שיתוף

שוק הלמידה מרחוק העולמי עבר מהפך משמעותי במהלך השנתיים וחצי האחרונות. ארגונים, כמו גם מוסדות חינוך והשכלה גבוהה נאלצו להסתגל במהירות מכיתה פיזית ללמידה מרחוק.

כל אלה הזניקו קדימה את ענף הלמידה מרחוק שכבר לפני כן היה במגמת עלייה. ממחקרים שבוצעו בארה"ב עולה, כי עד שנת 2029 צפוי היקפו של שוק ה-e-learning להגיע לכ-319 מיליארד דולר.

מתוך סכום זה, כ-49 מיליארד דולר צפויים להיות נתח השוק של תחום הקורסים בלמידה מרחוק.

השקעה בתגבור המיומנויות של העובדים מועילה לא רק לקריירה שלהם אלא גם לארגון כולו, שכן, הכשרה ופיתוח מקצועי הם בעלי יתרונות רבים לכל ארגון.

הצפי הוא שארגונים יגדילו את השקעותיהם בלמידה מרחוק ופיתוח תוכניות ההכשרות שלהם במהלך השנה.

זאת, למרות שהתקציבים עלולים להצטמצם בשל האקלים הכלכלי הנוכחי והאפשרות למיתון.

המשמעות היא שתחום הלמידה מרחוק, לרבות הטכנולוגיות המיועדות לאפשר אותו, ימשיך להתפתח כדי להסתגל למצב החדש.

בעקרון, בתקופה בה ארגונים מנסים לחסוך, השקעה בהכשרות עלולה להיחשב כמוצר יקר. אבל אם השקעה זו מתבצעת בצורה נכונה, הלמידה מרחוק עשויה להיות מוחזרת על ידי שימור עובדים ובכך חסכון בעלויות שנובעות מתחלופת עובדים, כמו גם על ידי הגברת הפרודוקטיביות והגברת מחוברות העובדים לארגון.

ממחקר שבוצע על ידי חברת המחקרים האמריקאית גאלופ עולה, כי למחוברות העובדים יש מתאם גבוה מול התוצאות העסקיות לרבות פרודוקטיביות.

הגברת המחוברות והפרודוקטיביות נובעת בין השאר מכך שכל עובד רוצה להרגיש שתרומתו זוכה להערכה, והדרך הטובה ביותר לבטא ערך זה היא באמצעות השקעה בו ובהכשרתו.

ממחקרים שבוצעו בארה"ב עולה, כי ארגונים שמצליחים לשמור על מידת מחוברות גבוהה זוכים לרווחים הגבוהים בכ-21% לעומת ארגונים בהם מידת המחוברות נמוכה.

הניצנים הראשונים של פריחת הלמידה מרחוק החלו להראות כבר לפני יותר מארבע שנים. באותה עת, כ-67% מהארגונים כבר שכרו חברות המתמחות בהכשרות, לצורך העברת קורסים וסדנאות מקוונים כדי להכשיר את עובדיהן.

ללמידה מרחוק יש יתרונות נוספים מעבר להתפתחות המקצועית של העובדים והארגון כולו. מתברר שעובדים מצליחים ללמוד ביעילות רבה הרבה יותר כאשר הם לומדים בקורסים מקוונים או בצורות אחרות של למידה מרחוק.

בניגוד לקורסים מקוונים המלמדים אך ורק באמצעות סרטונים או מאמרים, יש קורסים שמציעים מדריכים שמובילים את שיעורי הלמידה מרחוק.

המשמעות היא שבכל שאלה או סוגיה שהעובד מתקשה בה, או שהוא מתקשה להבין מושג כלשהו, יש מנחה אנושי שהוא יכול לשאול אותו, להתייעץ איתו ושבודק את המטלות שהוא מגיש במהלך הקורס או הסדנה ונותן לו משוב על כך.

בין שלל היתרונות שיש ללמידה מרחוק ניתן למנות את העובדה שכל לומד יכול לקבל את תשומת הלב שהוא זקוק לה.

לדוגמא, יש עובדים שלא חשים בנוח לשאול שאלות בנוכחות אנשים אחרים בכיתה. בלמידה מרחוק, העובד יכול להעביר למנחה שאלות בהודעות פרטיות.

יתרון חשוב נוסף של למידה מרחוק הוא יכולתם של העובדים לבחור את השעה והיום שבו הם לומדים.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה