שיתוף

תחום ההכשרה, הלמידה והפיתוח בארגונים, עובר בימים אלה שינויים נרחבים.

במקום אירועי למידה מתוזמנים וסטנדרטיים, הולך תחום ההכשרות והופך לשירות מתמשך ומותאם אישית לכל עובד.

מומחים צופים כי במהלך שנת 2026 יהיה תחום ההכשרות והלמידה מנוע הצמיחה העסקי האסטרטגי המרכזי ומנגנון שימור עובדים קריטי, ולא יהווה רק מרכז עלות.

הזרז העיקרי לשינוי זה הוא הצורך הדחוף לטפל בפער המיומנויות ההולך וגובר בשל האצת ההתפתחויות הטכנולוגיות.

בעבר, הכשרה התבססה על גישה לקטלוג קורסים כללי או השתתפות בסמינר שנתי. העתיד עוסק בלמידה בזרימת העבודה.

התאמה אישית בקנה מידה רחב:

בינה מלאכותית יוצרת (Generative AI) היא המנוע מאחורי טרנספורמציה זו.

סוכני בינה מלאכותית ומדריכים ינתחו את תפקידו של העובד, את נתוני הביצועים שלו ואת מסלול הקריירה שלו כדי ליצור מסלולי למידה ממוקדים אישית.

ממחקרים שנערכו בעולם עולה, כי מדריכי בינה מלאכותית יוצרת, כבר מספקים התאמה אישית שהיא טובה יותר בכ-32% ומשוב שהוא רלוונטי יותר בכ-17% בהשוואה לשיטות המסורתיות.

ההדרכה כבר לא מחכה לקורס רבעוני. היא מספקת תמיכה בדיוק בזמן (just-in-time), כלומר בזמן שבו היא נדרשת.

במקביל, היא מוטמעת ישירות בכלי התוכנה שבהם משתמשים העובדים מדי יום.

למידה חווייתית:

עבור מיומנויות מורכבות ומתפתחות, מציאות מדומה ומציאות רבודה הופכות לנחלת הכלל.

מחקרים מראים שעובדים שלומדים בקורסים של מציאות מדומה יכולים ללמוד עד פי ארבעה מהר יותר, ומיישמים מיומנויות רכות לרבות יכולות ניהול וקבלת החלטות אתיות ביעילות שהיא בכ-275% גבוהה יותר, בהשוואה ללומדים בשיטות מסורתיות.

דחיפות אסטרטגית ומיקוד במיומנויות:

נכון לעכשיו, כ-63% מהמעסיקים מציינים את פערי המיומנויות כחלק מהסיבות המרכזיות ביותר לטרנספורמציה עסקית.

דחיפות זו אילצה את המנהלים הבכירים להגביר את ההשקעה בפיתוח מקצועי של עובדים, בהכשרות ובלמידה.

בפועל, כ-85 אחוזים מהמעסיקים נותנים כעת עדיפות להכשרת עובדים למיומנויות חדשות, מתוך הכרה בכך שגיוס עובדים בעלי מיומנויות מחוץ לארגון אינו יכול לסגור את הפער לבדו.

הזדמנויות פיתוח מקצועי לעובדים הן כעת מרכיב שמידת הקריטיות שלו בהצעת הערך של העובד כבר ברורה לכול ואינה מוטלת בספק.

ממחקרי שוק שבוצעו בעולם בתחום זה עולה, כי כ-88 אחוזים מהארגונים מודאגים מנושא שימור עובדים.

ארגונים אלה מציינים כי השקעת הארגון בהכשרה ולמידה מהווה אסטרטגיית שימור מספר אחת.

ארגונים המסווגים כאלופי פיתוח קריירה של עובדים, מצליחים הרבה יותר במשיכת כישרונות ובשימורם כאחד.

בשורה התחתונה, עד תחילת השנה הקרובה (2026), מגזר ההדרכה צפוי להתאפיין בהגברת יעילות המבוססת על בינה מלאכותית, רלוונטיות מבוססת נתונים, ומיקוד אנושי ברכישה רציפה וגמישה של מיומנויות חדשות. כל אלו יבססו את מקומו של תחום ההכשרות והפיתוח המקצועי, כמרכיב קריטי בחוסן העסקי.

כנס הלמידה, ההדרכה והפיתוח הארגוני

אין תגובות

השאר תגובה