כיצד לשפר את מידת הבטיחות והאבטחה בארגון

כיצד לשפר את מידת הבטיחות והאבטחה בארגון

עובדים זכאים למקום עבודה בטוח ללא תנאים מסוכנים, חומרים רעילים וסיכוני בטיחות אחרים

שיתוף
הגנה על מידע אישי

הגנה על מידע אישי

קל להניח שאף עובד לא יפגע אי פעם, אבל המציאות היא שעליכם להיות בטוחים כי יש ברשותכם אמצעי בטיחות לכל אירוע שעשוי להתרחש.

כיצד אם כך, תיישמו אמצעי אבטחה מתאימים, מבלי לגרום לעובדים להרגיש כמו באח הגדול שצופה בכל צעד שלהם?.

להלן מספר דרכים ליישם אבטחה ובטיחות במקום העבודה, מבלי לפגוע בתרבות החברה:

תפקיד פקיד/ת הקבלה

פקיד/ת קבלה יוצר/ת נקודה מרכזית שבה אנשים עוצרים ונבחנים כאשר הם נכנסים למשרד שלך. מנקודת מבט של מערכת הביטחון, פקיד/ת הקלה יכול לבצע בדיקה מעמיקה של אישורים ומידע לצורך זיהוי ואבטחה (כגון: בדיקת תעודת זהות, אישורי כניסה, בירור מטרת ביקורו ועם מי הוא אמור להיפגש, וכד').

פקיד/ת הקבלה משמש/ת גם כצינור המשפך לאישור כניסתם של אנשים למשרדים. במקרים חשודים הוא יכול להתקשר לקצין הביטחון ולהזעיק אותו לבדיקה נוספת. זוהי אסטרטגיה נכונה וחסכונית עבור משרדים רבים.
ניתן אף לרשום את פקיד/ת הקלה לקורס אבטחה, ולהכשיר אותה לנהלי אבטחה קבועים מראש.
אם כבר יש לך פקידת קבלה, שקול כיצד ייתכן שיהיה עליך לשנות את התהליך עבור ברכה מבקרים חדשים כדי להתאים לבטיחות טובה יותר. אתה יכול אפילו לשקול רישום עובדים בקורס אבטחה:

חינוך אבטחה כחלק מתרבות החברה

האבטחה הופכת לחלק מהחברה כאשר כולם מעורבים. הפוך את מאמצי האבטחה שלך לחוויה לימודית של המשרד כולו, ע"י הרצאות וסרטונים מעניינים על מקרים שהתרחשו וכיצד היה ניתן למנוע אותם. בנוסף, מתן טיפים לעובדים בנושא אבטחה יכול להיות מהנה וחיוני. חשוב לספק חדשות באופן קבוע על היבטים שונים של בטיחות ושל אבטחת מידע, עלונים פנימיים על נושאים חדשים בתחום, על כלי אבטחה חדשים, ועוד.

גם התקשורת ברמה האישית חשובה. לדוגמה, לדבר עם העובדים על הדרכים בהן הם שומרים על הפרטיות בחייהם האישיים ולעזור להם להביא את אותם ערכים ואסטרטגיות למקום העבודה.

חשוב לערוך לפחות אחת לשלושה חודשים הדרכת ריענון בנושא האבטחה והבטיחות לעובדים, כדי שיישארו מעודכנים.

התקנת מצלמות בחברה

חשוב מאוד להיות פתוח עם העובדים לגבי התקנת מצלמות אבטחה. העובדים ירגישו טוב יותר אם ידעו היכן המצלמות ממוקמות, ושמטרת הצילום היא לצרכי אבטחה ולא לצורך מעקב אחר העובדים.

לעולם אל תתקינו מצלמות אבטחה נסתרות – העובדים עלולים לאבד את האמון בכם כמעסיקים. התקינו מצלמות במקומות גלויים ושוחחו עם העובדים על הערך של המלצות לצורך הגנה עליהם.

תגי זיהוי לעובדים

התחילו להשתמש בתגי זיהוי עבור כל העובדים והאורחים. תגי זיהוי עם תמונה לעובד ולאורח, מוודא כי כל מי שנמצא במשרדי החברה נרשם וידוע כי הוא נוכח. כך תמנעו כניסה של אנשים זרים ולא מאושרים לבניין.
הסבירו לצוות שלכם כי תגים מספקים דרך פשוטה לזיהוי אנשים, במיוחד אם החברה שלכם עובדת עם לקוחות שנכנסים למשרדים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה