גיוס עובדים צעירים היישר מהתנור

גיוס עובדים צעירים היישר מהתנור

Identifeid היא הפלטפורמה עסקית לגיוס עובדים צעירים מדור ה-Y, היישר מהפייסבוק

שיתוף
גיוס עובדים
גיוס עובדים צעירים

מי שרוצה לגייס צעירים בני 18-29 (בעצם, מי לא רוצה לגייס עובדים מקבוצה זו?) יתקשה למצוא אותם ברשת העסקית לינקדאין, שם לפחות 60% מהחברים הם מעל גיל 35.

פייסבוק הוא המקום למצוא את הצעירים בגילאים הללו (שם למעלה מ-90% מהגולשים הם מתחת לגיל 35) אולם פייסבוק כפלטפורמה איננה מאפשרת למגייסים לאסוף את כל המידע הנחוץ להם על המועמד, כדי לבחון התאמתו. כרטיסי החברים ברשת זו לא נועדו למטרה עסקית ו/או לחיפוש עבודה אד-הוק.

כמובן שהצעירים הללו אינם קוראים עיתונים כך שפרסום מודעות דרושים בעיתון היא מחוץ לתחום. גם האופציה של פרסום משרות באתרי דרושים איננה עובדת על שכבת הגיל הזו. זה דור שמחפש אחר גירויים, עניין, אפליקציות ידידותיות, שילוב של עבודה וכיף, בקיצור, זה דור שחיי בפייסבוק ובטוויטר ומי שרוצה למצוא אותו – שיחפש אותו שם.

אז איך בכל זאת מגייסים לעבודה צעירים?
Identifeid היא פלטפורמה עסקית המתממשקת לפייסבוק ודרכה מתנהל כיום ערוץ המיון והגיוס של עובדים מדור ה-Y. זו למעשה לטפורמה המציעה לגולשים הצעירים את הדינאמיקה של רשת חברתית ומשחקי מחשב בשילוב עם אפליקציות לעדכון קורות חיים תוך כדי. כדי לעודד את הצעירים למלא כמה שיותר פרטים הנחוצים למגייסים, כגון גיל, סוג התואר, תאריך סיום הלימודים, מקומות עבודה קודמים ועוד, ממשק הגיוס עובד במודל ה-Gamification – משחקי מחשב מאתגרים המשלבים אפליקציות למילוי קורות חיים והגשת מועמדות.

איך זה עובד?
בכל פעם שחבר ברשת מעדכן את הכרטיס שלו ומוסיף פרטים רלוונטיים למגייסים, כגון תפקיד או מקום עבודה אחרון, הוא צובר ניקוד. הניקוד שמוענק למועמד מסייע לו להבין כיצד הוא נתפס בעיני המגייסים ובהתאם לכך – מהם סיכוייו בשוק העבודה. הניקוד משקף את מעמדו ואת הסיכויים שלו בשוק העבודה כדי שיוכל לתכנן נכון את העתיד המקצועי שלו. במקביל, הניקוד שצבר המועמד מסמן למגייס את מעמדו (לדוגמה האם זה מועמד שיש לו סיכוי גדול להיחטף וצריך להתקדם אתו מהר). לדוגמה: כיום יש ביקוש למהנדסים בוגרי MIT (המוסד הגבוה ללימודים טכנולוגיים במסצ'וסטס), ברגע שחבר בפייסבוק מתחבר לאפליקציית Identifeid ומציין שהוא בוגרMIT  הניקוד שלו עולה אוטומטית ובכל פעם שמנהל גיוס יחפש אחר מהנדס בוגר MIT הוא יופיע ברשימת התוצאות.

שיטת הניקוד הזו, המתאפשרת באמצעות פלטפורמות של משחקי מחשב אינטראקטיביים, מאפשרת למועמד להבין את הסיכויים שלו בשוק העבודה בעוד היא מאפשרת למגייסים לבחון לעומק את התאמתם של המועמדים, כל אחד לגופו, וכן לקבל תמונה רחבה על דור העובדים החדש.

ברנדון וואלאס, מייסד שותף ומנכ"ל חברת Identifeid: "מנהלי גיוס לא רואים כיום מועמדים מדור ה-Y בערוצי הגיוס הסטנדרטיים. אני יודע שמגייסים נתקלים בקושי רב כשהם מבקשים לגייס צעירים. קשה להם לפנות אליהם וכשהם מוצאים אותם, לרוב בפייסבוק, קשה להם לקבל מידע רלוונטי לתפקיד. לפעמים קשה לדעת אפילו מה גילו של המועמד, כמה שנים הוא עובד ומה היה התפקיד האחרון שלו. פייסבוק היא נקודת פתיחה מצוינת ואולי נקודת המפגש הטובה ביותר אבל היא לא מספקת למגייסים את האינפורמציה החשובה להם באמת. פייסבוק לא תוכננה כפלטפורמת גיוס עובדים ולכן היא פשוט לא מספיקה. ולכן – פיתחנו את Identifeid כפלטפורמת גיוס משלימה."

 על פי דו"ח חדש שפרסמה חברת Identifeid כ-72% מהחברים בפייסבוק אשר צירפו את האפליקציה שלה, הזינו פרטים חדשים שלא היו קיימים בכרטיס הפייסבוק, פרטים שמסיעים להם להשתלב בשוק העבודה וחשוב יותר – פרטים המסייעים למנהלי הגיוס למצוא אותם ולגייס אותם לעבודה בעודם צעירים ורעננים.

הכנס חדשנות בטכנולוגיית HR, שיתקיים ב-2 במאי במלון דיויד אינטרקונטיננטל ת"א, יהווה הזדמנות חד-פעמית להתעדכן בחידושים, בפיתוחים ובמגמות וכן להכיר את השחקנים הדומיננטיים בתחום טכנולוגיית משאבי אנוש, מהארץ ומהעולם. נשמח לראותך!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה