שיתוף

מידת מחוברותם של המנהלים משפיעה רבות על ביצועי הצוות. ארגון שרוצה לחזק את מידת המחוברות של המנהלים שלו ובכך לשנות את פני החברה כולה, צריך להתמקד תחילה במשימות שמהוות הזדמנויות למנהלים ללמוד ולצמוח, כך עולה מסקר של חברת הסקרים האמריקאית גאלופ.

עוד עולה מהסקר של גאלופ, כי מנהלים מדווחים על לחץ ושחיקה, היעדר איזון בין העבודה לחיים האישיים ורווחה פיזית, גרועים יותר מאלו של העובדים בצוותים שלהם.

מצב זה מקשה על המנהלים ולא תורם לעסק. בד בבד מצב זה יוצר הגדלת עלויות בשל תחלופת עובדים. עלויות התחלופה עצמן מגיעות לסכום השווה לכמחצית עד פי שניים ממשכורתו השנתית של המנהל שעזב. פרט לכך עזיבת מנהלים על רקע של לחץ גדול מדי ושחיקה, פוגעת במיתוג המעסיק וביכולתו של הארגון למצוא מנהל מחליף לפחות באותה רמה.

סקר שנערך על יד בלומברג מראה, כי בארה"ב, רק כשליש מהעובדים מאמינים כי מנויים למנהלים אכן מקדם את הקריירה שלהם. ועל כך יש להצטער, שכן תפקיד ניהולי יכול להיות הגשמה רגשית יוצאת דופן עבור אנשים שהם בעלי כישורי ניהול.

מנהל יכול להוות זרז של שינוי חיובי עבור עובדים, חברות ותעשיות. אנשים זוכרים לעתים קרובות את המנהלים הכי טובים שלהם כפי שהם זוכרים את המורים הכי טובים שלהם: באהבה ובהכרת תודה.

הסקר של גאלופ מראה, כי בפירוש יש אפשרות ליצור תנאים מתאימים כך שמנהלים יאהבו את עבודתם. במקום ליצור על המנהל לחץ שבגללו הוא צריך להיות ברשות העבודה 7\24, לקחת עבודה הביתה וכו, יש לוודא שהתפקיד מעניק לו אוטונומיה ואת האפשרות לצמוח.

תפקידי הניהול הם קריטיים להצלחתה של כל חברה, כל עוד מדובר במנהלים טובים המתפקדים היטב. מנגד, מנהלים שחשים מנותקים מהארגון, מהווים נטל עלויות על העסק, הם לא מממשים את הפוטנציאל שלהם והפרודוקטיביות נפגעת.

יתרה מכך, מנהל שחש מנותק מהארגון 'מעביר' את התחושות הללו לצוות העובדים הכפיפים לו. מהסקר של גאלופ עולה, כי כ-70% מההבדלים בין מידת המחוברות של העובדים לארגון, נגרמים על ידי מנהלים.

שיעור המחוברות של עובדים לארגונים בהם הם עובדים עומד בארה"ב על כ-34%, ושיעור המחוברות של מנהלים עומד על כ-35%. מצב זה מותיר כמעט שני שליש מהעובדים וכשני שליש מהמנהלים במצב בו הם אינם חשים מחוברים לארגון בו הם עובדים.

כאמור, מצב זה מטיל עלויות כבדות על הארגונים. על פי ההערכות של גאלופ, מצב של היעדר מחוברות (כלומר תחושת ניתוק מהארגון) גורם לאבדן פיריון המגיע לכשליש ממשכורתו של עובד.

עוד עולה מהסקר, כי תחושת הניתוק של העובדים מהארגון עולה לכלכלת ארה"ב אבדן פיריון המגיע לסכומים של כ-483-605 מיליון דולר בשנה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה