מי הזיז את העובד שלי?

מי הזיז את העובד שלי?

בעידן התעסוקתי הנוכחי, בו המרכיב הקבוע המובהק ביותר הוא השינוי, מודל "קביעות השינוי" שפיתח דרור פאול, הוא הרלוונטי להתנהלותם של מנהלים בארגון. על קביעות השינוי בעידן ה-YYY

שיתוף

העידן הנוכחי הוא דינמי ועתיר שינויים. התנודות והשינויים הללו משפיעים על כל תחומי החיים ובין היתר גם על עולם התעסוקה וכשאנו חיים בעולם המבוסס של שינויים, עלינו להתבסס על השינוי עצמו, כדבר היחיד שקבוע.

דרור פאול, מנכ"ל חברת 'השמה – גרופ', יסביר בהרחבה על המודל, בהרצאתו בכנס  'למידה ופיתוח ארגוני' שיתקיים ב- 12 בינואר 2016.

אחד המאפיינים הבולטים של ארגונים הוא הדינמיות הנדרשת מהם והשינויים המתרחשים בהם לעיתים קרובות, אם כתגובה ואם כצעד יזום, כחלק מהערכות לתנאים המשתנים, להזדמנויות לצמיחה. שינוי, קטן כגדול, משמעו תזוזה ויצירת מציאות חדשה, מקומית או מערכתית.

מהו מודל קביעות השינוי?

"קביעת השינוי הוא מודל שמלמד כיצד לשמר עובדים, בעולם של שינוי תעסוקתי תמידי. העולם שלנו מבוסס על שינויים. שינוי באורך החיים, בתזונה, בטכנולוגיה, וכל אלו משפיעים גם על עולם התעסוקה. השינוי מואץ, והכל קורה מהר. אם פעם מנהלים התרגשו כשקבלו פקס בפעם הראשונה, היום זה נראה כבר משהו עתיק. על המנהלים להיות ערוכים לשינויים ולטפל בהם בצורה הנכונה, על מנת לשמר את עובדיהם. מודל קביעות השינוי מתייחס לכך שאנשים משנים דברים, באופן קבוע. הם משנים את הקריירה מצד לצד, מחליפים מקום עבודה ביתר קלות וגם משנים את סביבת עבודתם. אם פעם הם היו חייבים ללכת למשרד, היום אפשר לעבוד מכל מקום, מהבית, מבית קפה, ואפילו מכל העולם."

מהי הבעייתיות בשינויים הללו?

"הבעיה נוצרת כשיש פעם בין דור המנהלים הוותיק, לבין העובדים הצעירים שנקראים 'דור ה- Y'. החברה הצעירים הם דוחפים את כל השינויים מלמטה למעלה. והבעיה נוצרת עם ההתנגשות בין המנהלים ששייכים לדור האיקס הוותיק, לעובדים הצעירים של דור ה- Y. המנהלים הוותיקים מתקשים לקבל את התנודות והשינויים של דור ה- Y."

כיצד המודל מטפל בכך?

"ראשית חשוב שהמנהלים יכירו את הצרכים של דור ה- Y . הדור הצעיר הוא דור שמטיל ספק ושואל שאלות. הוא צריך שישתפו אותו וינהיגו אותו כחלופה לפקד עליו. זהו דור מאוד יצירתי, יזמי, דינמי ורעב לחדשנות והוא אף משתמש בכלים חדשניים. דור ה- Y רץ כל הזמן קדימה וחשוב לו להיות בקדמת הטכנולוגיה. עובדי דור ה- Y שמים דגש רב על איכות החיים. הם חייבים ליהנות מאיכות החיים, גם במקום העבודה כך שאם מקום העבודה יודע לספק להם זאת, הוא יוכל לשמר אותם. על המנהלים להבין, שדור ה- Y לא חייב להגיע למשרד, ושהעובדים של היום יודעים לעבוד מכל מקום ובכל אמצעי. דור המנהלים הותיק, נהג לעבוד במשך 6 ימים בשבוע ובאופן מלא, דור ה- Y מעדיף לעבוד 5 ימים בשבוע למשל כ- 7 שעות ביום, ולהשלים את העבודה הנדרשת, בשעות המאוחרות, מהבית."

 כיצד המנהלים יכולים להכיל את דור ה- Y ולשמר אותו בחברה?

"אם לדור המנהלים, נושא היציבות והקביעות הוא מהותי,  המאפיין של הדור הצעיר היא סביבה של גיוון והובלה. ככל שהמנהלים ישכילו לתת להם גיוון בעבודה, הסיכוי לשמר אותם גבוה. בעיקר עובדים בכירים שצריכים להיות שותפים מובילים בחברה, ולא כאלו שמקבלים הכתבות. אם בעבר היה חשוב לקבל דרגה, היום חשוב לקבל גיוון מקצועי וניוד לרוחב ולא להישאר לנצח באותו התפקיד. צריך לאפשר לדור ה- Y גמישות בשעות וגמישות מחשבתית, כדי שירגישו בנוח לרוץ קדימה. הניהול צריך להיות שטוח, בניגוד לניהול המסורתי שהיה היררכי. ככל שהניהול יהיה שטוח והמנכ"ל יישב עם עובדיו וישתף אותם, כך הסיכוי שלו לשמר אותם בחברה, גבוה יותר. חשוב ליצור הנאה ופיתוח אישי אצל העובדים על מנת לשמר אותם לטווח הארוך."  

דרור פאול הוא מנהל חברת השמה לבכירים ומומחה בהתאמת אנשים לתהליכים ארגוניים בסביבה משתנה, בהרצאתו בכנס הוא ידבר על מודל "קביעות השינוי".

 

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה