שיתוף

איך נותנים משוב לעובדים בתקופה שהיא כל כך מאתגרת וחסרת וודאות עבור עובדים ומנהלים כאחד.

איך ניתן להגדיר יעדים בתקופה שבה כל יום חלים שינויים מרחיקי לכת במצב השווקים, ואיך ניתן להגדיר עבור העובדים את הדרכים להשגת יעדים, כאשר אלה האחרונים, כל רגע משתנים.

זוהי אחת הסוגיות הבוערות כיום שטורדות את מנוחתם של מנהלי משאבי האנוש ומנהלים בכירים בארגונים רבים בעולם.

מסקר שערכה חברת הסקרים האמריקאית גאלופ עולה, כי כמעט מחצית מהעובדים אומרים שהם מקבלים משוב מהמנהל שלהם פעמים ספורות במהלך השנה, או אף פחות מכך.

סגנון הניהול היחיד שנראה שיעמוד לרשות הנהלות בכירות בתקופה הנוכחית ובעתיד הנראה לעין, הוא שיחות הדרכה שוטפות בין מנהלים ועובדים.

מדובר בשיחות שייערכו בתדירות גבוהה, ואשר מבססות שיתוף פעולה תוך יצירת אחריות משותפת בכל הקשור לביצועים.

לא מדובר בשיחות על דברים כלליים אלא הנחיות מדוייקות שהוגדרו עבורן מראש המטרות והתוצאות המקוות, ואשר ייערכו אחת לשבוע, לחודש ולרבעון.

נושא זה הינו מאתגר במיוחד לאור העובדה שכל אחד מהעובדים חווה חוויות שונות ומסתגל לשיטות עבודה שונות ולסביבה שונה, כאשר חלק מהעובדים עובדים מהבית, חלקם עובדים במשרד ואחרים עובדים חלק מהזמן מהבית וחלק מהמשרד.

יתרה מכך, בימים אלה, לחיים שמחוץ לעבודה יש הרבה יותר השפעה על העבודה עצמה. לכך יש להוסיף את הרגשות ומצבי הרוח של העובדים אשר משתנים מיום ליום, כאשר ברקע נמצא כל הזמן החשש לאבד את מקום העבודה.

לאור כל זאת, על המנהלים לשים דגש על העתיד: להקפיד על זיהוי הזדמנויות, לתקשר לעובדים במהירות כל שינוי, לדווח להם על הצלחות ולהכיר בכל הצלחה שלהם לעמוד ביעדים ואף לעבור אותם.

הסיבה לכך היא שגם בעיתות משבר, עובדים עדיין רוצים לדעת שהצמיחה, הקידום וההצלחה שלהם בטווח הארוך לא נשכחו מליבם של המנהלים.

שיחות הנחיה והדרכה ממוקדות ומתמשכות הן אמצעי מצויין שיוצר תקשורת דו כיוונית, הן מקלות על דיון בצרכים ובאתגרים, והם מעניקות הכרה אישית בהישגי העובד.

אלא שלא תמיד זה עובד חלק. לא כל מנהל יודע מספיק טוב איך לפתוח שיחות בתדירות גבוהה, ולא כל עובד מקדם בברכה שיחות תכופות שכאלה.

שיחות משוב משמעותיות תוך השגת שיתוף פעולה בין המנהל לעובד, דורשות הכשרה ותרגול, בדיוק כמו בכל תחום עיסוק אחר.

יתר על כן, מנהלים חייבים ללמוד איך להשיג את אמון העובדים. הם לא יכולים לקבל את אמון העובדים בהינף אצבע.

עליהם להרוויח את האמון של העובדים על ידי פעולות שבונות ומחזקות את יחסי העבודה. זה היה נכון גם לפני פרוץ משבר הקורונה, אבל בימים אלה זה חיוני הרבה יותר.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה