שיתוף

נהוג להניח שההחלטות המתקבלות על ידי משאבי האנוש הן מסוג ההחלטות המתבססות על נתונים איכותיים ולא כמותיים. כלומר, מנהלי משאבי אנוש מתמקדים בצד הפסיכולוגי (לדוגמה התאמת העובד לארגון) ולא בנתונים מספריים.

אבל ככל שיותר שינויים נכנסים אל עולם המודיעין העסקי, בעיקר שינויים טכנולוגיים, נדרשים מנהלי משאבי אנוש לשנות את התפיסה ולרתום את האפשרויות הטמונות במערכות טכנולוגיות לאיסוף מודיעין עסקי, לטובת מחלקת משאבי האנוש.

במילים אחרות, כל חברה מסתמכת על נתונים מספריים כדי לקדם את העסק. הודות לטכנולוגיה קיימת כיום, יכולים נתונים אלה לסייע רבות גם באיוש משרות וגיוס נכון.

קבלת החלטות על סמך נתונים

השאלה הגדולה היא איך ניתן להפעיל את המודיעין העסקי עבור מחלקת משאבי האנוש. התשובה נעוצה בכך שמחלקות משאבי אנוש ממלאות מספר תפקידי מפתח בחברה, לרבות גיוס, איוש, מיון, הכשרה,רווחה, ארגון אירועים, ופיטורים.

מודיעין עסקי מסייע למנהלים לקבל החלטות על סמך נתונים מהשטח וניתוחם. נתונים אלו וניתוחם מהווים את הבסיס להצלחת הארגון. באותה מידה ניתן להשתמש במודיעין עסקי כדי לשפר את ביצוע משימותיהם של מנהלי משאבי האנוש.

הטכנולוגיה נכנסת לתמונה

כל מנהל משאבי אנוש מתמודד עם כמויות אדירות של נתונים כדי למצוא את המועמד המושלם לתפקיד. אבל עוד קודם לכן, הוא צריך לזהות את תכונות המפתח של המועמד האידיאלי. וכאן נכנס לתמונה המודיעין העסקי.

מערכות טכנולוגיות המיועדות למטרות של מודיעין עסקי יכולות לנתח משרות דומות ולזהות מיומנויות ומאפיינים מרכזיים לתפקיד.

כאשר מוסיפים למערכת זו את הנתונים הקיימים במאגרי המידע הפנימי של החברה, בנוגע למחלקה שאליה רוצים לגייס את המועמדים, מקבלים נוסחה שיכולה לסייע באיתור המועמד המושלם.

ברגע שלמנהל משאבי האנוש יש את המידע הוא יכול ליישם אותו באמצעות אפליקציות ייעודיות למודיעין עסקי. גישה זו, לפיה מטילים על המערכות הטכנולוגיות לבצע את השלבים של מיון, סינון ואיתור, מאפשרת למנהלי משאבי האנוש להגיע אל המועמדים הטובים ביותר ומאפשרת להם להתמקד בשלב הראיונות.

הנה כמה שלבים להגברת ביצועיהם של מנהלי משאבי האנוש בעזרת מודיעין עסקי:

1 ניתוח הנתונים: בשלב זה אוספים מידע ממקורות שונים ומגדירים את הערכים שיש להשתמש בהם.

2 הכנת הנתונים: שלב זה כולל מיון וסיווג הנתונים (על ידי מערכות טכנולוגיות), אינטגרציה וניהול איכות. בשלב זה יש לוודא שהנתונים שאספתם, מיינתם וסיווגתם מוכנים לשימוש.

3 ארכיטקטורת הנתונים: שלב זה כולל את יכולת ההרחבה של מאגרי הנתונים (נתוני העובדים, המועמדים בפועל, המועמדים הפוטנציאלים וכו), תכנון מאגר נתונים ויצירת מודלים המבוססים על הנתונים. על מנהל משאבי האנוש לוודא שהמערכות הללו מסוגלות לבצע כל זאת על נתוני העובדים והמועמדים.

4 בדיקות מודיעין עסקי: שלב זה כולל את בדיקת איכות הנתונים, בדיקות הנתונים אשר במאגר, דו"חות ובדיקות נתונים וכד'. בדיקות אלה מהוות את עמוד השדרה של הנתונים.

5 יישום המודיעין בעסקי  בשטח: זהו השלב הפעיל של התהליך. הוא כולל פריסת מאגר הנתונים והטמעת פונקציות הדיווח באפליקציות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה