שיתוף

שקיפות בין העובדים להנהלה הבכירה הינה חיונית לצורך טיפוח סביבת עבודה בריאה ומוצלחת.

כדי להטמיע שקיפות במקום העבודה, על ההנהלה הבכירה לשתף עם העובדים את היעדים האסטרטגיים של החברה ולעדכן את העובדים לגבי התקדמות החברה לקראת השגת יעדיה.

להלן 7 סיבות מרכזיות לצורך בשקיפות בין העובדים להנהלה הבכירה:

1 בניית אמון בין העובדים להנהלה ומחוברות העובדים לארגון:

כאשר ההנהלה הבכירה משתפת מידע באופן גלוי – בפרט כאשר המידע הזה קשור לעובדים – העובדים מרגישים מוערכים, הם מרגישים שהארגון מעריך אותם ואת תרומתם והם מרגישים שמכלילים אותם בתהליך קבלת ההחלטות.

כתוצאה מכך גוברת מחוברות העובדים לארגון ותחושת האחריות שלהם והמחויבות שלהם כלפי הארגון ומטרותיו.

2 תיאום ובהירות מטרה:

תקשורת שמתבצעת בשקיפות, מסייעת לעובדים להבין את החזון של הארגון, ואת המשימות והיעדים האסטרטגיים של החברה.

כאשר לעובדים יש בהירות לגבי כיוון הארגון וסדרי העדיפויות שלו, הם יכולים להיות מתואמים ולרכז את מאמציהם בהתאם.

תקשורת שקופה מבטיחה שכולם פועלים למען מטרה משותפת, ומקטינה למינימום את השגיאות.

3 קבלת החלטות משופרת:

שקיפות בארגון, בין העובדים להנהלה הבכירה, מאפשרת קבלת החלטות מושכלת בכל רמות הארגון.

כאשר לעובדים יש גישה למידע הרלוונטי, הם יכולים לקבל החלטות טובות יותר התואמות את יעדי החברה.

שיתוף העובדים בהליכי קבלת ההחלטות, מאפשר לארגון לקבל נקודות מבט מגוונות ומאפשר פתרון בעיות יצירתי, המוביל לתוצאות אפקטיביות יותר.

4 חדשנות ויצירתיות:

תקשורת שקופה בין העובדים בארגון להנהלה, מעודדת תרבות של חדשנות ויצירתיות.

כאשר לעובדים יש גישה למידע על מגמות השוק, על המשוב מלקוחות ועל האתגרים הארגוניים, הם יכולים לתרום רעיונות ופתרונות.

דיאלוג פתוח (בין העובדים להנהלה) ושקיפות, מטפחים סביבה שבה העובדים מרגישים בנוח לחלוק את התובנות שלהם ולקחת סיכונים מחושבים כדי להניע חדשנות.

5 פתרון יעיל של קונפליקטים:

שקיפות מסייעת רבות לטפל בקונפליקטים ובבעיות שעולות, במהירות וביעילות.

כאשר ערוצי התקשורת פתוחים, העובדים מרגישים בנוח להביע את החששות או אי ההסכמות שלהם.

זה מאפשר להנהלה לטפל בקונפליקטים בשלב מוקדם, למצוא פתרונות ולשמור על סביבת עבודה חיובית. פתרון קונפליקטים שקוף בונה אמון ומטפח יחסי עבודה בריאים.

6 למידה ופיתוח העובדים:

תקשורת שקופה תומכת בלמידה והתפתחות של עובדים. שיתוף גלוי של מידע על ציפיות ביצועים, הזדמנויות קריירה ופיתוח מיומנויות, מאפשר לעובדים לתכנן באופן יזום את הצמיחה המקצועית שלהם.

משוב שקוף ואמון מההנהלה הבכירה, מאפשרים לעובדים להבין את נקודות החוזק שלהם, את התחומים שבהם עליהם להשתפר, ולהגדיר יעדי פיתוח משמעותיים.

7 אג'יליות וזריזות ארגונית:

תקשורת שקופה מאפשרת אג'יליות וזריזות ארגונית, כמו גם יכולת הסתגלות מהירה יותר.

כאשר מידע זורם בחופשיות בין העובדים להנהלה הבכירה, זה מאפשר לארגון להגיב במהירות לתנאי שוק משתנים, לצרכי לקוחות ולאתגרים פנימיים.

השקיפות מאפשרת לעובדים להבין את הרציונל מאחורי ההחלטות, להתאים את האסטרטגיות שלהם בהתאם, ולתרום לביצוע אג'ילי, זריז ואפקטיבי.

להלן 6 צעדים שהנהלה בכירה של ארגון יכולה לנקוט כדי ליישם שקיפות בארגון:

1 לערוך פגישות חברה קבועות או לקיים פורומים אונליין פתוחים, בהן ההנהלה עונה על שאלות וחששות של העובדים.

2 להטמיע הליכי ניהול ביצועים שקופים, כולל מדדי ביצוע ברורים ומנגנוני משוב.

3 לעודד תקשורת פתוחה וכנה בין ההנהלה לעובדים, באמצעות פגישות צוות קבועות וגם על ידי פגישות של אחד על אחד.

4 לספק דרכים למשוב אנונימי, כמו למשל תיבות הצעות כדי לעודד עובדים להשמיע את דעותיהם ורעיונותיהם ללא חשש מנקמה או עונש.

5 להקים ערוצי תקשורת ברורים להפצת מידע ועדכונים חשובים ברחבי הארגון.

6 לתת דוגמה אישית על ידי הפגנת שקיפות בקבלת החלטות ובקיום תקשורת פתוחה.

הענקת עדיפות לשקיפות בארגון, מאפשרת לארגון לטפח תרבות של פתיחות, אמון ושיתוף פעולה, מה שמוביל להגברת שביעות רצון העובדים, פרודוקטיביות והצלחה ארגונית כוללת.

 

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה