בריטניה: נשים עד גיל 30 מרוויחות יותר מגברים בגילן

בריטניה: נשים עד גיל 30 מרוויחות יותר מגברים בגילן

לאחר כניסת הנשים לשנות ה-30 שלהן, במהלכן הן לרוב אימהות צעירות, הנתונים מקבלים תפנית חדה והגברים מגיעים לתפקידים בכירים יותר ומתגמלים יותר

שיתוף
כסף מהשמיים Photo by marcolm

פער השכר בין המינים התהפך בקרב נשים בשנות ה-20 שלהן, אולם יכולת ההשתכרות שלהן עדיין נעקפת על ידי גברים בשלבים מאוחרים יותר בחיים – כך עולה ממחקר שפורסם לאחרונה ב-The Guardian. על פי נתונים שנאספו על ידי איגוד העיתונאים הבריטי, בגילאי 22 עד 29  נשים מרוויחות מדי שנה כ-1,111 פאונד בממוצע יותר מאשר עמיתיהן הגברים.

איזון בית עבודה Photo by franky242
עוד חזון למועד

בשנות ה-30 של העובדים משנים הנתונים את פניהם, כאשר גברים עדיין מרוויחים הרבה יותר מנשים. יש להניח שהנתונים בישראל ייראו אחרת, שכן גיל הנישואין הממוצע נמוך מבאירופה, ובנוסף שיעור הפריון גבוה בצורה ניכרת. כך נשים ישראליות רבות בשנות ה-20 המאוחרות הן כבר אימהות צעירות, לעתים רבות ליותר מילד אחד, ומכאן שהאפשרות לקידום מקצועי העומדת בפניהן מצטמצמת בשלב מוקדם יותר מאשר המצב באירופה בכלל ובבריטניה בפרט. 

אן פיקרינג (Ann Pickering), מנהלת משאבי אנוש בחברת התקשורת האירופית O2, צופה עוד דרך ארוכה עד לנקודת השוויון המוחלטת בין נשים לגברים בכל הנוגע לתנאי שכר. "אם נשים אינן יכולות להשיג את התפקידים להם זוכים הגברים, כיצד יוכלו ליהנות מתנאי השכר שלהם?" היא מציגה את לב הבעיה, שכן החל משנות ה-30 של נשים הקריירה שלהן מתחילה לדעוך לאור מחויבויותיהן המשפחתיות.

סם סמת'רס (Sam Smethers), מנכ"ל ארגון Fawcett Society הפועל לקידום שוויון בין המינים, סבורה כי מתן אפשרות לנשים לעבוד במשרה חלקית יפתח להם את הדלת בפני משרות בכירות יותר. "זו צריכה להיות ברירה המחדל של כל ארגון וכל חברה", אמרה. "למרבה הצער, ההיפך הוא הנכון. ברגע שנשים מטפסות במעלה ההיררכיה ומגיעות לדרג מסוים – הן נתקלות בדרישות למשרה בהיקף שאינן יכולות לעמוד בו, למרות שחלקן בעלות יכולות המאפשרות להן לבצע את התפקיד בצורה מושלמת".

לדברי סמת'רס, נשים סובלות מההאטה הכלכלית יותר מאשר גברים, כי יש להן פחות ביטחון תעסוקתי. כך הן היו בסיכון גבוה יותר, ואף נפגעו בשיעור ניכר יותר, לאחר שהגיע המיתון כתוצאה מהמשבר הכלכלי העולמי ב-2008. סמת'רס רואה חשיבות בשכנוע נשים להשתחרר מכבלי התפקידים המסורתיים, כדוגמת תחום הקוסמטיקה והטיפול שאינם מתגמלים היטב, תוך הנעתן להגיע למשרות שיאפשרו להן להשתכר יותר בכבוד.

כיום במרבית הארגונים היכולת של אישה בדרג בכיר למלא את תפקידה בצורה מיטבית נחבלת בשל מחויבויותיה הרבות כלפי משפחתה, תוך אחיזה בתפישה המסורתית כי היא זו שאחראית על הטיפול בילדים לאחר שובם מהמסגרות לצד האחריות על תחזוקת הבית, והיא זו שלרוב תיעדר בעקבות מחלה של אחד הילדים. בשל עליית הגיל הממוצע בו נשים נישאות, אין זה מפתיע כי החל משנות ה-30 שלהן הן מתקשות להתחייב לתפקידים בכירים, ומכאן שיכולת ההשתכרות שלהן נפגעת.

לאחרונה הודיעה מריסה מאייר, מנכ"לית Yahoo, על הריונה לתאומות, ומיהרה להסביר כי הדבר לא צפוי לפגוע ביכולת תפקודה בחברה במהלך ההיריון, ושהיא מתעתדת לשוב לעבודה זמן קצר לאחר הלידה, כלפי שעשתה לאחר לידת בנה הבכור לפני כשלוש שנים. נשים בתפקידים בכירים חשות צורך להצטדק בפני הארגון על תרחישים משפחתיים טבעיים, כדוגמת היריון ולידה או מחלה של הילד, על אף שהמחוקק אמר את דברו בעניין. נראה שהפערים בין המדיניות אותה מעצבת החקיקה לבין התפישות השמרניות הסמויות הקיימות בחברה המערבית עדיין רבים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה