ארגון מצליח מזהה ומטפח את המנהיגים שלו מבפנים

ארגון מצליח מזהה ומטפח את המנהיגים שלו מבפנים

חנה שילה מעודדת ארגונים לזיהוי ופיתוח יכולות מנהיגות, אצל עובדים מתוך הארגון, ומדגישה את היתרונות בקידום וטיפוח מנהיגים מבית, בניגוד להבאתם ממקורות חיצוניים

שיתוף

חנה שילה מקימת 'מעל ומעבר לאימון', מומחית לליווי, פיתוח ומנטורינג מנהלים בתחומים נרחבים ומגוונים, תרצה בכנס 'למידה ופיתוח ארגוני' שיתקיים בינואר 2016.

 "היכולת לזהות, לטפח ולעודד עובדים טובים למצות את מלוא היכולת שלהם, תוך הפיכתם למנהיגים, היא המפתח להצלחת הארגון כולו ועלייתו על דרך המלך." אומרת חנה שילה "חברות וארגונים מתקדמים כבר הבינו, שכאשר הם מכשירים את האנשים מתוך החברה, לתפקידי הובלה ומנהיגות, הם משפיעים על הראייה המערכתית של העובדים כולם, על מידת הלויאליות שלהם לארגון ועל מידת ההשקעה. בנוסף לכך, באמצעות אסטרטגיה זו, מתגלה גם השפעה נרחבת וחיצונית, על ארגונים ואנשים מבחוץ."

כיצד טיפוח מנהיגים מתוך הארגון, מייצרת השפעה כה נרחבת?

"כאשר האסטרטגיה היא לזהות ולקדם מנהיגים מתוך הארגון, ראשית העובדים באותו ארגון חשים שרואים אותם. הם מבינים שמודעים להם, לעשייה שלהם והם מקודמים לתפקידים בכירים בהתאם. בכך מתגבשת לויאליות ושאיפה של העובדים, לתת יותר, לעבוד קשה ולהיות מסורים, על מנת לזכות באפשרות הקידום.  האווירה הנוצרת בארגון, המאפשרת התפתחות, קידום ולמידה, מעבירה לעובדים את המסר, שהמנהלים רואים אותם ואת הפוטנציאל שלהם, מחוייבים לצמיחתם האישית, ויממשו אותה על פי צרכי הארגון.  המדיניות הזו, של איתור וטיפוח מנהיגים מבפנים, היא מדיניות מאפשרת והיא מביאה איתה חזון לחברה שמגיע מרמת ההנהגה, ויורד ומתפשט לעובדים."

מהם היתרונות לבכירי הארגון, באיתור ופיתוח מנהיגים?

"בכירים רואים בפיתוח מנהיגים נוספים בחברה, יתרון ממשי עבורם. במקום שהבכירים יסחבו את כל עבודת הניהול והמשימות המרובות על גבם, הם יכולים להאציל סמכויות על מנהיגים נוספים. אין זה אומר שהם יוותרו על אמירת המילה האחרונה וקבלת ההחלטות המהותיות, אך זה יאפשר להם לשחרר לחץ. יתרון נוסף בהאצלת סמכויות למנהיגים נוספים, הוא, שבכך הבכירים מפנים לעצמם זמן, לעסוק ולהתמקד במה שהם טובים בו ביותר. להתמקד במשימות הניהול הבכירות של הארגון ופחות לעסוק בניהול העובדים."

לאחר שלב הזיהוי, כיצד מטפחים למעשה מנהיג בחברה?

"צריך לצייד את המנהיגים בכלים הנדרשים, על מנת שיוכלו להנהיג. הטיפוח נובע על ידי הקניית בטחון, תגמול על תפוקה, הקמת מערכת תמיכה למנהיג המתפתח וגיבויו. חלק מהכלים הם הצבת מטרות לצמיחה אישית ומנהיגותית. נבנית עבור המנהיגים תכנית הכשרה ייעודית. מצמידים להם מישהו שיחנוך אותם, מתאמים איתם ציפיות ומקנים להם את חזון החברה. בנוסף לכך, מתעלים את החוזקות שלהם ומלווים אותם לאורך כל תכנית הצמיחה האישית." 

כיצד בכירים בארגון מתמודדים על החשש של מינוי מנהיגים נוספים לצידם?

"עליהם להבין ולהפנים, שמינוי מנהיגים נוספים, מטרתו לסייע להם ולא לגרוע מסמכויותיהם. עליהם להבין בצורה עמוקה, שזו אסטרטגיה שתאציל אותם ולא תנמיך אותם. זה תהליך שמצריך מהם עבודה רבה על הערך העצמי שלהם, כדי לשחרר ולאפשר לאחרים."

חנה שילה הינה מומחית לאימון, פיתוח, ליווי ומנטורינג למנהלים בדרגות ניהול שונות. חנה מילאה תפקידי ניהול שונים, כולל ניהול בכיר בארגון ציבורי גדול והיא מכירה היטב את עולם הניהול על כל היבטיו ולבטיו. היא גם בעלת עסק 'חנה שילה – מעל ומעבר לאימון'. 

הרצאתה תעסוק בחשיבות נושא טיפוח מנהיגי העתיד בארגון ובדרכים פרקטיות לזיהוי וטיפוח המנהיגים.

 

 

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה