דיבייט: האם על מנהל ההדרכה להיות אחראי גם על התקציב?

דיבייט: האם על מנהל ההדרכה להיות אחראי גם על התקציב?

בכנס ההדרכה השנתי אתמול ניהל ד"ר גדי רביד דיבייט סוער בנושאים שונים ובהשתתפות הקהל. הראשון דן בשאלה הלא פשוטה מי צריך להיות אחראי על תקציב ההדרכה?

שיתוף
דר גדי רביד כנס ההדרכה השנתי

דר גדי רביד כנס ההדרכה השנתי

דיבייט סוער ומעניין ניהל בכנס ההדרכה השנתי ד"ר גדי רביד, סגן הדיקאן של בית הספר למנהל עסקים במכללת נתניה ובעבר בעל תפקידים בכירים בניהול משאבי אנוש. במהלך הדיונים הוצגו שתי טענות שונות על ידי שני משתתפים, והקהל בחר והצביע אונליין באחת מהן.

הנושא הראשון שעלה לדיון היה תקציב ההדרכה: האם עליו להיות בשליטת מנהל ההדרכה או בשליטת מנהלי אגפים או המנכ"ל?

ד"ר רון גנני, מנהל היחידה לפיתוח הדרכה בעיריית תל אביב, הציג את הדעה כי יש להפקיד את התקציב בידיו של מנהל ההדרכה; גדי גילון, לשעבר סמנכ"ל מערכות מידע של פרטנר, טען שדווקא על מנהלים בכירים או אחרים להחליט בעניין.

בעל המאה הוא בעל הדעה, טען רון, מנהל ההדרכה הוא שיודע את צרכי הארגון והוא בעל הידע המקצועי ביותר, ועל כן הוא בהחלט ידע לנתב את התקציב באופן הנכון ביותר. כל מנהל אחר עשוי להזמין יועצים חיצוניים שונים, כך התקציב יתפזר ולא תהיה שליטה הגיונית עליו. מנהל ההדרכה יודע להסית את התקציבים לצורכי ההנהלה. כשהתקציב מבוזר – קשה לאסוף את הכסף. לכן מראש על התקציב להיות תחת אותו איש מקצוע, שידע לעשות בו שימוש על פי הבנתו ועל פי הבנת הנהלת הארגון.נותני חסות כנס הדרכה

גדי גילון השיב מנגד וביקש להתחיל בכך שהוא בהחלט מעוניין להעצים את מנהלי ההדרכה. יחד עם זאת כל מנהל לוקח החלטות רבות, פרט לתחום ההדרכה – בשימור עובדים, בקידום מצוינות ועוד. על כן מנהל אחר מקבל החלטות אחרות לא רק בעניין התקציב, והם נעזרים באנשי מקצוע. ככל שמתבגרים בתפקיד הניהולי – מבינים שלמנהל ההדרכה יש דילמה לא פשוטה בנושא התקציב, ומנהל אחר ידע לתקצב אותן כשמנהל ההדרכה מוציא את הדברים לפועל.

הקהל שבאולם תמך בדעתו של רון גנני. כפי שאמר אחד מיושביו: מנהל הדרכה רציני יוזם, מציע את מרכולתו ומכיר את צרכי המשק. והוא זה שידע לסחוף את מנהלי האגפים. בנוסף, מנהל ההדרכה הוא שותף אסטרטגי של ההנהלה ועל כן עליו להיות שותף להחלטה עסקית ותקציבית.

לסיכום העלה גילון דוגמא כשיכשיר עובדים בתחום המחשוב, הוא ידאג שהם יקבלו הסמכה כדי לשמר אותם בארגון. בניגוד למנהל ההדרכה, לא יבחן רק את אופן ההדרכה. "אני רוצה להעצים את מנהל ההדרכה, אך האם מנהל ההדרכה שנמצא תחת לחצי העובדים בארגון יוכל לקבל החלטה מושכלת? כמנהל על אכוון ואוביל – לא מקצועית אלא ניהולית, כזרוע ושלוחה של ההנהלה. אני מבקש להיות זה שמנווט את הפעילות יחד עם מנהל ההדרכה, וכך גם אני בונה תוכניות עבודה ויעדים. לי יש ראייה מערכתית כוללת של כל הארגון, יותר מלמנהל ההדרכה הרואה לנגד עיניו את תחומו בלבד.
יורם שולטהייס תמך בדעתו של גילון והוסיף כי מומלץ להימנע מריכוזיות יתר של מנהל ההדרכה, שאין בידיו היכולת לנתב את המשאבים לטובת מחלקות אחרות בארגון.

ד"ר גדי רביד הכריז שלמרות כל הדברים האלה, תמך הקהל בדעתו של רון גנני. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה