שיתוף

בין היסודות המרכזיים שעליהם צריך ארגון לבנות את עתידו כחברה שמתפתחת במהירות ושואפת להוביל את השוק שלה, בולט העקרון לפיו העובדים שמגיעים לעבודה בבוקר, יודעים למה הם מגיעים, מה מטרת המשימות שלהם, מהם היעדים שעליהם להשיג ובאיזו צורה ובאיזו מידה היעדים הללו תורמים לקידום הארגון.

כדי שכל זה יקרה, על החברה להיות אג'ילית. כלומר להיות מסוגלת לספק מענה מהיר לכל לקוח, להסתגל במהירות לכל שינוי שחל בשוק, להיות מאוד גמישה בכל הקשור לפיתוח מוצרים ושירותים חדשים בהתאם לצרכי השוק המשתנים, לספק תגובה מהירה לכל מכשול שניצב בדרכה גם אם לא ניתן היה לצפות אותו מראש, ולהיות בעלת מבנה 'שטוח' ככל האפשר, כלומר עם כמה שפחות היררכיה, כדי להפחית סרבול.

ממחקרים שנערכו בארה"ב עולה, כי יש מתאם גבוה בין מידת המחוברות של העובדים לבין מידת האג'יליות של הארגון, ומידת השחיקה של העובדים.

כאמור, חברות אג'יליות יכולות להגיב מהר יותר לדרישות השוק ולצרכי הלקוחות. למרות זאת עולה ממחקרים אלה, כי פחות מ-20% מהעובדים בארה"ב ובכמה מדינות באירופה טוענים כי החברה בה הם עובדים היא חברה אג'ילית.

החוקרים מדגישים כי כדי ליצור חברה אג'ילית יש צורך בתרבות ארגונית מתאימה, במנטליות ארגונית מתאימה ובהנהלה שמספקת לעובדים כלים ותהליכים שתומכים במטרת האג'יליות.

עוד עולה מהמחקרים, כי מחוברות עובדים ואג'יליות אינן יכולות להיות רק באחריות מנהלי משאבי האנוש. אלו הן משימות  שעל הארגון כולו מוטל להתמודד איתן.

מתברר כי אחד המנופים החשובים ביותר להגברת מידת האג'יליות של החברה ומחוברות העובדים שלה הוא הכשרות שמסייעות לעובדים להתפתח במישור המקצועי והאישי כאחד.

סקר שערכה חברת המחקרים האמריקאית גאלופ מצביע על הנתון הבא: ארגונים שהשקיעו בתוכניות הכשרת עובדים מדווחים על עלייה ממוצעת של כ-14% בשיעור העובדים שדיווחו על מידת מחוברות גבוהה, לעומת עלייה ממוצעת של כשמונה אחוזים בלבד בחברות שלא השקיעו בתוכניות הכשרת עובדים.

זאת ועוד, חברה אג'ילית היא כזו שרמת השחיקה של עובדיה היא מינימלית. את הסיבה לכך ניתן למצוא במחקר של גאלופ ממנו עולה, כי שחיקה של עובדים פוגעת בבריאותם, ביחסי העבודה שלהם, בפרודוקטיביות שלהם, בפיתוח הקריירה של העובדים ובסופו של דבר גם במידת האג'יליות של החברה והמחוברות של העובדים.

ובכל זאת עובדים רבים חווים שחיקה באופן קבוע. כ-67% מהעובדים דיווחו במסגרת המחקר של גאלופ כי הם חווים שחיקה לפעמים, או לעתים קרובות או שתמיד חוו שחיקה עמוקה בעבודה.

החוקרים מציינים, כי עובדים שחווים שחיקה לעיתים קרובות מאוד, או תמיד, הם בעלי סבירות הגבוהה בכ-63% לקחת ימי מחלה.

בנוסף, אומרים החוקרים, כי הסיכוי שעובדים שחוקים ינטשו את הארגון בו הם עובדים, גבוה פי 2.6 לעומת עובדים שלא חווים שחיקה בתדירות גבוהה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה