שיתוף

מחפשי עבודה, בפרט המיומנים והמוכשרים שבהם, מתמקדים פעמים רבות בנושא השכר. אבל קורה לא אחת, שההבדלים בין רמות שכר שמציעות להם חברות שונות אינם גדולים.

כאן נכנסות לתמונה ההטבות והתנאים הנלווים שיכולות לבדל ארגונים לטובה.

הטבות ביטוחי בריאות

לפני כשנתיים פרסמה הלשכה לסטטיסטיקה של משרד העבודה האמריקאי כי לכ-70% מהעובדים בארה"ב היו באותה עת הטבות ביטוחי בריאות מהמעסיק.

בארץ לעומת זאת, יש פחות חברות שמעניקות לעובדיהן הטבה של ביטוחי בריאות וביטוחי שיניים, אבל עובדי החברות שכן משלמות פרמיות אלה נהנים מהטבה ששווה כסף רב.

מדובר בסכומים משמעותיים, שבהיעדר ביטוח על ידי הארגון היו המהווים נתח נכבד מהמשכורת. במילים אחרות, הפרמיות המשולמות על ידי המעסיק לביטוחי הבריאות לרווקים ולמשפחות, מהוות הטבה כספית משמעותית ביותר.

הטבות ביטוחים פנסיוניים

ביטוח פנסיוני שדמי הניהול בו נמוכים יחסית והפוליסה כולה מותאמת היטב לצרכי המבוטח מהווה הטבה כספית יקרת ערך.

הטבה זו אמנם לא מקבלת ביטוי בהכנסה השוטפת של המשפחה, או היחיד, אבל יש לכך ערך רב ביותר לגבי עתידו של בעל הפוליסה ומשפחתו. במילים אחרות, השתתפות המעסיק בסכומי הביטוח מהווה הטבה כספית משמעותית וחשובה ביותר.

עובדים ומועמדים צעירים מתקשים להעריך את מלוא המשמעות של תוכנית פנסיה, משום שיעברו כמה עשרות שנים עד שיוכלו לממש את ההטבה.

לכן חשוב מאוד שמנהלי משאבי האנוש יפגישו אותם עם יועצי פנסיה מורשים, שיסבירו להם את מגוון היתרונות שיש בתוכנית שכזאת.

מפגש עם יועץ פנסיוני על חשבון החברה מהווה הטבה בפני עצמה, שהינה שוות ערך לכמה אלפי שקלים.

כדי שתוכנית הפנסיה שהארגון מציע לעובדיו תהיה תחרותית דיה כדי לבוא במקום תוספת שכר, יש להשוות את תוכנית הפנסיה שהארגון שלכם מציע מול תוכניות פנסיה שמציעים ארגונים אחרים.

יתרה מכך, במקרים בהם המעסיק פושט את הרגל או שאינו יכול לשלם משכורות במשך תקופה מסוימת, קופת הפנסיה השייכת לעובד הינה מובטחת ולכן מבטיחה את עתידו של העובד.

זאת ועוד, חשוב מאוד לכלול בביטוח הפנסיוני גם ביטוח לאבדן כושר עבודה. במקרה שהעובד נפגע או חלה, ואינו יכול להגיע לעבודה במשך חודשים ארוכים, הכנסתו (או חלק נכבד ממנה) משולמת על ידי ביטוח אבדן כושר העבודה, והוא לא נותר חסר כל בעת מחלה או פציעה.

הטבות תלויות הון – לא רק בהייטק

הטבה חשובה ביותר היא הטבת האופציות למניות או המניות החסומות. חברות שנסחרות בבורסות, בין אם בבורסה הישראלית או בחו"ל, יכולות להעניק לעובדיהן אופציות למניות, או מניות חסומות.

הטבה זו נהוג לתת בחברות הייטק, אבל גם חברות בתעשיות אחרות יכולות להקצות לעובדיהן אופציות למניות או מניות חסומות.

כל עוד הקצאת האופציות או המניות החסומות מתבצעת על פי כל כללי רשויות המס, מדובר בהטבה כספית משמעותית ביותר, שתחת תנאים מסויימים הינה פטורה ממס.

בחברות פרטיות שאינן נסחרות בבורסות ניתן להעניק לעובדים מניות פאנטום, המחושבות על פי שוויה המוערך של החברה.

הטבת קרן השתלמות

ולבסוף, ארגון שמעניק לעובדיו קרן השתלמות בה הארגון משתתף ב-7.5% והעובד ב-25%, יכול לזכות ליתרון משמעותי, שכן מדובר במעין תוכנית חסכון שהינה בת פידיון לאחר שש שנים. היא שייכת לעובד ונכון לעכשיו מדובר בהכנסה שכל רווחיה פטורים ממס.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה