה היא ליצור פרסונליזציה לצורך השגת בידול בתוך אוקיאנוס מודעות ה'דרושים'.

"בנוסף, אנחנו משתמשים בפוסטים ממומנים בפייסבוק, ומעלים תמונות בדף הפייסבוק של החברה ובאתר שלנו. העובדים שלנו מעלים לדף הפייסבוק ולאינסטגרם תמונות של עצמם עם התכשיטים ועם מוצרים אחרים. ואכן, יש מועמדים שמגיעים אלינו דרך דף הפייסבוק והאינסטגרם של החברה".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

2 תגובות

  1. מעניין אותי לגייס אנשי מכירות טלפוניים, אבל נראה שכל השיטות כבר מוצו. יש לכם רעיון יצירתי? התחרות בתחום מטורפת וכמעסיק קשה להתבלט

  2. האם אתה עושה שימוש בפורומים מקצועיים? אתרי תוכן שמיועדים לאנשי מכירות? קבוצות ברשתות החברתיות? עמותות ואגודות מקצועיות? כנסים של אנשי מכירות?
    האם פנית באופן יזום לחברות מפטרות/נסגרות?
    יש הרבה שיטות ומקורות גיוס, ממליץ לעשות חיפוש פה באתר ולקרוא – יש הרבה חומר בנושא, כמו כן יש לא מעט אנשי מקצוע שעוזרים ביצירת מקורות גיוס.
    גישה קלה לקטגוריית גיוס עובדים – לחצו על הלינק המצורף:
    //www.hrus.co.il/category/%D7%A0%D7%99%D7%94%D7%95%D7%9C-%D7%9E%D7%A9%D7%90%D7%91%D7%99-%D7%90%D7%A0%D7%95%D7%A9/%D7%92%D7%99%D7%95%D7%A1-%D7%A2%D7%95%D7%91%D7%93%D7%99%D7%9D/

השאר תגובה