שיתוף

ארגון שרוצה לצמוח ולהשיג את יעדיו, חייב לוודא שקיים שיתוף פעולה בין העובדים לבין עצמם ובין העובדים למנהלים. כדי שיהיה שיתוף פעולה כזה, חייבת כל חברה לבחון היטב כיצד עובדיה מתקשרים זה עם זה.

כל עוד אין בחינה מדוקדקת של אופן שיתוף הפעולה והדרך שבה עובדים מתקשרים זה עם זה ועם הארגון, עלול להיווצר מצב שבו יתקיימו גורמים שליליים כמו למשל רכילות וצורות שיחה ותקשורת שליליות.

מצבים כאלה עלולים לפורר את מידת האמון שרוחשים העובדים לארגון כמו גם את המוטיבציה שלהם.

הדרך היחידה ליצור סביבת עבודה חיובית היא ללמוד כיצד לתקשר ביושר ובמשוב שיש בו טקט. במילים אחרות, מערכות היחסים בתוך הארגון יכולות לקבוע את איכות חיי היומיום של העובדים.

קרקע יציבה לשיתוף פעולה

מערכות יחסים טובות בין עובדים למנהלים מאפשרות להעניק משוב כן ותקשורת פתוחה שמחזקת את איכות הקשרים הללו. מערכות יחסים חיוביות הבנויות על אמון יכולות להוות קרקע יציבה לשיתוף פעולה.

בסקר שנערך ברמה הגלובלית נמצא, כי שיתוף פעולה טוב יכול להווצר על ידי תקשורת זורמת וחופשית בין העובדים לבין עצמם ובינם להנהלה.

רוב החברות, ובעיקר חברות שנמצאות בצמיחה מהירה, מוצאות עצמן לפעמים במצב של מאבק הנובע מאי בהירות בתקשורת.

התוצאה היא לעיתים קרובות ששיתוף הפעולה הופך בלתי אפשרי. כל עוד סביבת העבודה היא שלילית, לא סביר שבעיה זו תיפתר.

הפיכת סביבת העבודה למהנה ופרודוקטיבית יותר, דורשת מאמץ קולקטיבי מצד כל העובדים. בה בעת יש צורך להעניק להם תחושת בטחון במישור הפסיכולוגי.

תחושת בטחון זו מהווה את הבסיס לקשרים מקצועיים חזקים, ואת הבסיס ליצירת אמון בין העובדים למנהלים. בסביבת עבודה כזאת, עובדים יעזו ליצור חדשנות ואך יחושו בטוחים לקחת סיכונים.

הפתרון מתחיל בהנהלה

כאשר עובדים מרגישים מספיק בנוח כדי להפגין פגיעות מול חברי הצוות שלהם והמנהל הישיר, ולתקשר באופן גלוי, שיתוף הפעולה הופך להיות אורגני וחווית העובדים הופכת חיובית.

בכל מקרה חשוב לזכור, כי הפתרון מתחיל במנהלים. עליהם לבצע בדיקות קבועות עם העובדים ולגלות עם אילו אתגרים הם מתמודדים, מה מצקי להם ומה מפריע להם.

כל חברה באשר היא זקוקה לעובדים מוכשרים ומסורים. בלעדיהם היא לא תשיג את יעדיה, בלי קשר למידה שבה המוצר שלה הוא טוב ובעל ביקוש.

ארגונים מכירים בכך שכדי להיות תחרותיים עליהם למצוא דרכים להוציא לפועל את הביצועים הטובים ביותר של העובדים שלהם, וליצור תרבות שמייצרת תחושת שייכות ותחושה חזקה של מטרה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה