שיתוף

איך הולך להיראות שוק העבודה במהלך השנה הקרובה, זוהי אחת הסוגיות העיקריות שטורדות מעסיקים רבים.

מצד אחד, מצבו של שוק העבודה, או במילים אחרות שיעורי התעסוקה, תלוי במצב הכלכלי של השוק כולו.

ואם המצב הכלכלי יפגע והכלכלה תהיה בירידה, כל העסקים יפגעו, והמשמעות היא פגיעה בתוצאות העסקיות. מצד שני, המשימה להשיג עובדים טובים תהפוך פחות מאתגרת מאשר היא כיום.

כל שנותר כעת הוא להתבונן בנתונים שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ולנסות להסיק מהם את מצבו של שוק העבודה במבט קדימה.

נתוני המגמה של החודשים יוני-אוגוסט 2019 מגלים, כי בחודשים אלה חלה ירידה של 0.6% (בחישוב שנתי) במספר המשרות הפנויות.

ירידה זו מתווספת לירידה של  כ-1.6% בממוצע בחודשים מרץ עד מאי, כך עולה מדו"ח חדש של הלשכה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקההמרכזית לסטטיסטיקה.

עוד עולה מנתוני הלמ"ס, כי אחוז המשרות הפנויות בממוצע (ביוני-אוגוסט) עומד על כ-3.51%. מדובר בירידה לעומת 3.69% בחודשים אלו בשנה קודמת.

על פי הדו"ח של הלמ"ס, באוגוסט 2019 נרשמו כ-98.6 אלף משרות פנויות, לעומת כ-99.8 אלף משרות ביולי 2019.

במונחי אחוזים: אחוז המשרות הפנויות עמד באוגוסט השנה עמד על כ-3.49%, לעומת כ-3.54% ביולי, החודש שקדם לו.

מהתפלגות הנתונים לפי מקצועות ומשלח יד עולים הנתונים הבאים:

  • בקרב עובדי המכירות, לרבות סוכני מכירות, נציגי מכירות, עוזרי מכירות בחנויות ומוכרים בדוכנים ובשווקים, הסתכם המספר הממוצע של משרות פנויות בכ-8,390. מדובר בירידה של כארבעה אחוזים לעומת אומדן מאי-יולי.
  • בקרב המהנדסים, לרבות מהנדסי מחשבים, חשמל, תעשייה וניהול ומכונות ועוד, הסתכם המספר הממוצע של משרות פנויות בכ-9,532 משרות, ירידה בשיעור של כשלושה אחוזים לעומת אומדן מאי-יולי.
  • בקרב מפתחי התוכנה, שהם למעשה תת קבוצה בקבוצת המהנדסים, הסתכם המספר הממוצע של משרות פנויות בכ-6,783 משרות. גם במשלח יד זה מדובר בירידה של כשלושה אחוזים במספר המשרות לעומת מאי-יולי.
  • בקרב הנדסאים וטכנאים הסתכם המספר הממוצע של משרות פנויות בכ-3,045, מדובר בעלייה של כאחוז אחד במספר המשרות לעומת מאי-יולי.
  • בקרב טכנאי רשתות ומערכות מחשבים, שהם תת קבוצה בקבוצת ההנדסאים והטכנאים, הסתכם המספר הממוצע של המשרות הפנויות בכ-427 בתקופה הנסקרת, כאשר כאן מדובר דווקא בירידה של כששה אחוזים לעומת התקופה הקודמת.
  • בקרב הפקידים הסתכם המספר הממוצע של המשרות הפנויות ביוני-אוגוסט 2019 בכ-1,633. מדובר בעלייה של כארבעה אחוזים לעומת מאי-יולי.
  • בקרב המאבטחים הסתכם המספר הממוצע של המשרות הפנויות בכ-3,315 – ירידה של כאחוז אחד לעומת מאי-יולי.
  • בקרב נציגי המכירות הטלפוניים הסתכם המספר הממוצע של המשרות הפנויות בכ-2,917, מדובר בירידה של כשלושה אחוזים.
  • בקרב הנהגים, לרבות נהגי משאיות ואוטובוסים, הסתכם המספר הממוצע של המשרות הפנויות בחודשים יוני-אוגוסט בכ-4,005 משרות, מדובר בעלייה של כשני אחוזים במספר המשרות לעומת אומדן מאי-יולי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה