שיתוף

הסוגייה איך להגביר את המוטיבציה של העובדים ואיך לשמור בארגון על רמת מוטיבציה גבוהה, היא אחת הדאגות הגדולות ביותר של ארגונים בכל העולם.

בין אם הארגון הוא חברה קטנה, חברה בסדר גודל בינוני, חברה גדולה או תאגיד ענק, הגברת המוטיבציה של העובדים היא תמיד אחת המטרות המרכזיות ביותר של המעסיקים.

מצב זה נכון שבעתיים בימים אלה, כאשר כל כך הרבה עובדים מחשבים מסלול מחדש ושוקלים לפנות לתחומים אחרים לחלוטין מהתחומים שהם עסקו בהם עד פרוץ משבר הקורונה.

המשמעות היא שיש חשיבות רבה לכך שמעסיקים ילמדו איך להתאים את סביבת העבודה לרצונות העובדים, שכן מוטיבציה גבוהה של עובדים מביאה איתה יתרונות רבים.

מידת המוטיבציה של עובדים תורמת רבות להצלחת הארגון ולאיכות הביצועים שלו. יתרה מכך, הצלחה של ארגון תלויה במידה רבה במוטיבציה של העובדים.

כדי לוודא שהמוטיבציה של העובדים היא אכן גבוהה, והפוטנציאל של הטלנטים המובילים ובעלי המיומנויות ממומש, יש צורך בהנהלה בכירה שמבינה לעומק את מידת החשיבות של העובדים עבור הארגון, ומטפחת אותם. 

הנטייה הטבעית והראשונית של המעסיקים היא לנסות להגביר את המוטיבציה של העובדים על ידי הצעת חבילות שכר משופרות. ואכן, להעלאות השכר יש תרומה משמעותית להגברת המוטיבציה של העובדים.

עם זאת, בימים אלה לא כל ארגון יכול להרשות לעצמו העלאת שכר משמעותית. פרט לכך, העלאת שכר היא רק חלק מהמכלול שמאפשר הגברת מוטיבציה של עובדים.   

הרוב הגדול של העובדים רוצים לבוא לעבודה בתחושת שמחה. המפתח לכך הוא יצירת סביבת עבודה וחווית עבודה חיוביות.

יצירת חווית עבודה חיובית חייבת לקחת בחשבון את כל האספקטים של חווית העובד. מחקרים שנעשו בעולם מראים, כי הרוב המכריע של העובדים לא משקיעים את המיטב והמירב, משום שהם חשים מנותקים מהארגון.

כתוצאה מכך הם חסרי מוטיבציה ולא חשים כל נאמנות לארגון בטווח הארוך. מחקרים רבים מצביעים על כך שהסיבה העיקרית לכישלון במשימות שמבוצעות על ידי עובדים מוכשרים ומיומנים, היא היעדר מוטיבציה, או ירידה ברמת המוטיבציה.

יש עובדים שהיכולות האובייקטיביות שלהם הן ממוצעות והם לא ממוקמים בשורה הראשונה של הטלנטים המבוקשים ביותר. אבל אם הם חדורי מוטיבציה וחדורי מטרה, הם יכולים להגיע להישגים גבוהים ולהגביר מאוד את הפרודוקטיביות של הארגון כולו.

המשמעות היא, שעובדים חדורי מוטיבציה שמוכנים להשקיע את מיטב ומירב מאמציהם, יכולים להגיע להישגים גדולים מאד, לעיתים קרובות אף יותר מההישגים שיגיעו אליהם עובדים מוכשרים ומיומנים שאינם חדורי מוטיבציה.

הנה 7 סיבות לכך שהמשימה להגביר את המוטיבציה של העובדים צריכה להמנות בין המשימות בעלות העדיפות העליונה:  

1 הפרודוקטיביות של עובדים מאושרים גבוהה ביותר מ-30 אחוזים לעומת עובדים שאינם מאושרים בעבודתם.

2 יותר מ-60 אחוזים מהמנהלים בכל דרגות הניהול מדווחים על רמות שביעות רצון גבוהות בעבודה.

3 רק מעט יותר ממחצית מהעובדים בארה"ב אומרים שהם חשים מזוהים עם העבודה שלהם.

4 עובדים שמדווחים שהם מרוצים בעבודה, נעדרים מהעבודה בשל ימי מחלה פי 10 פחות מעובדים שאינם מרוצים מעבודתם.

5 עובדים שמרגישים שהמנהלים שלהם מתייחסים אליהם בכבוד הם בכ-63 אחוזים מרוצים יותר מעבודתם לעומת עובדים שהמנהלים שלהם אינם מתייחסים אליהם בכבוד.

6 פחות מ-80 אחוזים מהארגונים הם בעלי אסטרטגיה מתועדת בנושא של הגברת מחוברות העובדים ופחות ממחצית מהחברות אכן מודדות הצלחה.

7 יותר מ-90 אחוזים מהעובדים אומרים שיש סיכוי גבוה יותר שהם ירצו להמשיך לעבוד עבור מעסיק שמגלה כלפיהם אמפתיה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה