3 צעדים קריטיים בפיתוח ההון האנושי

3 צעדים קריטיים בפיתוח ההון האנושי

השקעה בעובדים שלכם היא תמיד חשובה ומבורכת

שיתוף
השקעה בפיתוח עובדים

פיתוח ההון האנושי הוא אחד הטרנדים הבולטים בארגונים בשנים האחרונות, והוא בהחלט כאן כדי להישאר. אולם מה בדיוק הוא פיתוח הון אנושי? וחשוב יותר, מדוע הוא כל כך חשוב להצלחה עסקית? פיתוח העובדים והמנהלים משיג מספר יתרונות לא מבוטלים, ביניהם: אפשרויות רבות יותר לעבודה ולקידום בחברה, הגדלת מעורבות ושביעות רצון העובדים ובכך הפרודוקטיביות והשורה התחתונה של הארגון, העצמת מותג המעסיק, ועוד ועוד.

להלן 3 צעדים חשובים וקריטיים בפיתוח ההון האנושי בארגון:

להבין מהו הפיתוח

בראש ובראשונה, יש להיות ברורים לגבי מהו פיתוח ההון האנושי. ברמה הפשוטה ביותר, פיתוח ההון האנושי היא דרך לכמת את הערך הכלכלי של מיומנויות של עובד מסוים.

כמו כל סוגי ההון, ההון האנושי הוא מרכיב חיוני בנכסים ארוכי הטווח של החברה. הפרופיל הקולקטיבי של המיומנויות עבור כל העובדים שלכם, באופן אידיאלי יענה על הצרכים של החברה, אבל חשוב יותר, הוא גם יוסיף לערך המהותי של החברה שלך.

פיתוח ההון האנושי- כלומר, השקעה בהשבחה נוספת של מיומנויות אלה באופן שמוסיף לערך הזה – היא השקעה פיננסית חכמה בחברה שלכם. זו גם דרך להגדיל את שביעות רצון העובדים ואת רמות המעורבות. במילים פשוטות, כאשר העובדים מרגישים שההנהלה מבינה ומכבדת את ערכם, הם ירצו יותר להישאר בחברה, מה שמעצים את ערך החברה.

עלויות ההון האנושי של החברה יכולות להסביר חלק ניכר מהוצאות התפעול הכוללות. עם זאת, רוב החברות מודות כי הן לא עושות מספיק כדי להשקיע בעובדים שלהן באמצעות הזדמנויות לפיתוח קריירה, שיפור מיומנות ועוד.
השקעה בעובדים שלכם היא לא רק דרך חכמה לשמר עובדים יקרי ערך, מיומנים, שיש להם את הרצון ואת התשוקה לגדול (וגם לעזור לעסק שלך לגדול בהתאם), אלא גם במובן האמיתי –זו השקעה בחברה שלך.

לסייע לעובדים לשמור על הכישורים הדרושים

תוכניות פיתוח הון אנושי מתמקדות בעיקר בשיפור יכולות מיומנות העובדים או בסיוע לרכוש קבוצות חדשות של מיומנויות ויכולות. גישה זו עושה הרבה לעסקים קטנים שעשויים להיות חדשים בתכניות ההשקעה בעובדים שלהם. ההשקעה קשורה במישרין לעסק ותוצאתה הינה יתרון ישיר לחברה באמצעות מיומנויות גבוהות יותר ופרודוקטיביות משופרת.

עליכם להבטיח כי נכסי ההון האנושי של החברה שלכם יעמדו בקשר עם הצרכים של החברה ועם הנוף המשתנה של התעשייה. במילים אחרות, אם הטכנולוגיה משתנה במהירות בתעשייה שלכם, הפרופיל של קבוצות המיומנות של העובדים שלך חייב לשמור על קשר עם השינויים האלה אם אתם רוצים כי החברה שלכם תישאר תחרותית.

הקלו על העובדים ע"י מיומנות סטטית

כמובן, לא כל העובדים ייהנו באותה מידה מיכולות פיתוח מיומנות. תפקידים רבים דורשים צורה סטטית של מיומנות – לדוגמה, הפעלת מכונה שאינה משתנה, או כל סוג של עבודה חוזרת כגון מיון או נקודת מכירה.

עבור עובדים אלו, השקעה בהם כהון אנושי יכולה לעשות את חייהם קלים בדרך כלשהי. אם מחפשים דרכים יצירתיות לכך שהחברה תעזור ב"מיומנות סטטית" לעובדים להגיע סוגים אחרים של מטרות. לדוגמה, תוכלו לשתף פעולה עם ארגונים קהילתיים או עסקים אחרים כדי לספק הזדמנויות לעובדים אלו ללמוד שפות חדשות, לחסוך כסף, לתכנן ולבצע טיול או לשפר את בריאותם בדרך כלשהי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה