שיתוף

לכל חברה חייבת להיות תוכנית לתיגמול עובדים בעלי ביצועים מקצועיים גבוהים, בלי לקדם אותם לתפקידי ניהול.

ההתייחסות אל קידום לתפקיד ניהולי כאל הטבה או תמריץ, והיעדר התייחסות לקידום מקצועי גרידא בלי קשר לניהול, לא שירתה היטב את עולם הארגונים עד כה.

הגיע הזמן להטמיע תפיסות חדשות בארגונים לגבי מינוי מנהלים, כדי לשפר את מקום העבודה, את סביבת העבודה, את האמון של העובדים בחברה ובהנהלה הבכירה, וכדי להגביר את מידת הפרודוקטיביות של צוותי העובדים, להפוך אותם יעילים יותר ושואפים יותר להצטיינות וליצירת חדשנות.

ממחקר שערכה חברת המחקרים גאלופ עולה, כי רק כ-35% מהמנהלים בארגונים הינם מחוברים לארגון ולתפקידם.

תפקיד מנהל ישיר (מנהל צוות) יכול להיות מאוד מתגמל, אבל יש בו גם הרבה מאוד אתגרים ברמה האנושית והוא כולל לא מעט גורמי לחץ לאורך הדרך.

מנהל ישיר טוב צריך לדעת להקשיב לעובדים ולגלות הזדהות איתם, להבין לליבו של העובד ולהיות מסוגל להכנס לנעליו.

יש 9 תכונות שחייבות להיות לכל מנהל טוב באשר הוא:

1. מנהל טוב צריך להיות בעל יכולות גבוהות ביחסי אנוש וכישרון מנהיגות אמיתי. שכן המנהל הוא זה שאמור לגרום לעובד ללכת אחריו ובה בעת הוא זה שנותן קול לעובד.

2. המנהל הישיר הוא זה שצריך להיות מסוגל לתווך בין דרישות ההנהלה הבכירה לגבי היעדים שהוצבו לצוות לבין העובדים הכפיפים לו.

3. המנהל הישיר הוא זה שצריך לזהות את נקודות התורפה של כל עובד בצוות שלו ולדעת איך לחזק אותן ואיך לסייע לו בכך.

4. מנהל טוב צריך לדעת איך לטפח את נקודות החוזק של העובדים הכפיפים לו ולהיות מוכוון לכך. בנוסף, הוא נדרש להוות אוזן קשבת לכל עובד בצוות שלו.

5. מנהל טוב צריך להיות אסרטיבי, אבל בד בבד גם לעבוד שכם אל שכם עם עובדי הצוות שלו. כל עובד צריך להרגיש שהמנהל הישירי שלו נותן לו גיבוי ושהוא "בצד שלו" ולא נגדו.

6. תכונה נוספת שצריכה להיות למנהלים טובים היא אתיקה חסרת פשרות והיכולת לתת לעובדים הכפיפים להם את הקרדיט המגיע להם כאשר הוא מגיע.

מנהל טוב צריך להיות בעל יכול  להבחין בצורה אינטואיטיבית בין נכון למוטעה במישור האתי, ועל ידי כך להוביל את הצוות בצורה חיובית.

7. כל מנהל טוב צריך להיות מסוגל להסביר לכל עובד ולכל מנהל שממונה מעליו, ללא מורא, מה מקובל בחברה ומה לא.

8. מנהל טוב חייב להיות מעודכן כל הזמן בערכי החברה משום שלעיתים קרובות הם משתנים על פני זמן.

9. מנהל טוב צריך להיות בעל יכולת לחוש ולהביע אמפתיה כלפי העובדים הכפיפים לו.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה