שיתוף

רגע לפני שמשגרים לפרסום מודעת דרושים חדשה, חשוב מאוד לבדוק אותה בקפדנות ולוודא שהתוכן כתוב כראוי ובאופן ברור.

על מנהל משאבי האנוש לבדוק בקפידה את תוכן המודעה כדי לוודא שהמודעה היא לא רק תואמת את הדרישות והוגנת, אלא גם יעיל במיוחד במשיכת המועמדים הנכונים ועומדת בכל דרישות דיני העבודה.

מודעה שנוסחה בצורה גרועה, או אפילו בצורה לא מספיק מיטבית, עלולה להוביל לגיוסים שגויים יקרים, למאגר כישרונות חלש ולבעיות משפטיות פוטנציאליות.

להלן פרטים שיש לבדוק במודעת הדרושים טרם פרסומה:

מחיקת ניסוחים מוטים ומפלים:

המטרה העיקרית היא להסיר כל שפה שעלולה, באופן סמוי או מפורש, להרתיע או להדיר מועמדים על בסיס מאפיינים מוגנים, לרבות גיל, מגדר, גזע, דת וכו'.

הימנעות משפה מגדרית:

יש לבחון בקפידה שמות תואר ושמות עצם. יש להחליף מילים כמו 'כוכב רוק', 'גורו', או 'אגרסיבי' – שנושאות לעיתים קרובות קונוטציות גבריות – במונחים ניטרליים כמו ביצועים גבוהים, מומחיות, פרואקטיביות, יזמות וכו.

כלים שמשתמשים בעיבוד שפה טבעית (NLP) יכולים לסייע בניתוח הטקסט לאיזון ניטרלי מבחינה מגדרית.

זהירות עם גיל ושנות ניסיון:

אין לדרוש בשום אופן 'בוגרי אוניברסיטה טריים' או '15 שנות ניסיון ומעלה'. שני ניסוחים אלה מגדירים קבוצות גיל ספציפיות. אותו דבר לגבי 'השתלבות בסביבה צעירה ודינמית'.

במקום זה, יש להתמקד במיומנויות ספציפיות, מיומנויות הניתנות ללמידה או להסבה מהירה ובכישורים ויכולות.

אם אכן נחוץ ניסיון רב, יש לבטא את מורכבות הבעיות שהמועמד חייב לפתור, ולא רק את משך הזמן שבו עבד בתעשייה.

השגת בהירות, דיוק ותאימות:

עמימות וטרמינולוגיה מבלבלת במודעת הדרושים הם הגורמים המרתיעים ביותר את המועמדים המתאימים. מודעה צריכה להיות השתקפות ברורה לחלוטין של מציאות התפקיד.

הבהרת ראשי תיבות וז'רגון:

אסור להניח שראשי תיבות תעשייתיים ידועים לכולם. אם מונחים כמו SAAS, KPI, או P&L הינם חיוניים, יש לכתוב אותם במלואם (את המילים המפורשות) או לספק הקשר, במיוחד אם מחפשים מועמדים מגוונים מחוץ לנישה.

לוודא שהמשפטים אינם עמומים:

יש להחליף הצהרות סובייקטיביות בדרישות מדידות ואובייקטיביות.

במקום לכתוב 'חייב להיות מנהיג טוב', יש לכתוב: 'יכולת מוכחת לחנוך חברי צוות זוטרים ולנהל פרויקט עם מינימום ארבעה תוצרים'. תיאור התפקיד צריך להתמקד בתוצאות ואחריות, ולא רק בחובות כלליות.

התאמת כותרת התפקיד למהותו במציאות:

כותרת התפקיד חייבת לשקף במדויק את רמת התפקיד ומהותו. פרסום כותרת לא מדוייקת עלול למשוך מועמדים בעלי כישורים נמוכים ולתסכל מועמדים מתאימים.

תיאור התפקיד והכותרת חייבים להתאים לסטנדרטים הארגוניים הפנימיים ולציפיות השוק כדי למנוע עמימות.

בשורה התחתונה, יישום תהליך בדיקה מובנה זה, מאפשר למנהל משאבי אנוש לוודא שמודעת הדרושים היא כלי מכיל, מדויק ותואם, הממקסם את הסיכויים למשוך ולשמר כישרונות איכותיים.

כנס הלמידה, ההדרכה והפיתוח הארגוני

אין תגובות

השאר תגובה