לאן לשלוח לך את התרבות?

לאן לשלוח לך את התרבות?

כיצד לשלב את העובדים מרחוק בתרבות הארגון כך שיהיו חלק ממנו

שיתוף
תרבות הארגון

תרבות הארגון

היתרונות של עבודה מהבית הם רבים ומגוונים. ראשית, ההימנעות מפקקי התנועה וזמן הנסיעה הלוך ושוב למשרד, דרך האפשרות לעבוד לבד ובשקט ללא הפרעות, הגמישות לקבל את בני המשפחה בצהריים, האפשרות לעבוד מבית קפה ומכל סביבת עבודה אינטרנטית, ועוד ועוד.

מחקרים מראים כי עבודה מרחוק/מהבית תהיה קונספט מרכזי בשנים הקרובות. עם זאת יש חסרון אחד מרכזי. נוחות העבודה מרחוק ככל שתהיה, פעמים רבות העובדים מרחוק לא מכירים ולא משתלבים בתרבות החברה. הם יכולים להפסיד אירועי חברה, הרצאות, פעילויות גיבוש, הטבות שובות שמוצעות במשרד כגון: משחקי פינג פונג, הפעלות, סדנאות, ואפילו ארוחות צהריים- קייטרינג גורמה וארוחות בריאות.

חברות גדולות וקטנות משקיעות רבות בתרבות החברה כדי לגייס כישרונות ולשמר אותם. התרבות אפילו נמצאה במחקרים כמשפיעה על השורה התחתונה של רווחי הארגון. למעשה, חברות עם "תרבויות מונחות שיפור ביצועים" הצליחו לייצר הרבה יותר רווחים מאשר חברות ללא תרבות ייעודית זו.

כיצד משלבים את כוח העבודה המרוחק בתרבות הארגון?

היעדר אינטראקציה פנים אל פנים יכולה להרחיק כל סוג של עובד, חברותי ככל שיהיה, משיתוף הפעולה בין חברי הצוות. לכן, חשוב ליצור ערוץ תקשורת בווידאו שהעובדים יקיימו אחת לשבוע לפחות, כך שהעובדים המרוחקים יוכלו להתעדכן במה שקורה בחברה. קטעי וידאו וסיפורים הומוריסטיים שהצוות יחלוק אלו עם אלו, יכול מאוד להועיל בשמירה על קשר עם העובדים המרוחקים.

פעילויות צוות מגבשות ניתן לבצע גם דרך הרשת, לדוגמה: טורניר משחקי מחשב או קונסולה דרך הסרבר, כך שגם העובדים מהבית יכולים להשתתף במשחק. מלבד זאת, חשוב מאוד להזמין את כל העובדים המרוחקים שלכם לפעילויות גיבוש מחוץ למשרדי החברה, כגון: פיקניק חברה, טיולים, ערבי חברה, סדנאות, וכד'. למרות שהעובדים נמצאים מחוץ למשרד, אלו שגרים באותה מדינה בהחלט יכולים להגיע אחת לתקופה למפגש חברה ולהיות חלק מהצוות.

פיתוח העובדים המרוחקים. את אותן הטבות שמקבלים העובדים בחברה שאינן מוגבלות למשרד, כגון: הכשרות, קורסים, אימון קואצ'ינג, תקציב לספרות מקצועית וכן הלאה, חשוב לספק גם לעובדים מרחוק, כחלק מתרבות הארגון. העובדים צריכים להרגיש חלק מהתרבות בחברה שמפתחת את העובדים שלה ולא להיות מבחוץ. גם פרסי עידוד ותמריץ עבור עמידה ביעדים, הצלחה במשימות מאתגרות, וכד', צריכים להינתן לאותם עובדים מרחוק שעמדו במשימות בהצלחה.

עם העובדים מרחוק, חשוב להיות בקשר לעתים קרובות ולספק להם משוב על עבודתם. תקשורת קבועה שומרת על חברי הצוות המרוחקים שלכם בלופ ומסייעת להם להרגיש מחוברים יותר לארגון. כדאי לעשות שימוש באמצעי טכנולוגיה דיגיטליים כדי לשפר את התקשורת בצוות באמצעות פלטפורמות כגון הודעות מידיות, שיתופי מסך וסמינרים מקוונים. פגישות קבועות עם המנהלים והצוות שבמשרד יכולות ליצור תחושה של שייכות ולסייע לעובדים מרוחקים לקבל תחושה טובה יותר של כיוון העבודה שלהם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה