7 צעדים להגברת האטרקטיביות של הארגון לכישרונות מדור המילניום והפוסט-מילניום

7 צעדים להגברת האטרקטיביות של הארגון לכישרונות מדור המילניום והפוסט-מילניום

בשנת 2018 יגבר האתגר לאתר ולגייס כישרונות צעירים: איך יש להיערך כדי להפוך את הארגון אטרקטיבי להם

שיתוף

שנת 2018 כבר מעבר לפינה, והמירוץ אחר כישרונות יחודיים, שממילא הולך ומתגבר, צפוי לזנק ב-2018 כמה מדרגות נוספות, עם כניסתם לשוק העבודה של חלק מבני הדור שאחרי דור המילניום.

כישרונות ייחודיים הם מצרך נדיר שקשה מאוד למצוא אותו, וכשמדובר בבני דור המילניום ובדור הצעיר יותר שיתחיל בשנה הבאה להגיע אל שוק העבודה, המשימה לאתר ולגייס אותם הופכת מאתגרת מתמיד.

לכן, המהלך החשוב ביותר עבור כל ארגון הוא להפוך עצמו אטרקטיבי ככל האפשר עבור כישרונות אלה. ככל שהארגון יענה יותר על ציפיותיהם של בעלי הכישורים והכישרונות הללו, כך יהיה לו קל יותר לאתר ולגייס אותם.

אם כך, איך יכולים ארגונים להתכונן לקראת איתור כישרונות ב-2018. אין ספק שארגונים שידועים כמעניקי שכר גבוה יחסית, יכולים תמיד לשאוב אליהם כישרונות בקלות רבה יותר. אלא שלא כל ארגון יכול להרשות זאת לעצמו. יתרה מכך, לאנשים מוכשרים מאוד, שכר גבוה הינו בהחלט רצוי, אבל לחלוטין לא מספיק.

עדיפות גבוהה לפחות כמו נושא השכר, היא נושא חווית עובד חיובית. עובדים, ובראש ובראשונה עובדים מבני דור המילניום וצעירים יותר, רוצים לעבוד בארגון שמציע להם חווית עובד חיובית. רבים נוטים להעדיף ארגונים כאלה על פני עוד כמה מאות שקלים בשכר.

ב-13 בנובמבר יתקיים בכפר המכביה, כנס חווית עובד הראשון בישראל.

אם כן, לאיזה סוג של חווית עובד מצפים העובדים, ובראשם העובדים הנדירים בעלי הכישרונות, בשנת 2018:

1. אווירת עבודה חיובית

בני דור המילניום והדור הבא אחריהם, מעריכים סביבה שבה הם יכולים להיות עצמם, לבטא את הכישורים שלהם ולקבל שיתוף פעולה מצד ההנהלה. עובדים אלה מתיידדים בקלות עם עמיתים, ומעדיפים מקומות עבודה שיש בהם אווירה חיובית וחסרת רשמיות יתרה.

2. הבעת הערכה לכישורי העובדים

עובדים מוכשרים מבני דור המילניום מצפים שיעריכו אותם בהתאם לכישוריהם המקצועיים, ולא על פי סוג היחסים האישיים שלהם עם בעלי השררה. יש להם מעט מאוד סבלנות כלפי פוליטיקה ארגונית, וארגון שבו העובדים צריכים להשקיע יותר מדי זמן ומאמצים כדי להשתייך לחונטות של מנהלים ישירים, הם ארגונים שלא נחשבים ככאלה שנהוגה בהם חווית עובד חיובית.

3. אוטונומיה

פעמים רבות, ביורוקרטיה שבה העובדים צריכים לפעול על פי פרוטוקולים, נהלים קשיחים וכללים נוקשים, עלולים להשיג את ההיפך מחווית עובד חיובית. תמיד עדיף להתוות מסלול ברור במסגרתו העובדים יכולים לבצע את עבודתם כראוי, בדרך שבה הם רואים לנכון לעשות אותה.

ארגונים שמעניקים לעובדיהם אוטונומיה בעבודתם, יווכחו כי האוטונומיה מייעלת את עבודתם של עובדים מוכשרים בני דור המילניום. עם זאת, עובדים אלה גם מעריכים משוב אישי אחת לחודש לכל הפחות, המתייחס לעבודתם השוטפת.

4. תרומה לעולם טוב יותר

בני דור המילניום, בעיקר המוכשרים שבהם, רוצים לעבוד בארגון שהוא חלק ממשהו גדול יותר. ארגון שתורם למען מטרות שנועדו להפוך את העולם למקום טוב יותר. הם רוצים לעבוד בארגון שבו כל עובד יכול לבטא את דרכו האישית לתרום לשיפור עתידה של החברה האנושית כולה.

5. התפתחות אישית

עובדים מוכשרים מעריכים עבודה בארגון שמעניק להם הזדמנויות רציפות להתפתח ולשפר את היכולות המקצועיות שלהם. לא מדובר בהכרח בקידום בדרגות הניהול, אלא בעיקר התפתחות מקצועית ואישית, אפשרות להתמודד עם אתגרים חדשים, ודרכים לשיפור רמת המקצועיות שלהם על ידי למידה, הכשרה והדרכה.

6. אושר

בניגוד לדורות שלפניהם, דור המילניום עובדים כדי לחיות טוב יותר, גם בשעות העבודה וגם לאחריהן. הם רוצים להיות מאושרים. והם רוצים לעבוד בחברה שהם מתאימים לה והיא מתאימה להם, שהם מוערכים בה ושהיא מכירה בכך שהתרומה שלהם לקידום החברה היא משמעותית ובעלת חשיבות.

7. להקפיד לקיים הבטחות

כדי להיות אטרקטיבי לעובדים מוכשרים בני דור המילניום, מיתוג המעסיק של הארגון חייב לכלול את הזהות האמיתית של החברה. הוא צריך לשקף כנות מלאה ולציין את כל מה שיש למעסיק להציע כבר ביומו הראשון של העובד בחברה. כדי להשיג מיתוג מעסיק הנתמך על ידי חווית מועמד חיובית, חשוב מאוד לקיים את כל ההבטחות שהובטחו לעובדים בעת שהם היו מועמדים.

בכנס חווית עובד הראשון בישראל, שיתקיים ב-13 בנובמבר בכפר המכביה, תוכלו לשמוע עוד על חווית עובד חיובית ואיך להפוך את הארגון אטרקטיבי לעובדים מוכשרים

 

אין תגובות

השאר תגובה