כ-59 אחוזים מסמנכ"לי משאבי האנוש בארה"ב דיווחו ברבעון הראשון של 2025, כי המאבק על הפיתוח המקצועי של העובדים מהווה את אחת ההתמודדויות המרכזיות בארגונים שלהם, וכי מדובר בעלייה של כ-16 אחוזים (מסמנכ"לי משאבי האנוש) לעומת השנה הקודמת, כך עולה מסקר שערכה חברת המחקרים האמריקאית גאלופ בקרב ארגונים בארה"ב.
לדברי החוקרים, הדחיפות הגוברת להכשרת עובדים והקניית מיומנויות נוצרת בשל ההתקדמות הטכנולוגית המהירה, ובגלל האימוץ ההולך וגובר של בינה מלאכותית.
החוקרים מדגישים, כי מגמות אלה מעצבות מחדש את הכישורים הנדרשים למשרות הקיימות.
למעשה, טוענים החוקרים של גאלופ, כי כ-32% מהכישורים הנדרשים למשרה ממוצעת השתנו בין שנת 2021 לשנת 2024.
הפורום הכלכלי העולמי צופה כי כ-59% מכוח העבודה העולמי יצטרכו לעבור הכשרה כדי לרכוש מיומנויות חדשות עד שנת 2030.
אלא שלמרות צורך ברור זה, השתתפות העובדים בפיתוח מיומנויות הינה מוגבלת, כאשר פחות ממחצית מהעובדים בארה"ב השתתפו בשנת 2024 בהכשרות והדרכות לרכישת מיומנויות חדשות.
בין המחסומים המרכזיים לפיתוח העובדים הוא שעות הפנאי של העובדים שבהן הם לא מוכנים להקדיש לנושאי עבודה.
העובדה שבמהלך ההכשרה העובדים לא יכולים לבצע את המשימות שלהם ולכן השלמת המשימות מתעכבת, צויינה כמכשול העיקרי הניצב בפני רצון העובדים לעבור הכשרה, על ידי כ-89% מסמנכ"לי משאבי האנוש, על ידי כ- 37%מהמנהלים הישירים והבכירים, ועל ידי כ-41% מהעובדים.
עם זאת, יש גם מכשולים אחרים שעשויים אף להיות מסוכנים יותר. עובדים שהמנהל הישיר שלהם לא תומך בשליחתם להכשרה, היעדר משאבים כספיים שיש להשקיע בהכשרת העובדים, או היעדר הזדמנויות ללמידה גורמים לעובדים לרצות לחפש מקומות עבודה חדשים.
תמיכת המנהלים בהכשרת העובדים היא גורם קריטי, ומנהלים שאינם מקבלים בעצמם הכשרה ניהולית הופכים לעתים קרובות למכשולים לצמיחת עובדיהם.
לדברי החוקרים של גאלופ, קיים פער משמעותי בין המיומנויות הדרושות לארגונים לבין ההכשרה שהם מספקים.
מהסקר עולה, כי גם סמנכ"לי משאבי אנוש וגם עובדים מסכימים, כי מיומנויות ניהוליות ומיומנויות טכניות הן אמנם החשובות ביותר, אבל ההכשרות הנפוצות ביותר המוצעות, מתמקדות במיומנויות של התאמה לתפקידים ספציפיים.
לדברי החוקרים של גאלופ, עובדים רבים מחפשים הזדמנויות למידה מחוץ להיצע הפורמלי של הארגונים שבהם הם עובדים.
כ-58 אחוזים מהעובדים חיפשו חוויות למידה חיצוניות בשנה שעברה, כולל קורסים חיצוניים, תוכניות הסמכה וכנסים מקצועיים.
החוקרים של גאלופ מציינים, כי זה מצביע על כך שהכשרה מסורתית, פנימית בלבד, אינה עונה על צרכי העובדים.
כדי לטפל ביעילות בפערי המיומנויות, על הארגונים ליצור מערכת אקולוגית של למידה רחבה יותר, המקשרת בין פיתוח מקצועי לתוצאות עסקיות וכן, מאפשרת ניידות קריירה.
זה יכול לכלול הרחבה מעבר להכשרה המסורתית כך שתכלול החזר שכר לימוד עבור תארים מתקדמים, חונכות, ופלטפורמות מבוססות בינה מלאכותית המחברות עובדים לתפקידים חדשים ולהזדמנויות למידה.
ארגונים המשלבים שיטות פיתוח חדשניות באסטרטגיות משאבי האנוש שלהם, ממוקמים טוב יותר לקראת השגת הצלחה ארוכת טווח ולהגברת הפרודוקטיביות והרווחיות.








